Hoover opvaskemaskine i baglås?
Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 07-01-06 08:13

Nogen der ved hvordan man åbner en opvaskemaskine, der er gået i
baglås?

Min mor forsøgte (ikke med vilje) at åbne opvaskemaskinen med vold
forleden dag - den kørte muligvis, der var i hvert fald er var strøm
på. Da hun hev i lågen for at åbne maskinen glemte hun at bruge
udløserknappen, hvorefter maskinen stoppede/slukkede og gik i baglås.

Vi åbne lågen et par centimeter og se, at den den låsepal, som sidder
enten i maskinen eller lågen. Men vi kan ikke påvirke den (er
formentlig elektrisk styret) og vi kan ikke længere tænde for
maskinen.

Har hør om en reset-kode (tryk på knapper i bestemt rækkefølge og med
bestemt varighed) på andre låste maskiner, men da denne er uden strøm
vil det nok ikke hjælpe. Maskinen er indbygget og ikke så lige til at
afmontere, så hvis nogen kan hjælpe med en simpel løsning, inden der
skrides til mere hårdhændede metoder, vil det være skønt.
Der er desværre ingen brugsanvisning og forhandler kan ikke skaffe en.

Opvaskeren hedder Hoover D822

Lars

Fra : Filip

Dato : 07-01-06 18:08

> Har hør om en reset-kode (tryk på knapper i bestemt rækkefølge og med
> bestemt varighed) på andre låste maskiner, men da denne er uden strøm
> vil det nok ikke hjælpe.

Jeg ville have forslået at slukke for strømmen (sikringsgruppen i eltavlen)
til maskinen i ½ time så kan man være heldig at den "glemmer" at den skulle
låse, men hvis den som du skriver herover ikke har strøm til sig, så virker
mit forslag nok ikke.

Filip

Fra : Max

Dato : 07-01-06 20:10

Hej

> Nogen der ved hvordan man åbner en opvaskemaskine, der er gået i
> baglås?

Står det ikke i brugsvejledningen ?

Jeg har mødt nogle hvor man fjerner pladen ved fodsparket og inde
bag den sidder en ring man kan trække i og tvangsåbne den.

Mvh Max

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 08-01-06 01:13

On Sat, 7 Jan 2006 20:09:51 +0100, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Står det ikke i brugsvejledningen ?
>
>Jeg har mødt nogle hvor man fjerner pladen ved fodsparket og inde
>bag den sidder en ring man kan trække i og tvangsåbne den.

som nævnt er der ikke en brugsanvisning, men vi vil da prøve dit
trick. Foreløbig tak

Lars