Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sigma 10-22 - erfaringer?
Fra : Thomas

Dato : 28-12-05 21:42

Hejsa.

Er her nogen der har erfaringer med Sigmas 10-22mm?
Hvad synes I?

Thomas

PS: Jeg kan ikke rigtig finde nogle fotos, som er taget med pågældende
objektiv, på nettet. Links? Tak.

Fra : Pepe

Dato : 28-12-05 22:50

"Thomas" <neumann@studjur.dk> skrev i meddelandet
> [...]
> Hvad synes I?
>

> Thomas
>
> PS: Jeg kan ikke rigtig finde nogle fotos, som er taget med pågældende

Här finns några för Sigma 10-20mm, har aldrig hört om 10-22mm.

http://www.photosig.com/go/photos/browse?id=34518

Ppe

Fra : Steen

Dato : 29-12-05 06:30

"Thomas" <neumann@studjur.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa.
>
> Er her nogen der har erfaringer med Sigmas 10-22mm?
> Hvad synes I?

Hvis du mener Sigma 10-20mm, så er der et billede her:

http://dmy.dk/DSC_8464.jpg

Jeg synes kun godt om den. Selvfølgelig kommer tingene ude i siden til at se
sjove ud, og man skal passe morderligt på med at holde kameraet vinkelret på
motivet ellers vælter linierne. Men bortset fra det, synes jeg den er fin
til sit formål.

Dette billede skulle også være taget med 10-20'eren:
http://www.fotofoto.dk/imageshow.aspx?img_pk=1276

/Steen

Fra : Lars Clausen

Dato : 29-12-05 07:15

Thomas wrote:
> [...]
> Hvad synes I?
>

> Thomas
>
> PS: Jeg kan ikke rigtig finde nogle fotos, som er taget med pågældende

Der er et review at 10-20eren (Sigma laver ikke nogen 10-22) på
http://www.photozone.de/8Reviews/lenses/sigma_1020_456/index.htm.
Desværre uden billeder.

-Lars

Fra : Thomas

Dato : 29-12-05 09:10

Tak for links. Det var selvfølgelig 10-20 jeg mente, ikke 10-22. I
forhold til 12-24 fra sigma, så kan det vel lade sig gøre at montere
almindeligt filter på deres 10-20, ik?

Thomas

Fra : Jan Bøgh

Dato : 29-12-05 11:16

Thomas wrote:
> Tak for links. Det var selvfølgelig 10-20 jeg mente, ikke 10-22. I
> forhold til 12-24 fra sigma, så kan det vel lade sig gøre at montere
> almindeligt filter på deres 10-20, ik?

Jeg synes også du skulle tage et kig på Tokinas model:
http://www.photo.net/equipment/tokina/12-24-f4/
http://www.pbase.com/lou_giroud/tokina

mvh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Thomas

Dato : 29-12-05 11:56

Tak for tip mht. Tokina. Den ser også god ud. Lidt mere lysstærk og
præsterer fint. Hos AC-foto.de koster den små 3700,- kroner. Kan det mon
fåes billigere?

Thomas

Fra : Jan Bøgh

Dato : 29-12-05 12:26

Thomas wrote:
> Tak for tip mht. Tokina. Den ser også god ud. Lidt mere lysstærk og
> præsterer fint. Hos AC-foto.de koster den små 3700,- kroner. Kan det
> mon fåes billigere?
>

> Thomas

Du kan vel spare omkring en 500-las:
http://foto-mundus.de/

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Thomas

Dato : 29-12-05 13:48

Er det nogen du har prøvet at handle med? Er de pålidelige? Også når
varen går i stykker?

Thomas

Fra : Jakob

Dato : 29-12-05 13:55

In article <43b3db11$0$15782$14726298@news.sunsite.dk>,
neumann@studjur.dk says...
> Er det nogen du har prøvet at handle med? Er de pålidelige? Også når
> varen går i stykker?

Jeg og en ven har handlet der flere gange og varen kommer. Aner ikke
hvordan de er med reklamationer.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Thomas

Dato : 29-12-05 14:28

De er ellers billige de der foto-munde. 3200,- inklusiv porto til DK.

Thomas

Fra : Jan Bøgh

Dato : 29-12-05 14:40

Thomas wrote:
> De er ellers billige de der foto-munde. 3200,- inklusiv porto til DK.

Og læg mærke til, at det er standardpris, hvorfor du med fordel kan supplere
med andre effekter, du gerne vil have. Jeg købte ved samme lejlighed et
(synes jeg) rigtigt glimrende stativ (Bora Pro-et-eller-andet) udstyret med
et glimrende hoved og 2 quick release plates til en særdeles attraktiv pris.
Især, nå man ikke blev bonnet for mere for forsendelsen.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Jan Bøgh

Dato : 29-12-05 14:28

Thomas wrote:
> Er det nogen du har prøvet at handle med? Er de pålidelige? Også når
> varen går i stykker?

(Gud ved, hvornår en eller anden dasker os med d.f.f.indkøb?)
Jeg har fået leveret uden problemer. Og mht. reparationer, så har jeg sådan
set ikke ret meget fidus til detailforhandlere længere, al den stund der
oftest står en knøs uden hjerne og med strithår uden en bønne forstand på
noget som helst. Og lade ham formidle kontakten til værkstedet tjener IMO
kun til at skabe forviklinger.
Jeg har haft én rep på mit d70 og en rep. på et ældre objektiv. Og i begge
tilfælde fået en fin fin og meget kvalificeret betjening af værkstedet
(DFA). Så hvad skal man så med en forhandler?

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Thomas

Dato : 29-12-05 14:51

Det lyder jo positivt Jan. Jeg må heller lige høre om der er en brugt på
markedet inden jeg poster en bestilling.

Thomas

Fra : Klaus Madsen

Dato : 30-12-05 04:40

"Thomas" <neumann@studjur.dk> wrote in message
> [...]
> til 12-24 fra sigma, så kan det vel lade sig gøre at montere almindeligt

Hej Thomas

Sådan en har jeg og er meget tilfreds.

Og jo du kan sagtens sætte alm. filtre på.

Lige nu har jeg kun et billede på nettet taget med det objektiv, det kan du
se her:

http://www.pbase.com/klausm/image/52220268

Billedet er fra operaen i København.

Mvh. Klaus