Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Max hukommelse på Canon A70
Fra : Anders

Dato : 10-01-06 15:12

Hej

Er der nogen der kender max størrelsen på Canon A70 ?

+ Er det Compact type I eller II?

Takker på forhånd

Mvh
Anders

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 10-01-06 17:14

Anders wrote:
> Hej
Hej - jeg tager lige spørgsmålene i omvendt rækkefølge

> + Er det Compact type I eller II?

Det er type 1.

Type 2 er typisk microdrive og lign og er lidt tykkere - de kan ikke gå i et
A70 (eller andre A-modeller).

Men alle "normale" CF.kort er også type 1 - også dem, der hedder super de
luxe II eller lign..

> Er der nogen der kender max størrelsen på Canon A70 ?

Så stor, som du kan få et CF kort

CF kort bruger et IDE-interface, der ikke har nogen begrænsninger i de
størrelser, som du kan købe kort i.

Jeg havde engang et A40 - der stod vist max 128mb i manualen - men det var
forment bare fordi, der ikke fandtes større, da manualen blev trykt ?

Det virkede ihvertfald fint med både 1gb og 2gb kort.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Brian Lund

Dato : 10-01-06 21:32

> [...]
> forment bare fordi, der ikke fandtes større, da manualen blev trykt ?
>
> Det virkede ihvertfald fint med både 1gb og 2gb kort.

For mit A75 stod der max 512 MB, men jeg gætter på at det var fordi det var
max størrelsen for Canons egne kort dengang... Det virkede fint med et
Kingston elite pro kort på 1024 MB!

Brian