Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Print af A1,,Hvordan ville i gøre
Fra :

Dato : 05-01-06 18:18

Jeg er blevet den lykkelige ejer af en A1 printer, men er kommet i tvivl om
hvordan arbejdsgangen fra fil til print bør være. Skal jeg interpolere i PS
for at slutte af med usm? eller er der andre muligheder?
Hilsen henrik

Godt udstyr øger nødvendigvis ikke billedkvaliteten, måske glæden ved at eje
!

Fra : Hans Kruse

Dato : 05-01-06 19:12

"HØ" <hh@city.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er blevet den lykkelige ejer af en A1 printer, men er kommet i tvivl
> om hvordan arbejdsgangen fra fil til print bør være. Skal jeg interpolere
> i PS for at slutte af med usm? eller er der andre muligheder?

De gange jeg har printet på A1 har jeg brugt Caprture One Pro justeret
output size to pæcist det antal cm der skulle printes i hver dimension.
Samtidig har jeg specificeret DPI, C1 beregner så opskalering og jeg brugte
C1's USM til sharpening. Jeg leverede filen i jpg i højeste kvalitet til den
kollega, der lavede printet. Det blev ret flot (på en HP DesignJet 130).

> Godt udstyr øger nødvendigvis ikke billedkvaliteten, måske glæden ved at
> eje

Selvfølgelig øger det billedkvaliteten!

--
Kind Regards/Med venlig hilsen,
Hans Kruse

Fra : KNL DtP

Dato : 06-01-06 18:54

"HØ" <hh@city.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er blevet den lykkelige ejer af en A1 printer

Så skal der printes :)

> men er kommet i tvivl om
> hvordan arbejdsgangen fra fil til print bør være

Ta' et kig her:

http://www.outbackphoto.com/workflow/wf_60/essay.html

Direkte link til plug-in'et til Photoshop:
http://www.outbackphoto.com/filters/filters.html#upsizing

MVH

Kristian

www.knl-dtp.dk

Fra :

Dato : 10-01-06 16:43

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ta' et kig her:
>
> http://www.outbackphoto.com/workflow/wf_60/essay.html
>
> Direkte link til plug-in'et til Photoshop:

Ja så skal der printes, Ovenstående arbejdsgang er faktisk rigtig go
Tak for hjælpen
Henrik