Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
g6
Fra : Alex Hansen

Dato : 07-01-06 16:21

Hey

Vil høre om det kan lade sig gøre at udvide zoom på et canon g6? hvis
ja, hvor meget?

Alex

Fra : Stig Frederiksen

Dato : 07-01-06 17:14

Det kan det med bla. Canon TC-DC58N - 1,7X teleforsats. Så får du 238 mm
zoom som max. Der skal også bruges en adaptor, LA-DC58D. Begge dele fås for
ca. 12-1400 kr.
http://www.canon.dk/Images/81_189909.pdf

Du kan også på Ebay få et sæt som dette:
http://cgi.ebay.co.uk/3-2x-Telephoto-Accessory-Kit-for-Canon-PowerShot-G6_W0QQitemZ7579229460QQcategoryZ29994QQrdZ1QQcmdZViewItem

Jeg har et sæt til G3 liggene, med både adaptor og en 2X teleforsats. Jeg
tror også det passer på G6. Det er fra Digital Advanced Technology - Japan.

Mvh

Stig

Fra : Alex Hansen

Dato : 07-01-06 18:46

okay takker.. Ganger man så de 1,7x med det oprindelige zoom, i
dette tilfælde 4x, så det giver 6,8x..?

Alex

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 07-01-06 19:28

Alex Hansen wrote:
> okay takker.. Ganger man så de 1,7x med det oprindelige zoom, i
> dette tilfælde 4x, så det giver 6,8x..?

På en måde ja ;

Du får ganget brændvidden med 1.7x.

Begrebet x zoom er jo egentlig ret intetsigende, da både 10-40 mm og 100-400
mm er 4x zoom.

4x zoom siger jo bare at længste brændvidde er 4 gange så lang som
korteste - uden at sige hvor lange disse brændvidder er.

Men jo - du kan godt sige, at du får 6,8x zoom - altså forholdet mellem
korteste brændvidde uden koverter og længste brændvidde med converter.

Der findes i øvrigt andre konvertere end Canons egne med betydelig højere
tele faktor - jeg havde engang en der var 6x til mit G3, men kan ikke lige
husle navnet ?

Jan

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 07-01-06 19:51

Jan Vestergaard wrote:
> Der findes i øvrigt andre konvertere end Canons egne med betydelig
> højere tele faktor - jeg havde engang en der var 6x til mit G3, men
> kan ikke lige husle navnet ?

Åh jo - den hed Crystal Vue og findes vist både med faktor 6x og 8x ?

Den var OK - men et stort skrummel

Jan

Fra : Alex Hansen

Dato : 08-01-06 08:49

Okay mange tak for svarene.. med 3.2x, så kommer man da rimelig
godt ud i zoom kunne jeg forestille mig eller hvad?

Alex

Fra : Peter T.

Dato : 08-01-06 07:39

Stig Frederiksen ristede følgende runer:

> Du kan også på Ebay få et sæt som dette:
[snip url]

Det er dælme billigt! Så jeg overvejer at købe noget af det. Men jeg var
et smut forbi optekas egen hjemmeside, og der er priserne næsten det
dobbelte af priserne på ebay på det enkelte tilbehør. 3.2x optikken koster
feks. 50% mere end hele pakken, som du linker til, hvilket jeg studser lidt
over. :|

--
Mvh. Peter T.