Kloarkrør eller lignende
Fra : Thomas

Dato : 09-01-06 16:46

Hej

Jeg skal have lavet en snydesøjle mellem min stue og mit køkken. Havde tænkt
mig at bruge et kloarkrør som jeg ville male med "Sten-spray" så det ligner
en granitsøjle.
Røret skal være 200 mm i diameter og 250 cm langt.
Problemet er at sådan et rør kun kan fås i 6 m længder da det skal være helt
lige uden den udkravning, der ellers er på sådan et rør. Prisen er 900 kr
for sådan et rør, og det er sgu for dyrt.
Prøvede ved den lokale tæppe forretning om de havde sådan nogle rør, men
uden held.
Er der nogen der har et rør liggende de vil af med, eller har et forslag til
hvad jeg ellers kan bruge, og evt. kan købe noget lignende.

Thomas

Fra : jvj

Dato : 09-01-06 17:24

Prøv at spørge i en tæppeforretning det har ofte mange rør liggende som
man kan FÅ. de rør som tæpperne har været rullet om

hilsen jørgen

Fra : jvj

Dato : 09-01-06 17:24

Fra : jvj

Dato : 09-01-06 17:24

Fra : JJ

Dato : 09-01-06 17:41

"jvj" <toftlunddk-removeme-@ofir.dk> wrote in message
> Prøv at spørge i en tæppeforretning det har ofte mange rør liggende som
> man kan FÅ. de rør som tæpperne har været rullet om
>
> hilsen jørgen

Prøv at læse hvad der er skrevet inden du svare, og så er et svar nok.

JJ

Fra : CopyCat

Dato : 09-01-06 17:16

> Er der nogen der har et rør liggende de vil af med, eller har et forslag
til
> hvad jeg ellers kan bruge, og evt. kan købe noget lignende.

De steder hvor jeg har set det gjort .. evt som dekoration rundt om
eksisterende søjler, er der blevet brugt tykke paprør .. måske kunne du høre
i et byggemarked ..

Hvis det skal være sten .. kan du så ikke købe nogle Cementrør ligesom dem
der bliver brugt til kloak og lime dem sammen med noget fliseklæber .. det
finder du nok også i byggemarked / tømmerhandel eller hos en murer ..

~~Frank .,

Fra : *** Calle ***

Dato : 09-01-06 17:42

Thomas wrote:
> [...]
> Er der nogen der har et rør liggende de vil af med, eller har et
> forslag til hvad jeg ellers kan bruge, og evt. kan købe noget
husk de orange kloakrør ikke må bruges indendørs
--
*** Calle ***

Fra : CopyCat

Dato : 09-01-06 18:36

> husk de orange kloakrør ikke må bruges indendørs

? hvorfor..

Der er heldigvis frit valg i min kælder .. har ingen kælderbetjent ..

~~Frank .,

Fra : *** Calle ***

Dato : 09-01-06 20:26

CopyCat wrote:

> ? hvorfor..

Det er noget med at det afgiver giftige dampe, indendørs skal man bruge de
grå, som fås i samme dimesioner.
Fik det forklaret af et par kammerater, som begge er kloakmestre, så de må
jo vide det.

--
*** Calle ***

Fra : Thomas

Dato : 09-01-06 20:48

"*** Calle ***" <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse

> [...]
> grå, som fås i samme dimesioner.
> Fik det forklaret af et par kammerater, som begge er kloakmestre, så de må

Hej

Det var så en ny oplysning jeg må tage i betragtning.

Og som tidligere skrevet har jeg prøvet tæppeforretningen uden held.

Kan ikke bruge cementrør, da det skal stå for enden af en disk mellem stue
og køkken, så der skal saves en del i det for at passe det til da det skal
gå uden om væggen og der skal også saves ud til pladen, samt en lyskasse i
loftet som det skal gribe uden om. Ikke det nemmeste at regne ud når det
skal saves men jeg tror det bliver rigtig flot. Et paprør kan måske brugs
hvis det er en kraftig kvalitet.

Thomas

Fra : CopyCat

Dato : 09-01-06 21:26

> skal saves men jeg tror det bliver rigtig flot. Et paprør kan måske brugs
> hvis det er en kraftig kvalitet.

