Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvad fylder et billede?
Fra : Erling Hansen

Dato : 25-01-06 14:45

Det har vist været nævnt i gruppen på et tidspunkt, men jeg kan ikke
finde det. På et Kodak V530 (som jeg alvorligt overvejer!) : Hvor mange
MB fylder et billede på 5 mill. pixel? Sådan cirka. Det er i JPEG.
Det er bare for at få et skud på, hvad jeg behøver af ekstra SD kort.
Mvh
Erling

Fra : Max

Dato : 25-01-06 14:59

Hej Erling

> finde det. På et Kodak V530 (som jeg alvorligt overvejer!) : Hvor

Manualen siger

Number of pictures
5.0 MP 4.4 MP (3:2)3.1
MP 1.8 MP
16 MB internal memory 9 11 12
24
32 MB SD/MMC 32 22 24
48
64 MB SD/MMC 39 44 48
97
128 MB SD/MMC 79 88 97
195
256 MB SD/MMC 159 178 196
391
512 MB SD/MMC 319 356 392
783

Mvh Max

Fra : Erling Hansen

Dato : 25-01-06 15:06

Max <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> Hej Erling

> [...]

Tak for tallene. Jeg har et løst 16 MB kort, så jeg skulle altså kunne
snuppe 18 billeder uden at købe ekstra. Skal det rigtig blive til noget,
så jeg kan lade iBook'en blive hjemme, skal jeg i hvert fald op på 256
ekstra.
Mvh
Erling

Fra : oz3jbp

Dato : 25-01-06 15:25

"Erling Hansen" <email@domain.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> snuppe 18 billeder uden at købe ekstra. Skal det rigtig blive til noget,
> så jeg kan lade iBook'en blive hjemme, skal jeg i hvert fald op på 256

hvorfor ikke 512 MB du kommer nok til at fortryde det.

Jørgen

Fra : den ægte fotomand

Dato : 25-01-06 16:44

Køb et SD-kort i Aldi i dag, koster 249 kr for 512 MB, og det er med en
måneds retur ret. Se evt mere på deres hjemmeside

Per