Flytning af flygel - hvordan ?
Fra : Michael Rasmussen

Dato : 26-12-05 12:48

Hej NG

Vi har købt et hus hvor der som en del af handlen fulgte et flygel med.

Nu står vi for at skulle have gjort rummet i stand og skal dermed have det
flyttet.
*Nogen der har erfaring med hvordan man gør det bedst ?
*Hvor mange mand skal der til at flytte det ?
*Kan det tåle at komme på højkant igennem dørene ?
* Ellers noget specielt man skal tage hensyn til ?
*Hvis et flyttefirma skal gøre det ( fra et rum til et andet ), hvad koster
det så ?

Mvh
Michael

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 26-12-05 13:23

"Kan det tåle at komme på højkant igennem dørene"

Tja, det skal i hvert fald stemmes bagefter...

Jeg vil gætte på at du skal bruge 8-10 mand for at flytte det, afh. af
størrelsen. Måske flere.... Det er TUNGT

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : kb

Dato : 26-12-05 14:43

hej
jeg har ofte ved koncerter bakset med flygeler og jeg ser sådan her på det:
det kræver ikke alverden at flytte et flygel rundt.
alle løsdele afmonteres. den eneste måde at komme gennem døre på er
naturligvis at stille flyglet på langsiden oven på en "hund"(plade med hjul
og tæppe) til 200kg last. pedaler og ben afmonteres.
er der trin kan hunden lettes hved hjælp af rundsling eller stærkt stift
reb fastgjort under hunden.
4 voksne burde kunne klare det sikkert
undgå hårde stød og uanseet hvor meget eller lidt et flygel flyttes vil der
kunne påregnes stemning og evt småjusteringer.
undgå store temperatursving og efterlad det ikke på siden i længere tid.
mvh. kb
flyttefirmaet kan du jo spørge selv. men en hund er noget billigere.
vuf

Fra : Q

Dato : 27-12-05 01:00

"Michael Rasmussen" <michaelrasmussenSLET_DETTE@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:VLQrf.24$JO7.12@news.get2net.dk...
> [...]
> flyttet.
> *Nogen der har erfaring med hvordan man gør det bedst ?

Flyttemand - Den lokale klaverstemmer kan med garanti henvise til nogen der
kan..

> *Hvor mange mand skal der til at flytte det ?

4-6 amatører, 2-4 proff. folk..

> *Kan det tåle at komme på højkant igennem dørene ?

Hvis det er klargjort til det er der ingen problem - pedaler og ben af,
løsdele + låg fastgøres eller fjernes..

> * Ellers noget specielt man skal tage hensyn til ?

Temperatursvingninger + det skal med garanti stemmes bagefter..

> *Hvis et flyttefirma skal gøre det ( fra et rum til et andet ), hvad
koster
> det så ?

Spørg flyttefirmaet

/peter