Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Erfaring med Canon EOS 350 D
Fra : Christian

Dato : 31-12-05 11:52

Hej Alle,

I august købte jeg et Canon Powershot S2 (5Mpixel, 12x Zoom), men jeg
fortryder desværre idag, at jeg ikke ofrede det ekstra og anskaffede EOS
350D (Har nu alligevel altid været til spejlreflekskameraerne).Så jeg
overvejer meget kraftigt at sælge mit S2 og i stedet anskaffe mig Canon EOS
350D spejlrefleks kamera - og dermed også et kamera som skal beholdes i
mange år.

Mine fotobehov er, at jeg på ingen måde er nogen super fotograf. Jeg kan
tage de almindelige billeder som alle kan (tror jeg), men jeg ved, at jeg
kan blive langt bedre til at udvikle mine motiver ved at forbedre
kompositionen af billederne osv. Dette er noget jeg arbejder meget med og
interessere mig for at blive bedre til. Jeg vil gerne på sigt også kunne
tage nogle gode portrætbilleder osv. Min opfattelse er umiddelbart, at EOS
350D burde kunne opfylde ethvert behov - dels de grundlæggende fotobehov,
men også behovet for at udvikle sine evner, øve sig og kunne eksperimentere.

For at undgå at foretage et køb som jeg fortryder (igen) vil jeg egentlig
blot høre jeres erfaringer med EOS350 D. Er det et godt kamera ? er i
tilfredse med det ? er der noget ved det som i synes er dårligt (og som
måske ville kunnet have påvirket jer til ikke at købe det) ? Er der nogen
der har kendskab til om en afløser til EOS 350D er på vej (i nær fremtid)
som man hellere bør vente på ?osv.

Godt nytår

/Christian

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 31-12-05 12:09

Christian wrote:
> [...]
> der har kendskab til om en afløser til EOS 350D er på vej (i nær fremtid)

Jeg er supergodt tilfreds med mit EOS350D. Lækker størrelse, alle
features, glimrende CMOS sensor som fungerer godt op til ISO400.
Jeg har haft kameraet i ½ år, og taget omkring 8000 billeder. Jeg kan
faktisk ikke komme i tanke om noget negativt om kameraet.

Mvh Thomas Jørgensen.

Fra : Ole Larsen

Dato : 31-12-05 12:14

Christian skrev:
> [...]
> der har kendskab til om en afløser til EOS 350D er på vej (i nær fremtid)

Alle de store mærkers dslr kan opfylde dine ønsker i enhver henseende.
Canon sælger vist mest
Jeg har selv Nikon
Pentax var mit mærke da den stod på film
En har image stablisator i huset (Konika-Minolta?)Hvis det er så godt
som påstået, ville det tælle en del for mig (hvis det kan slås fra
Specifikt 350D: det er lige så godt som de andre dslr rettet mod amatører.
Vente? Der er altid nyt på vej, så man kan vente hele livet.
Mit personlige valg om jeg skulle købe nyt nu? Nikon D200, ingen tvivl,
med deres 50 mm. f:1,8 til snollede 1100 kr....mamma mia....

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
New Images And Design 2005-11-17

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-05 13:46

Jeg kan varmt anbefale Canon EOS350D. Men det er dog ikke væsentligt om du
vælger Canon/Nikon/Pentax/Osv. Det væstenlige er at få et moderne DSLR med
minimum 5-6Mpixel, og som fungerer hurtigt uden ventetider ved opstart eller
når du tager mange billeder efter hinanden.

Husk at købe minimum 2GB memory card. Hastigheden (dvs. om kortet hedder
"ultra" eller lign. er ikke væsentligt. Det væsentligste er at du ikke løber
tør for plads). I hvert fald er hastigheden ikke væsentlig for Canon
EOS350D. Moderne kort er langt hurtigere end de data kameraet producerer, og
kameraet har iøvrigt en meget stor buffer (14 billeder i fineste JPG format)

Overvej også nøje at anskaffe en ekstren flash (evt. brugt).
Indendørsbilleder forbedres dramatisk ved anvendelse af ekstern flash. Den
indbyggede flash er en nødløsning, og billedekvaliteten ved flash bliver
stort set identisk med kompakt kameraene. Ekstern flash kan rettes i andre
retninger end fremad og dette forbedrer somregel billederne dramatisk.

Jeg anbefaler at købe kit linsen. Den absolut ikke dårlig. Somregel er det
ikke denne der begrænser kvaliteten af billederne, men mere fotografen. Kit
linsen er dog begrænset i halvmørke omgivelser uden flash, og når der kræves
hurtig focus. Men den er stadig ikke "dårlig"

Mvh
Jesper

Fra : Christian

Dato : 31-12-05 15:55

"Jesper Juul Pedersen" <spam> wrote in message

> [...]
> kræves
> hurtig focus. Men den er stadig ikke "dårlig"

Tak for de fyldige svar - det lyder som om det er det kamera jeg skal ha'
(og skulle have købt fra starten - øv .
Et lille spørgsmål mere....omkring Kit linsen. Nu har jeg kigget lidt på
nettet og set at der nogle der reklamerer med "kit 18-55mm" eller kit
18-55mm INT". Er der nogen der ved hvad forskellen er på dette ? (det
fremgår ikke rigtigt nogle steder og jeg kan heller ikke se det i canons
prislister på nettet. Der er heller ikke nogen prisforskel.

/Christian

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-05 16:21

I Europa skulle du kun kunne få en og samme type kit linse.

På et tidspunkt blev der solgt en kit linse med bedre focus motor (USM), men
dette var vist kun i Japan.

Derfor er det nok noget "salgsgas" hvis det påstås at linserne er
forskellige.

Men spørg leverandøren, og post meget gerne her hvad svaret var.

...jesper

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 31-12-05 16:28

On Sat, 31 Dec 2005 15:55:07 +0100, Christian wrote:

> [...]
> fremgår ikke rigtigt nogle steder og jeg kan heller ikke se det i canons
> prislister på nettet. Der er heller ikke nogen prisforskel.

Hvis det er noget du har set i danske butikker eller danske webshops så
betyder INT helt sikkert at der kun er engelsk manual med og dermed ingen
dansk.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard - Der nu har Canon Eos 20D

Fra : Per Groth Ludvigsen

Dato : 01-01-06 20:36

Godt nytår.

Jeg anskaffede et 350D Silver fra en tysk foto forhandler og fik der en EF-S
18 - 55 USM som
kit linse og endda klart billigere end i DK. Linsen er faktisk rigtig god
som indendørs linse om aftenen
og går glimrende i spænd med den interne flash op til 4 meter på ISO400 uden
nævneværdig støj.

Har lige købt en brugt Canon EF 35 - 135 USM i UK som er 6 - 7 år gammel, og
den har en
klart bedre kontrast omkring 50 mm rangen i forhold til kit linsen.

Hilsen Per