De paprør jeg har set brugt var omkring 8mm i godstykkelse, og de blev savet
op på langs så de kunne sættes udenom de oprindelige jernstolper, den
opsavede revne blev limet, og dækket med sådan noget tape man bruger til
samlinger på gipsplader.
Fastgørelse af røret blev gjort med PU-fugeskum ved at bore huller i toppen
og bunden cirka 15 cm afstand hele vejen rundt cirka 3 cm over gulvet, hvor
efter at skummet blev sprøjtet ind i gennem.
Søjlerne blev herefter spartlet med alm. vægspartel og der blev klisteret
glasvæv på ..

Og de var ganske pæne ..

~~Frank .,

Fra : Thomas

Dato : 09-01-06 22:20

"CopyCat" <Not@vailable.Sorry> skrev i en meddelelse

> [...]
> efter at skummet blev sprøjtet ind i gennem.
> Søjlerne blev herefter spartlet med alm. vægspartel og der blev klisteret

Det lyder smart. Hvor finder jeg så sådan nogle paprør??

Thomas

Fra : CopyCat

Dato : 10-01-06 16:55

> Det lyder smart. Hvor finder jeg så sådan nogle paprør??

Ovenover har jeg foreslået dig at spørge i en tømmerhandel / byggemarked.

~~Frank .,

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 10-01-06 00:51

> husk de orange kloakrør ikke må bruges indendørs

Det tror jeg næppe der er nogen regel om. De afgiver først
dampe hvis de brænder og så er det vist lige meget alt taget
i betragtning.

Ind til i år var orange rør udført af PVC og godkendt til
nedgravning i jord kl. N og S (oliebestandige ringe)
Den billigere type PP/HT der er grå er ikke godkendt til jord
og billigere hvorfor den anvendes indendørs tit.
I år har Wavin ladet deres orange PVC rør helt udgå i
dim. 110 og 160 mm og erstattet dem helt af deres mere
miljøvenlige type PP/MD

Fra : Lars

Dato : 09-01-06 21:56

"Thomas" <hest@snabelahotmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der nogen der har et rør liggende de vil af med, eller har et forslag
> til hvad jeg ellers kan bruge, og evt. kan købe noget lignende.

http://www.vvs-grossisten.dk/aflob/page9.html

det er den forkerte farve, men til 314 + moms, det er da ikke så galt!

Fra : Thomas

Dato : 09-01-06 22:22

"Lars" <larsloeth@sol.dk> skrev i en meddelelse
> "Thomas" <hest@snabelahotmail.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.vvs-grossisten.dk/aflob/page9.html
>
> det er den forkerte farve, men til 314 + moms, det er da ikke så galt!
Det var ikke så slemt.Hvis der ikke kommer bedre forslag må jeg over til dem
selv om der er et stykke vej.

Thomas

Fra : SB

Dato : 10-01-06 18:46

> [...]
> Er der nogen der har et rør liggende de vil af med, eller har et forslag
> til hvad jeg ellers kan bruge, og evt. kan købe noget lignende.

nu kunne det så være sjovt at vide hvor du boede, skal du tværs over landet
for at få det gratis, kan det vel hurtigt blive dyrer

Søren

Fra : Thomas

Dato : 10-01-06 19:15

"SB" <sfbFJERN_DETTE@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> nu kunne det så være sjovt at vide hvor du boede, skal du tværs over
> landet for at få det gratis, kan det vel hurtigt blive dyrer

Det kunne der være noget om. Bor lige midt på Fyn

Thomas

Fra : Glenn

Dato : 10-01-06 20:00

> Det kunne der være noget om. Bor lige midt på Fyn
>
> Thomas
kik evt. på www.olt.dk

Glenn

Fra : Heino Strauss

Dato : 11-01-06 23:09
Fra : Thomas

Dato : 12-01-06 19:44

Hej

Har fundet en stump rør hos den lokale kloarkmester, som jeg fik billigt.
Tak for alle tips´ne.
Den med fugeskummet kan jeg også bruge, så tak for det

Thomas