Bygge ovenpå
Fra : mm

Dato : 25-12-05 21:33

Noget famile bor i et parcelhus fra midt i firserne.
Der mangler kvm da der er familieforøgelse på vej.

Familien vil undersøge budgetprisen på to alternativer:

1) Bygge ovenpå
2) Udvide med en vinkel/tilbygning ca 20 kvm.

Huset er i dag et et-planshus på 128kvm i grundareal, bygget i ca 1985.

Ved alternativ 1)
Der bygges ovenpå - ekstra værelser ønskes. Ingen bad eller toilet.
(Husets eksisterende tagkonstruktion skal fjernes og nyt skal opsættes)

Ved alternativ 2)
Tilbygning til eksisterende bebyggelse ca 20-25 kvm

Så er spørgsmålet:
Hvilke budgetpriser skal indlægges i henholdsvis alternativ 1 og 2.

Jeg ved godt at der er mange afgørende faktorer for at udregne en pris - men
hvordan mon det rent prismæssigt vil se ud alternativ 1 kontra alternativ
2..

Hvem tør vove et kvalificeret gæt??

mvh

mwm

Fra : S.B.

Dato : 25-12-05 23:17

"mm" <mic@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg ved godt at der er mange afgørende faktorer for at udregne en pris -
> men hvordan mon det rent prismæssigt vil se ud alternativ 1 kontra

slag på tasken - mellem 250.000 og 350.000 for en tilbygning
og mellem 200.000 og 300.000 for en overbygning.

som du selv siger der er mange faktore der spiller ind, man kan fx. købe en
trappe fra 7000 og til over 50.000 kr.
jeg ville vælge en overbygning, men nu er jeg også vandt til at arbejde med
træ, så kan, på nær el, lave stort set det hele selv.
fordelen ved en tilbygning er man kan placere den hvor det er mest praktisk,
overbygningen kan kun være 1 sted.

Søren

Fra : Max

Dato : 25-12-05 23:31

Hej

> Der bygges ovenpå - ekstra værelser ønskes. Ingen bad eller toilet.

Hvis man ikke laver bad og toilet er det min holdning at det
er tåbeligt at bygge ovenpå, så vælg tilbygningen. Personlig
ville jeg aldrig købe et hus hvor der ikke var mindst et
toilet på hver etage.

Mvh Max

Fra : *** Calle ***

Dato : 26-12-05 02:10

mm wrote:
> [...]
>
> Jeg ved godt at der er mange afgørende faktorer for at udregne en
> pris - men hvordan mon det rent prismæssigt vil se ud alternativ 1

Det er nok billigere at bygge til som at bygge ovenpå, da vægene jo ikke er
laver til at bære det ekstra

--
*** Calle ***

Fra : martin bjerre

Dato : 27-12-05 11:16

> [...]
>
> Jeg ved godt at der er mange afgørende faktorer for at udregne en pris -
> men hvordan mon det rent prismæssigt vil se ud alternativ 1 kontra

Jeg har lige afsluttet mit eget byggeprojekt: Nye spær-decratag, og
udnyttelse af 1.sal. Huset er 85kvm i grundplan og ALT er gds-arbejde. Pris
160.000

Martin

Fra : Mureren

Dato : 27-12-05 19:09

> Jeg har lige afsluttet mit eget byggeprojekt: Nye spær-decratag, og
> udnyttelse af 1.sal. Huset er 85kvm i grundplan og ALT er gds-arbejde.
Pris
> 160.000

Tillykke

Meeen, hvorfor hel.... har du valgt decra tag når du har fået nye spær?

Mvh.
Mureren