Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Forsikring af kamera
Fra : rt

Dato : 16-01-06 13:17

Hej.

Jeg overvejer om jeg skal forsikre mit udstyr eksplicit.
Jeg har for nylig købt et EOS 20D med EF-S 17-85mm,
taske, og lidt løst...

Hvad gør I?
Jeg vil jo gerne have det dækket både ved uheld og ved tyveri.

/rt

Fra : E.M.

Dato : 16-01-06 17:10

"rt" <ostekongenFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> taske, og lidt løst...
>
> Hvad gør I?
> Jeg vil jo gerne have det dækket både ved uheld og ved tyveri.

Dækker indbo/familieforsikringen ikke?

Mvh. E.M.

Fra : Holst

Dato : 16-01-06 17:30

E.M. wrote:

> Dækker indbo/familieforsikringen ikke?

Måske, måske ikke. Højst sandsynlig ikke.

Man skal være opmærksom på, at kamera og udstyr dertil ofte er en del af
det, som forsikringsselskaberne kalder "særligt indbo". Selvom man har
en indboforsikring på 500.000 kr., så er særligt indbo måske kun dækket
med 30.000 kr. Særligt indbo er typisk ting som stereoanlæg, computer,
cd'ere, dvd'ere, smykker og lignende. Det vil du helt sikkert kunne læse
nærmere om i dine forsikringspolice og -betingelser, hvor du også vil
kunne finde beløbsgrænserne.

Endvidere er der ofte nogle begrænsninger, hvis tyveriet sker, mens du
er på tur, f.eks. en fotosafari til Rådhuspladsen. Kigger jeg på
indkøbsprisen af mit EOS 350D, min bærbare computer og min GPS, hvilket
typisk er de ting, som indimellem kan findes i min rygsæk/taske, så når
jeg vist på den anden side af det beløb, som dækkes, hvis min taske
bliver stjålet.

De færreste indboforsikinger dækker "uheld". Er andre årsag til, at
kameraet bliver ødelagt, vil det være deres ansvarsforsikring, som
eventuelt vil kunne dække. Har de ingen ansvarsforsikring, må du jo gå
til personen selv og få ham/hende til at betale det ud af egen lomme.

Nogle steder kan du dog få en kaskoforsikring koblet på indboforsikring
(kaldes vist nogle steder for "pludseligt uheld"), som i en udstrækning
vil kunne dække skader, som du selv er årsag til, f.eks. hvis du vælter
dit kamera på gulvet. Et sådant tillæg til indboforsikring gør den vist
ofte væsentlig dyrere end en normal indboforsikring uden kasko. I den
forbindelse skal man naturligvis også være opmærksom på beløbsgrænser
for dækninge og eventuel selvrisiko. Dit forsikringsselskab vil kunne
vejlede dig videre.

Fra : Jacob

Dato : 16-01-06 18:22

"E.M." <em@dbmail.dk> skrev i en meddelelse

> "rt" <ostekongenFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Dækker indbo/familieforsikringen ikke?
>
> Mvh. E.M.

Ring og snak med dit forsikrings selskab. de forvandlede lige 200.000kr af
min indbo forsikring til hobby relaterede produkter. sålænge foto er en
hobby går det vel ind under dette. det var kvit og frit at få det påtegnet
forsikringen.

jacob

Fra : Lyngby Billed Center

Dato : 16-01-06 17:51

> [...]
> taske, og lidt løst...
>
> Hvad gør I?
> Jeg vil jo gerne have det dækket både ved uheld og ved tyveri.

Hej "rt"

Hos Max Levig (Tryg) kan de hjælpe dig
http://www.tryg.dk/netinsurance01/notes.do?uniklink=PFaktaAndreSpecial

Mvh.
Henrik Schwarz
www.lbdc.dk

Fra : Mogens Hansen

Dato : 16-01-06 20:33

"rt" <ostekongenFJERN@hotmail.com> wrote in message
> [...]

[8<8<8<]
> Hvad gør I?

Jeg har en forsikring hos Tryg/Max Levig, som dækker alting undtaget hvis
jeg glemmer udstyret et eller andet sted.

For mange år siden havde jeg en tilsvarende forsikring hos Europæiske
Rejseforsikring, og deres produkt eksisterede fortsat da jeg checkede for
ca. et år siden.
De betalte i sin tid pænt da jeg snublede og smadrede kameraet ned i et
fortov.

> Jeg vil jo gerne have det dækket både ved uheld og ved tyveri.

Ja, det er rart ikke at skulle være nervøs for udstyret f.eks. når jeg er
ude og sejle - selvom jeg naturligvis passer så godt som muligt på det.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Brian Lund

Dato : 16-01-06 23:14

> For mange år siden havde jeg en tilsvarende forsikring hos Europæiske
> Rejseforsikring, og deres produkt eksisterede fortsat da jeg checkede for
> ca. et år siden.

Jeg har netop en forsikring hos europæiske, man skal blot være opmærksom på
at de er lidt dyrere end Max levig (6% af forsikringssum), og deres minimums
præmie er 1000 kr/år!

> De betalte i sin tid pænt da jeg snublede og smadrede kameraet ned i et
> fortov.

Lyder godt hvis jeg skulle få brug for det :)

Brian