Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Stativ til kamera
Fra : Denner

Dato : 01-01-06 18:15

hej allesammen

Jeg er så heldig, at jeg lige har fået mig et Olympus E 500 - jeg er
100% newbie i denne del af fotoverdenen. Men har ambitioner om, at jeg
skal ud i den herlige natur og lære at tage nogle gode skud. Til det
har jeg hurtigt indset, at jeg er nødt til at anskaffe mig et stativ.
Hvis man kigger lidt rundt her på nettet, finder man hurtigt ud af, at
det er lidt af en jungel. De mærker jeg sådan har set mig lidt lun på
er, Manfrotto, Velbon og Benbo. Jeg aner ikke hvad der er bedst og hvor
jeg får mest for pengene - derfor skriver jeg nu her.¨

Jeg forventer, som sagt, at skulle ud i naturen og tage billeder - af
landskaber m.m. Endvidere er det min ambition at jeg skal tage billeder
når det er mørkt, af månen og bygninger m.m.
I mit arbejde vil jeg nok også komme til at bruge stativet indendørs,
da jeg ofte tager billeder i små rum med dårligt lys.

Håber nogle af jer har nogle gode ideer til hvad jeg skal gå efter og
evt. kender et godt sted af handle eller i det hele taget gode råd..

Jeg er åben og tager meget gerne i mod!!

--
Denner
Indlæg sendt via : www.dacor.dk

Fra : Simon Neilsen

Dato : 01-01-06 19:01

"Denner" <dennis@mr-denner.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 100% newbie i denne del af fotoverdenen. Men har ambitioner om, at jeg
> skal ud i den herlige natur og lære at tage nogle gode skud.

Tillykke med kameraet.

> [...]
> er, Manfrotto, Velbon og Benbo. Jeg aner ikke hvad der er bedst og hvor
> jeg får mest for pengene - derfor skriver jeg nu her.¨

De du nævner her er helt fine stativer. Jeg har selv et par Velbon og er ret
tilfreds med dem, jeg har også et velbon video stativ, med oliedæmpning. Så
har jeg et Manfrotto med kuglehoved og Benbo har jeg ikke erfaring med, så
det skal jeg ikke udtale mig om.

Altså ved manfrotto får du hvad du betaler for, du får kvalitet der holder
og en meget stor anvendelighed. De rigtige foto stativer med kuglehoved og
det hele er noget det bedste, der kan benene også vippes så meget ud at du
kommer helt ned til jorden og det er tit en fordel. Så det skal du måske
kigge efter, hvilke der kan det.

> [...]
>
> Håber nogle af jer har nogle gode ideer til hvad jeg skal gå efter og
> evt. kender et godt sted af handle eller i det hele taget gode råd..

et godt råd til de ting vil være, store kraftige ben der sidder ordentligt
fast. Og mulighed for at få benene bredt godt ud, det5 giver større
stabilitet. Når du har store tykke aluminiums rør til ben så står det også
rigtig godt fast og det er jo essensen i et stativ.

> Jeg er åben og tager meget gerne i mod!!

Det er ganske billigt i tyskland, men det er begrænset hvad man kan spare på
stativer. Jeg har selv et manfrotto MA 055 Pro Magfiber, som man kan
modificere næsten som man vil. Med hoveder og man kan fjerne midterstangen
så det kan komme helt ned til jorden.

Kig evt. på www.cyberphoto.se el. www.technikdirekt.de

Mvh
Simon

Fra : Denner

Dato : 01-01-06 20:33

Hej Simon

Tak for svaret , jeg kiggede på den tyske hjemmeside og fandt dette
pakketilbud

http://www.technikdirekt.de/main/foto/fotodigital/stative-zubehoer/545067/-/Article.html?focuslayout=full5&focuslayout=full5&viewmode=search

Er det et godt køb??
Jeg syntes det ser fornuftigt ud prismæssigt...

Fra : Bo Bjerre

Dato : 01-01-06 21:13

Denner wrote:
> [...]
>
> Er det et godt køb??
> Jeg syntes det ser fornuftigt ud prismæssigt...

KØB. Jeg startede selv med det stativ for mange åhr siden, og bruger det
stadig, når det ikke er noget tungt, jeg skal bruge. Herefter har jeg
købt et tungere Manfrotto til mine store ting.

Det kan godt ske at det virker lidt tungt, men det står fast.

Bo //

Fra : HKJ

Dato : 01-01-06 21:24

Bo Bjerre wrote:
> Det kan godt ske at det virker lidt tungt, men det står fast.

Hvis det skal stå fast, skal du have sådan en:

http://www.nikoncafe.com/vforums/showthread.php?t=58091

men den er lidt dyr.

Fra : Bo Bjerre

Dato : 01-01-06 22:47

HKJ wrote:

> Hvis det skal stå fast, skal du have sådan en:
>
> http://www.nikoncafe.com/vforums/showthread.php?t=58091

legetøj, hver se du et rigtigt fotostativ:
http://www.donausternwarte.de/bau/20050517_08.html
og rækker det ikke, er her en start til noget større:
http://www.donausternwarte.de/bau/20040706_01.html

-ok knap så mobile som Denner nok forventede

Bo //
-godt humør, dårlig humor..

Fra : Denner

Dato : 02-01-06 21:56

Hej allesammen

Mange tak for jeres kommentarer og indlæg - og Bo, tak for den gode
humor - jeg tror jeg bliver for træt i armene, hvis jeg skal slæbe på
det

Nu har jeg bestilt der hvor jeg havde fået et link til, så må vi se om
ikke det rækker til at starte med!

Igen tak til jer allesammen..

Vh
Denner

Fra : Jacob

Dato : 01-01-06 21:12

> [...]
> evt. kender et godt sted af handle eller i det hele taget gode råd..
>
> Jeg er åben og tager meget gerne i mod!!

Mit bedste råd er køb et stativ der er højt nok.
Jeg faldt for et manfrotto 58B (jeg er ikke til blanke ting så derfor B for
black).
det kan fås for 2K i en almindelig foto butik hvis man trykker dem lidt på
maven.
Dertil skal man så finde et hoved. jeg kan kun anbefale dem med quick lock.
at skrue den skrue ind og ud af kameraet hele tiden er møg iriterende.

Jacob

Fra : Steen Andersen

Dato : 04-01-06 09:55

> [...]
> evt. kender et godt sted af handle eller i det hele taget gode råd..
>
> Jeg er åben og tager meget gerne i mod!!

Der er også dem her http://www.kirkphoto.com/Welcome.html

/steen