Hjælp til kontakt (diagram) igen.....
Fra : Christian Jacobsen

Dato : 03-01-06 16:55

Hej i gruppen

Jeg har tidligere bedt om hjælp til at tyde en korrespondance kontakts
diagram. Den gang blev jeg så klog at jeg skulle anskaffe mig en såkaldt
krydsningskorrespondance kontakt. Det har jeg så gjort nu.

Så nu prøver jeg igen at få de korrekte ledninger i de korrekte huller.
Normalt ville jeg blot prøve mig frem, men den nye kontakt har 6 huller til
ledninger, og jeg har kun 4 ledninger. Det giver mig lidt for mange
muligheder, hvorfor jeg tigger lidt hjælp her......

I dk.binaer har jeg uploaded et tegnet billede af diagrammet på den gamle
stikkontakt (med påtegning af farver på ledningerne), samt diagrammet på den
nye kontakt.

Kan nogen af jer kloge hoveder fortælle mig hvilke farver ledning der skal i
hvilke stik?

På forhånd tak

Christian Jacobsen

Fra : Benny Andersen

Dato : 05-01-06 11:33

Jamen - hvorfor vil igen svare? Er det virkeligt sådan at man ikke kan
udføre arbejde, som kræver autorisation, på grundlag af et hint om
farven på nogle ledninger, fremsat i en usenet gruppe?
Hvoraf kommer navnet 'kontakt' for sådan en tænd lyset dims? Det der
med hvad der kontakter hvad er vel noget producenten alene står inde
for, og ikke noget almindelige folk selv tester sig frem til?
Og den fine url henvisninger den 11 december - man bliver jo let lidt
forviret når der 6 forbindelser.

Fra : Christian Jacobsen

Dato : 05-01-06 19:04

"Benny Andersen" <uwwr@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>for, og ikke noget almindelige folk selv tester sig frem til?
>Og den fine url henvisninger den 11 december - man bliver jo let lidt

Skal det forståes som en joke???

Det er jo ikke sådan at jeg spørger om det samme en gang til, men faktisk er
blevet ledt godt på vej, og med succes har fulgt rådene jeg har fået på
usenet.

Jeg mangler 1 dum afbryder ud af alle afbrydere i hele huset. For mig virker
det tåbeligt at tilkalde en elektriker til så lille en opgave. Jeg håber de
har bedre ting at bruge deres tid på.

Jeg bruger selvfølgelig elektriker til de opgaver jeg ifølge loven ikke må
selv (installation af nye afbryder, udbedring af ulovlige installationer
osv...), men udskiftning af allerede eksisterende afbrydere kræver altså
ingen autorisation.

Og ja, den fine URL-henvisning har jeg sandelig prøvet at tyde mange gange,
men el-diagrammer er som tidligere skrevet ikke min stærke side. Derfor
synes jeg faktisk jeg lavede et udemærket forarbejde ved at tegne
diagrammerne og påtegne farverne på ledningerne i det nuværende diagram.

/CJ