Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Filtype *.thm ved RAW format ???
Fra : Gaffa

Dato : 25-12-05 23:38

Når jeg tager billeder med mit Canon 300D i RAW format kommer der altid en
tilsvarende fil på ca. 12K i *.thm format.

Hvad er formåmet med THM filen/formatet og hvilken information gemmer denne
fil ?

Kan jeg uden videre slette *.thm filerne ????

Hilsen
Gaffa

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-12-05 23:50

"Gaffa" <Xnevertoforget@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad er formåmet med THM filen/formatet og hvilken information gemmer
> denne fil ?

THuMpnail. Filen indeholder en ringe JPEG-udgave at dit RAW-billede. Omdøb
den til .jpg, og du kan rent faktisk se den i dit
favorit-JPEG-visnings-program.

> Kan jeg uden videre slette *.thm filerne ????

Jepper.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 11/19/05)

Fra : Gaffa

Dato : 25-12-05 23:58

Tak for info. Jeg har nu installeret Microsofts helt nye egen RAW viewer for
Microsoft XP, og har således ikke brug for disse THM filer længere. Kan jeg
sætte kameraet til helt at lade være med at kreere disse ?

Hilsen

Fra : Peter Loumann

Dato : 26-12-05 11:04

Jens Bruun skrev:

>Jepper.

Er dser ikke noget med at exif gemmes i dem?
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 26-12-05 12:56

"Peter Loumann" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Er dser ikke noget med at exif gemmes i dem?
> --
> hilsen pl (peloda hos tiscali her i landet)
> http://huse-i-naestved.dk
+++++++++++++++

Selv om du sletter *.THM filerne, så gemmes exif alligevel.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern "NOMORESPAM" ved svar på e-mail.

Fra : Gaffa

Dato : 26-12-05 23:28

NOgen måde jeg kan undgå at få kreeret disse THM filer når jeg blot er
interesseret i RAW filerne ? Kan kameraet indstilles til dette ?

Hilsen
Gaffa

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 27-12-05 11:52

> NOgen måde jeg kan undgå at få kreeret disse THM filer når jeg blot er
> interesseret i RAW filerne ? Kan kameraet indstilles til dette ?
>
> Hilsen
> Gaffa

Nej.