Spørgsmål om isokern skorsten
Fra : Allan Knudsen

Dato : 05-01-06 15:36

Hejsa.

Jeg er en forholdsvis ny ejer af et oliefyr og en tilhørende isokern
skorsten, købte huset 1. August.

Jeg havde idag renselemmen pillet af skorstenen, den sider nede i
bunden,
og undrede mig over det jeg så.

Den blok som renselemmen sidder i, var fyldt lidt over halvejs op med
noget
der lignede strandsand. Hvad laver det der? Er det normalt?

Mvh Allan

--
Man er klog når man ved hvad man ikke ved noget om.

<--Fjern DETTE fra e-mail adr.->

Fra : Ole C

Dato : 05-01-06 19:49

Allan Knudsen skrev blandt andet:

> [...]
> noget
> der lignede strandsand. Hvad laver det der? Er det normalt?

Det lyder mest som om skorstensfejeren ikke har tømt ud efter rensning af
skorstenen. Måske huset stod tomt da han var der sidst, så han ikke kunne
komme ind og rydde op efter sig?
--
vh
Ole C

Fra : Allan Knudsen

Dato : 05-01-06 20:24

Ole Cwrote

> Det lyder mest som om skorstensfejeren ikke har tømt ud efter rensning
> af skorstenen.

Bruger han strandsand til at rense med?

> Måske huset stod tomt da han var der sidst, så han ikke
> kunne komme ind og rydde op efter sig?

Nej, der er fri adgang til oliefyr og skorsten, som står i stalden.

Fra : Ole C

Dato : 05-01-06 23:32

Allan Knudsen skrev blandt andet:

> Bruger han strandsand til at rense med?

Nu skrev du jo at det lignede strandsand - ikke at det er strandsand.
Men nu har du jo fået en anden forklaring som formentlig er den rigtige,
selvom jeg personligt aldrig har boet et sted hvor der var fyldt sand i
bunden af skorstenen.
--
vh
Ole C

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 05-01-06 22:03

"Allan Knudsen" <allanknudsenDETTE@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> noget
> der lignede strandsand. Hvad laver det der? Er det normalt?

De har nok fyldt godt op og det er vel egentlig kun praktisk nok
når der skal ryddes fra bunden.
Normalt skal bundblokken fyldes op til underkant renselem.