Nedtagning af limet badeværelsesspejl
Fra : 3140 Bjørgheim

Dato : 08-01-06 12:11

På mit ene badeværelse har den tidligere ejer limet 16 spejlruder op i
børnehøjde - for lavt til min klan.

Hvordan får man spejle, der er limet op på klinker ned, så man kan montere
et nyt spejl?

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : Max

Dato : 08-01-06 12:35

Hej Torben

> Hvordan får man spejle, der er limet op på klinker ned, så man kan
> montere et nyt spejl?

Tillykke med de 112 år's ulykke.

Det gør man ikke, kan du ikke sætte en række mere ovenpå
så du også kan bruge spejlene ?

Her følger så løsningen hvis alt andet glipper.

Hvis de skal ned, ja så er mekanisk arbejde nok den eneste
løsning, tag noget pakketape og dæk spejlene af med det,
knus dem med stille slag af en hammer og gå igeng med
en spartel. Hvis de er limet op med sætlim eller dobbelt-
sidet tape, ja så kan en kraftig opvarmning med en hårtørre
gøre arbejdet lettere.

Mvh Max

Fra : Thomas Strandvig

Dato : 08-01-06 13:34

Muligvis kan du med et stykke ståltråd (klavertråd el. guitarstreng) "save"
dig igennem limen eller silikonen.
Mvh Thomas

Fra : 3140 Bjørgheim

Dato : 08-01-06 15:06

Max wrote:
> [...]
> en spartel. Hvis de er limet op med sætlim eller dobbelt-
> sidet tape, ja så kan en kraftig opvarmning med en hårtørre

Argh, der strøg drømmen om en snuptagsløsning. Jeg fiser ud og køber et
spejl, der er så stort at det dækker

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : Erik Olsen

Dato : 08-01-06 15:24

3140 Bjørgheim wrote:

> Argh, der strøg drømmen om en snuptagsløsning. Jeg fiser ud og køber
> et spejl, der er så stort at det dækker

Tøv en kende.

Thomas' indlæg om klavertråd fik mig til at tænke på at jeg engang har
set en lang, tynd og snoet savklinge (som en snoet løvsavklinge, men
meget længere) med et håndtag i hver ende. Med sådan en vil du kunne
save limfugen igennem, møjsommeligt, men uden de mange skår.

Hvor man så kan købe sådan en sav i dag, ved jeg ikke.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Max

Dato : 08-01-06 15:33

Hej

> Hvor man så kan købe sådan en sav i dag, ved jeg ikke.

Det kan man godt, men den ødelægger garanteret
klinkerne bag spejlet.

Mvh Max

Fra : Rasmus O.

Dato : 08-01-06 16:20

> Det kan man godt, men den ødelægger garanteret
> klinkerne bag spejlet.
>
> Mvh Max

Hej Torben,
"min" glarmester gav mig sådan en "snoet savklinge" til at save et gammelt
spejl ned med!
"gratis"... jeg købte selvfølgelig et nyt spejl hos ham - samtidig!!
Det var opsat med silicone på glasvæv! - næsten ingen skade på glasvævet.

Med venlig hilsen
Rasmus O.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 08-01-06 16:31

On Sun, 08 Jan 2006 15:23:56 +0100, Erik Olsen wrote:

> Hvor man så kan købe sådan en sav i dag, ved jeg ikke.

Jeg har brugt sådan en til at skære forruder ud af biler med. Nærmeste
autoglarmester bør have dem.

Fra : helle s

Dato : 08-01-06 16:34

3140 Bjørgheim <pialykke@SLETget2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:43c0f343$0$8768$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
> børnehøjde - for lavt til min klan.
>
> Hvordan får man spejle, der er limet op på klinker ned, så man kan montere

Du skulle have tænkt dig om, inden du satte ungerne på kraftfoder, sku du...
Hvis det er silikonelim kan du vel skære dem af med en kniv - hvad med en
blød og bøjelig filetkniv? Eller spørg i et byggemarked - du er garanteret
ikke den eneste, der har overtaget et hus med dén 80er-dille...
Det er i hvert fald noget snavs, hvis du bare klæber noget andet udenpå.
vh helle

Fra : 3140 Bjørgheim

Dato : 09-01-06 06:40

helle s wrote:
> [...]
> nyhedsmeddelelse:43c0f343$0$8768$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Du skulle have tænkt dig om, inden du satte ungerne på kraftfoder,

Det er ferment og gær, de labber det i sig

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'