Radiatorventil
Fra : Kim S

Dato : 01-01-06 12:04

Skulle "motionere" en Danfoss radiatorventil som havde sat
sig fast. Fik rykket for meget i stiften, så den kom helt ud, og
nu kan jeg ikke trykke den helt ind på plads. Holdes p.t. inde
med tape, så derikke kommer vand ud....
Må den få et dask med en hammer, eller ødelægger jeg ventilen ?

Mvh, Kim

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 01-01-06 12:24

On Sun, 01 Jan 2006 12:04:24 +0100, Kim S wrote:

> [...]
> med tape, så derikke kommer vand ud....
> Må den få et dask med en hammer, eller ødelægger jeg ventilen ?

Det har du allerede gjort....

Fra : Kim S

Dato : 01-01-06 17:06

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev i en meddelelse

> Det har du allerede gjort....

Det fandt jeg ud af
Har fået fat i en ny ventil....

Mvh, Kim

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 01-01-06 20:27

On Sun, 01 Jan 2006 17:05:58 +0100, Kim S wrote:

> Det fandt jeg ud af
> Har fået fat i en ny ventil....

Hvordan i alverden fik du fat i den i dag?

Fra : Kim S

Dato : 01-01-06 23:32

> Hvordan i alverden fik du fat i den i dag?
Gode forbindelser indenfor VVS-branchen )
Ellers var jeg sgutte gået igang med den idag,
ihukommende Murphy's 1. lov: Alt der KAN gå galt,
VIL gå galt....

Mvh, Kim

Fra : *** Calle ***

Dato : 04-01-06 09:38

Kim S wrote:
> "Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev i en meddelelse

> Det fandt jeg ud af
> Har fået fat i en ny ventil....

det kræver at du tager vandet af, nøjes med at skifte spidsen
--
*** Calle ***

Fra : *** Calle ***

Dato : 04-01-06 09:36

Frank E. N. Stein wrote:

> Det har du allerede gjort....

Nej, stiften kan købes løs, og skiftes uden at skulle have vandet af
--
*** Calle ***

Fra : Holten

Dato : 01-01-06 15:20

"Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med tape, så derikke kommer vand ud....
> Må den få et dask med en hammer, eller ødelægger jeg ventilen ?

Har prøvet det sammen, men den SKAL "lirkes" ind og det skal kunne lade sig
gøre.

MVH

Holten

Fra : *** Calle ***

Dato : 04-01-06 09:36

Kim S wrote:
> [...]
> med tape, så derikke kommer vand ud....
> Må den få et dask med en hammer, eller ødelægger jeg ventilen ?

du kan skrue hele sekskanten ud (den med stiften i) uden at der kommer vand.
disse kan købes løse
--
*** Calle ***

Fra : Kim S

Dato : 04-01-06 21:07

"*** Calle ***" <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse

> du kan skrue hele sekskanten ud (den med stiften i) uden at der kommer
> vand. disse kan købes løse

Det er gjort som du har beskrevet, Calle. Jeg kaldte den blot "ventil"...

Mvh, Kim

Fra : *** Calle ***

Dato : 04-01-06 23:07

Kim S wrote:
> Det er gjort som du har beskrevet, Calle. Jeg kaldte den blot
> "ventil"...
Ok, men ventilen er hele fittingen
--
*** Calle ***