varmekilde til fuglevoliere
Fra : Pilen

Dato : 05-01-06 18:59

Hej til Gruppen .
Jeg har fuglevolierer i forbindelse med vores garage , så fuglene kan
flyve
ud og ind som det passer dem , i øjeblikket et der dog lukket ud til de
udvendige volierer .
Garagen er ikke isoleret , og problemet er at hvis det fryser meget
udenfor
kan der godt blive nogle graders frost i garagen .
Jeg er derfor på udkig efter en varmekilde som kan varme inde i de
indvendige volierer så der er ca 5 graders varme eller bare frostfrit .
Er der nogle i gruppen
som
har en god ide til en økonomisk varmekilde ?.
Jeg har selv tænkt på en form for strålevarme i stil med dem som man kan
sætte undet udhænget på en terrasse .
Venlig hilsen
Ole Pihl

Fra : Vibeke

Dato : 05-01-06 19:45

Hej

Mine voliere (inderummet), er begge uopvarmet, dog det ene inderum isoleret.
Det andet inderum er delvist isoleret.
Fuglene har fri adgang til udevolieren døgnet rundt.

Du behøver ikke og varme inderummet op. Hvis fuglene er af de hård fører
racer, kan de sagtens holde til den danske vinter (de skal dog være vant til
at gå ude, fra i sommers af)
Bare de kan komme i læ og i tør vejr. Træk giver syge fugle.

Skift vandet hver dag, så det ikke fryser til.

Mine bade stadig i deres badevand ude, de slår selv hul i isen, hvis isen er
tynd.
Drikke vandet indenfor, har der pt. ikke været is på endnu.

Vh
Vibeke@fugleforum.dk
www.fugleforum.dk

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 11-01-06 18:27

> [...]
> har en god ide til en økonomisk varmekilde ?.
> Jeg har selv tænkt på en form for strålevarme i stil med dem som man kan

Hvad med en "griselampe", den kan de selv søge under efter behov.