Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Et ganske anderledes billedsyn
Fra : cr

Dato : 08-01-06 17:08

Saxet fra anden NG

Das Ohr des Fotografen
LT 2002
3sat 21:45 - 22:00 Uhr
Showview: 72-086-359

Beschreibung: " Der kurze Dokumentarfilm erzählt die Geschichte eines
ungewöhnlichen jungen Mannes, der sich nicht mit den Einschränkungen
abfindet, die ihm seine Behinderung auferlegt: Obwohl er von Geburt an blind
ist und seine Umwelt hauptsächlich über Geräusche wahrnimmt, ist er ein
leidenschaftlicher Fotograf. "

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 08-01-06 17:21

"cr" <spam@oz4dik.dk> wrote in message
> [...]
blind
> ist und seine Umwelt hauptsächlich über Geräusche wahrnimmt, ist er ein

Og så lige på dansk???

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 08-01-06 19:21

"Aragorn Elessar" <aragornDK@gmailTIGERDYR.com> skrev i en meddelelse
> "cr" <spam@oz4dik.dk> wrote in message

> blind
>
> Og så lige på dansk???

Fotografens Øre!

Den korte dokumentarfilm fortæller historien om en usædvanlig ung mand, der
ikke vil finde sig i de begrænsinger, han handikap pålægger ham.
Selvom han er blind fra fødslen, og hans verden hovedsageligt består af
lyde, ja så er han en lidenskabelig fotograf.

Frit oversat

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 08-01-06 19:58

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> Selvom han er blind fra fødslen, og hans verden hovedsageligt består af
> lyde, ja så er han en lidenskabelig fotograf.

Takker for hjælpen.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : "HpeA

Dato : 08-01-06 19:23

"Aragorn Elessar" <aragornDK@gmailTIGERDYR.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Beskrivelse: -" En kort dokumentarfilm som fortæller historien om en ung
mand, som er lidt udover det sædvanlige. Der ikke lader sig indskrænke af
sit medfødte handikap. Selvom han er født blind, og kun kan "se" sine
omgivelser via lyde, er han en lidenskablig fotograf "-

Det sq da noget !, er der evt et link til hans billeder eller andet info om
gutten ?.

Mvh

Hp

PS: Undskyld spam´n, skal lige have reddet mailen med kunde.nr & id til spam
fighter fra min pc der gik i sort 010106 :(.

Fra : cr

Dato : 08-01-06 19:43

HpeA <4700> wrote:
> [...]
>
> PS: Undskyld spam´n, skal lige have reddet mailen med kunde.nr & id til spam
> fighter fra min pc der gik i sort 010106 :(.

/3sat 21:45 - 22:00 Uhr/

sendes på 3sat fra klokken 21:45 til klokken 22:00
Hvis den er med på fællesantennen, de sender den formodentlig på
originalsproget uden undertekster.

cr

Fra : "HpeA

Dato : 08-01-06 20:11

"cr" <spam@oz4dik.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> sendes på 3sat fra klokken 21:45 til klokken 22:00
> Hvis den er med på fællesantennen, de sender den formodentlig på

Så håber jeg på lidt feedback fra dem der kan _se_ udsendelsen. Hold øje
efter links eller andet brugbart,han burde jo have lavet et hjemme-site om
hans øre " ser " så godt.

MvH.

Hp < 3sat udeladt på fællesantennen >

Fra : cr

Dato : 08-01-06 20:33

HpeA <4700> wrote:
> [...]
> efter links eller andet brugbart,han burde jo have lavet et hjemme-site om

Hvis de viser det set fra hans synsvinkel, ka du bare stille om på
afbryderen, godt nok kommer du til at mangle du lyden. 8-o

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 08-01-06 20:07

klip

www.fotokritik.dk ?

Fra : "HpeA

Dato : 08-01-06 20:16

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
> klip
>

> www.fotokritik.dk ?

Been there, done it and I could not give a rats ass......! ??

Fra : Jakob

Dato : 08-01-06 20:19

In article <eko2s1h1vncfrk8l4jfhghv0qj652f95fa@4ax.com>,
ebbeh@mail1.stofanet.invalid says...
> klip

> www.fotokritik.dk ?

Ha ha ha sjovt :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jakob

Dato : 08-01-06 18:40

In article <1ef24$43c1377f$3e3d8c4f$9906@news.arrownet.dk>,
spam@oz4dik.dk says...

> ist und seine Umwelt hauptsächlich über Geräusche wahrnimmt, ist er ein
> leidenschaftlicher Fotograf. "

Umiddelbart virker det jo så rimeligt formålsløst men hvis det glæder
manden at lytte til en lukker så er det jo fínt :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jan Bøgh

Dato : 09-01-06 17:15

cr wrote:

> [...]
> an blind ist und seine Umwelt hauptsächlich über Geräusche wahrnimmt,
> ist er ein leidenschaftlicher Fotograf. "

Den klarinetspillende tandlæge i sin yderste konsekvens!

Et udtryk jeg hørte i forbindelse med et kulturkritisk essay om
underholdning. Begrebet refererer til den situation, at vi har en kultur,
hvor vi berømmer en tandlæge, hvis manden ellers kan spille klarinet. I
virkeligheden var det nok så interessant om man var en dygtig tandlæge, men
imponatoren er altså at manden kan spille klarinet selvom han er tandlæge,
og at han ikke nødvendigvis er nogen god klarinetspiller. Det kunne sikkert
lige så godt være en dansende teknikborgmester/skuespiller, der tager kegler
som middelmådig danser, hvor det havde været nok så relevant at tage dem som
god skuespiller.
Så blandt alle de andre tåbeligheder, så hvorfor ikke en blindfødt fotograf?

mvh
Jan

Fra : Lars Clausen

Dato : 10-01-06 13:51

Jakob wrote:
> In article <1ef24$43c1377f$3e3d8c4f$9906@news.arrownet.dk>,
> spam@oz4dik.dk says...

> Umiddelbart virker det jo så rimeligt formålsløst men hvis det glæder
> manden at lytte til en lukker så er det jo fínt :0)

Jeg kan da godt finde på at tage mit kort ud af kameraet og bare
trykke lidt på aftrækkeren for at høre lyden. Den har simpelthen
den lækreste lyd:)

-Lars

Fra : Jakob

Dato : 10-01-06 14:08

In article <1136897487.572624.126520@g49g2000cwa.googlegroups.com>,
larsrc@gmail.com says...

> Jeg kan da godt finde på at tage mit kort ud af kameraet og bare
> trykke lidt på aftrækkeren for at høre lyden. Den har simpelthen
> den lækreste lyd:)

Det kan jeg godt genkende :0)
--
Venlig hilsen