Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sony DSC-H1
Fra : Claus Rasmussen

Dato : 29-12-05 19:54

Jeg har for 2 måneder siden anbefalet et Sony DSC-H1 kamera til en bekendt
som skulle 6 uger på rygsækferie
til Argentina og Brasilien - og i den forbindelse har han nu mailet hjem fra
sin tur med et lille problem.

Jeg klipper hans mail ind her:
---klip---
Jeg har kun et problem, nár jeg trykker pä closeup knappen, kan jeg ikke fä
det til at tage närbilleder, er det muligt at give mig en forklaring via
mail ???
---klip----

Jeg har nu siddet og læst manualen igennem og kan ikke umiddelbart finde
årsag til at han IKKE kan
macro-optage!!

Og så tænkte jeg, at der måske var nogen her i forummet, som havde stødt på
dette problem med dette kamera og evt. med en forklaring.

Mvh
Claus Rasmussen

Fra : Jacob

Dato : 29-12-05 21:26

"Claus Rasmussen" <claras@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på
> dette problem med dette kamera og evt. med en forklaring.

Den skulle kunne fokusere ned til 2cm.
nogle kameraer har to macro funktioner. en alm og en super. super her låser
den objektivet i den stilling hvor den kan gå tættest på.
Prøv at få ham til at trykke to gange på macro knappen i træk. på dem med
super macro skulle det give supoer macro.
ellers må han hive kortet ud og nulstille kameraet.
har han beskrevet hvor tæt han har kameraet på motivet ?
det er sådan med de fleste digital kameraer at deres nærgrænse for focus
ændres med brændviden.

Jacob

Fra : Preben

Dato : 30-12-05 00:39

Hej Claus
Jeg har selv et sådan camera, Jeg må sige at det normalt tager nogle meget
fine macro-billeder. Jeg er dog også blevet snydt en gang, men det var fordi
jeg samtidig havde haft fingeren på zomm-knappen, så hvis den står på optisk
zomm samtidig med macro, kan den have svært ved at finde focus.
og som manualen beskriver virker macro ikke i program ( måne , stearinlys
og landskab )
Håber det bare er sådan en lille ting og ikke en defekt.
MVH
Preben Nielsen

Fra : P.K.

Dato : 30-12-05 12:04

" Preben" <marie@c.dk> skrev i melding
> [...]
> og landskab )
> Håber det bare er sådan en lille ting og ikke en defekt.

Siden dere har dette kameraet og kjenner til det har jeg lyst til å spør om
et par ting, og håper at dere har anledning til å svare. Jeg har vurdert å
kjøpe et slikt siden mitt gamle Sony Hi8 kamera har tatt kvelden, men leste
bl.a. noe i testen på camcorderinfo om at det av og til kunne oppstå 1/2
sekunds dropout av bildet:
http://www.camcorderinfo.com/content/Sony-HCR-HC1-Review.htm Opplever dere
dette som et problem, og skjer det ofte? Er bildet veldig mye bedre? Hvordan
er det innendørs i litt dårlig lys? Jeg har et Canon digitalt speilrefleks,
så stillbildene betyr egentlig ikke så veldig mye men allikevel, hvordan er
de på dette kameraet?
Dette er jo også 1.generasjons HD kameraer, og vi vet jo hvordan det da ofte
kan være med "barnesykdomer" o.s.v., har dere merket noe til dette?
Jeghar også sett på / lest om bl.a. disse modellene: Canon MVX4i - Panasonic
PV-GS400 og Canon MVX3i, og er litt i tvil om hva jeg skal gå for. Hva vil
dere anbefale? Bør jeg gå for dette HD kameraet?

P.K.