Foto
IBM760 5420
Teil 3020
350D og mapper?
Fra : Gimmer

Dato : 30-12-05 13:34

Hej i gruppen
Jeg har fået købt mig et Canon 350D - fedt hvis i spørg mig
men jeg syntes det er mærkeligt det har den ide at den skal lave en ny
mappe
på CF kortet når man tænder det... Billeder ned er navngivet
kontinuerligt
dvs.
i mappe 101 kan ligge billede img0001 - img 004 og i mappe 102 kan så
ligge
img005 osv... hvordan ændre jeg det så det ligger i en mappe?
endvidere er det så ikke muligt at have lcd skærmen tændt konstant?
vh Lars

Fra : Holst

Dato : 30-12-05 13:47

Gimmer wrote:

> [...]
> ligge
> img005 osv... hvordan ændre jeg det så det ligger i en mappe?

Jeg har ikke helt fundet ud af, hvornår kameraet oprettet nye mapper,
men det er bestemt ikke hver gang jeg tænder det.

> endvidere er det så ikke muligt at have lcd skærmen tændt konstant?

Til hvad formål?

Vil du se billedet, trykker du på den næstnederste knap ovre til venstre.

Fra : Gimmer

Dato : 30-12-05 14:05

"Holst" <newsdec05@shelter.dk> wrote in message

> Jeg har ikke helt fundet ud af, hvornår kameraet oprettet nye mapper, men
> det er bestemt ikke hver gang jeg tænder det.

Okay det kan godt være, men så virker det for mig bare endnu mere
tilfældig...

> Til hvad formål?

Det er når de skal kopieres over til computeren, således alle mine billeder
ligger i en de respektive mapper (ferie, sport osv) .
hvis de bare ligger i en mappe på kamaraet kan jeg selv fordele dem til de
rigtige mapper i stedet for at kamaraet prøver , det går nemlig ikke skide
godt
vh Lars

Fra : Holst

Dato : 30-12-05 14:50

Gimmer wrote:

> Okay det kan godt være, men så virker det for mig bare endnu mere
> tilfældig...

Mit gæt er, at det sker for hvert 100. billeder. Jeg har ikke studeret
det nærmere, for det er yderst sjældent, jeg ser disse mapper. Jeg
kopierer mine billeder med Canons software, og så ser jeg ikke mapperne.
Men mon ikke det også er nævnt i manualen?

> [...]
> rigtige mapper i stedet for at kamaraet prøver , det går nemlig ikke skide

Øh ... det forstår jeg ikke helt. Når jeg tilslutter kameraet, starter
Canons software selv op. Så klikker jeg på den nederste knap for selv at
kunne vælge, hvilken billeder der skal kopieres. Så vælger jeg nogle af
dem og kopiere til én mappe; vælger nogle andre og kopiere til en anden
mappe ...

Fra : Brian Lund

Dato : 30-12-05 18:16

> [...]
> rigtige mapper i stedet for at kamaraet prøver , det går nemlig ikke skide

Hvorfor skal LCD skærmen være tændt når du kopierer!? - Jeg kan ikke lige se
hvad dét har med mappeorden at gøre, du kan jo se billederne inden du
kopierer dem...

Brian

Fra : Nyhedskigger

Dato : 30-12-05 14:39

"Holst" <newsdec05@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Til hvad formål?
>
> Vil du se billedet, trykker du på den næstnederste knap ovre til venstre.

Det er faktisk endnu smartere at sætte den på Lås. Så skal man ikke trykke
på nogen knapper for at se det sidst optagede billede. Som bekendt går 350D
altid i "skud" tilstand hvis man trykker udløseren halvt ned, og altså også
hvis den viser et billede.

Hvis man vil spare på strømmen og har set det man vil, får udløserknappen et
lille tryk med det samme. Det er faktisk rart, men man skal dog være
opmærksom på at det koster strøm.

Mvh/Kjeld

Fra : Nyhedskigger

Dato : 30-12-05 14:33

"Gimmer" <Gimmer[REMOVE]@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ligge
> img005 osv... hvordan ændre jeg det så det ligger i en mappe?

Ja som det fremgår meget tydeligt af manualen så oprettes der en ny
mappe for hver 99 billeder. Du kan så selv afgøre om kameraert skal gøre
dette kontimuerligt eller autoreset (starte forfra ved sletning af alle
billeder osv.)

> endvidere er det så ikke muligt at have lcd skærmen tændt konstant?
> vh Lars

Mener du Visningstid? Ja - naturligvis, fristes man til at sige, 2, 4, 6, 8
sek. eller lås!

Generelt:
Hvis du ikke er altfor kendt med denne kameratype, skal du læse godt og
grundigt i manualen så får du meget mere ud af "vidunderet".

mvh/Kjeld

Fra : Brian Lund

Dato : 30-12-05 18:19

> [...]
> img005 osv... hvordan ændre jeg det så det ligger i en mappe?
> endvidere er det så ikke muligt at have lcd skærmen tændt konstant?

img0xx burde alle ligge i én mappe, img1xx i næste mappe, osv. - Sådan
virker mit ihvertfald!
Er du sikker på du ikke har kukket forkert et eller andet sted - og det også
er sådan?

Brian

Fra : Gimmer

Dato : 30-12-05 19:19

Hej.
Jeg har nu læst manualen, men syntes ikke lige jeg stødte ind i noget
omkring autooprettelse af nye mapper ved hver 99 billeder - nå pyt med det.
Mht til LCD display så er det nu mere mig der ikke kan formulerer mig
ordenligt- Det jeg tænkte på var om det kunne være tændt hele tiden, altså
så man kunne se det billede man skulle til at tage vha lcd skærmen! ikke når
man kopierer. Endvidere grunden til jeg er træt af mapperne er pga jeg
bruger windows som navigatør til at se billederne på kamaraet, som en slags
usb stick..
Men tak for jeres mange gode svar
vh Lars

Fra : Holst

Dato : 30-12-05 19:31

Gimmer wrote:

> [...]
> så man kunne se det billede man skulle til at tage vha lcd skærmen! ikke når

Nej, det er et spejlreflekskamera. Der er et spejl i vejen for at kunne
se billedet. Først når du tager billedet og spejlet klapper
op/i/whatever, vil billedet reelt kunne ses.

> Endvidere grunden til jeg er træt af mapperne er pga jeg
> bruger windows som navigatør til at se billederne på kamaraet, som en slags
> usb stick..

Det er vist ikke meningen, at man skal gøre sådant. Filnavnene mangler
jo også, når man gør det på den måde. Upraktisk synes jeg, men sådan er
der jo så meget.

Bruger du Canons software, så vil det også sørge for at vende billedet
på højkant korrekt, når du kopierer dem. Det gør den vist ikke, hvis du
kopierer uden om Canons software.

Fra : Brian Lund

Dato : 30-12-05 19:32

> [...]
> man kopierer. Endvidere grunden til jeg er træt af mapperne er pga jeg
> bruger windows som navigatør til at se billederne på kamaraet, som en

Øhh, du vil altså bruge LCD'et som søger? - Den går ikke! - Har du ikke sat
dig ind i hvad det er du køber?

Brian

Fra : Per

Dato : 30-12-05 23:00

> Øhh, du vil altså bruge LCD'et som søger? - Den går ikke! - Har du ikke
> sat
> dig ind i hvad det er du køber?

hehe nej det tror jeg ikke han har. Med SLR er det ikke muligt at se live på
skærmen.

Fra : Gimmer

Dato : 01-01-06 10:36

"Per" <no@tak.dk> wrote in message
> [...]

Jeg har ikke den store erfaring i SLR. Så da der ikke stod specifikt i
manualen at man ikke kunne ville jeg lige prøve her, men jeg kan altså nu
konstaterer det ikke kan lade sig gøre med Live visning på LCD. Mange tak
for jeres finde svar.
I øvrigt er jeg skiftet over til Canons medfølgende software til at
kopiere
billeder, det virker helt fint.
endnu engang tak
Lars