Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Underbelyste billeder igen
Fra : Rabbit_HGC

Dato : 20-12-05 08:56

Hej alle

Tak for alle Jeres svar vedr. underbelyste billeder. Det kan godt være det
er et åndsvagt spørgsmål men så må I jo rette mig.

Jeg var over og tage en masse billeder for firmaet forleden hvor jeg brugte
min standard linse 18-70 ED og alle billederne blev underbelyst, da jeg så
skiftede til min sigma 70-300 og der var der ingen problemer overhovedet.
Mit spørgsmål er så, kan det have noget med linsen at gøre at mine billeder
bliver underbelyst, eller er det kun et spørgsmål om opsætning af blitz?

Bo

Fra : cr

Dato : 20-12-05 11:35

Rabbit_HGC wrote:
> [...]
> bliver underbelyst, eller er det kun et spørgsmål om opsætning af blitz?

Så i en udenbysk ng, at det kan skyldes manglende kompatibilitet mellem
objekt og objektiv.

cr

Fra : Jan Bøgh

Dato : 20-12-05 12:10

cr wrote:

> Så i en udenbysk ng, at det kan skyldes manglende kompatibilitet
> mellem objekt og objektiv.

Det kender jeg godt.
Mine objektiver er langt mere kompatible med smarte sild end med sure gamle
mænd!

mvh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : cr

Dato : 20-12-05 14:02

Rabbit_HGC wrote:
> [...]
> bliver underbelyst, eller er det kun et spørgsmål om opsætning af blitz?

http://www.cqj.dk/Tips-foto.htm

Ku da være et tips.

cr

Fra : Peter Schrøder

Dato : 20-12-05 14:32

Rabbit_HGC skrev:

> [...]
> ingen problemer overhovedet. Mit spørgsmål er så, kan det have noget
> med linsen at gøre at mine billeder bliver underbelyst, eller er det

Hvis det er nogen trøst, så er du ikke den
eneste med det problem. Der er en længere
snak om det hér:
http://www.photo.net/bboard/q-and-a-fetch-msg?msg_id=009q7R&unified_p=1

Peter Schrøder

Fra : Ole Larsen

Dato : 20-12-05 15:59

Peter Schrøder skrev:

> Hvis det er nogen trøst, så er du ikke den
> eneste med det problem. Der er en længere
> snak om det hér:
> http://www.photo.net/bboard/q-and-a-fetch-msg?msg_id=009q7R&unified_p=1

Sikkert nogle flere, der ikke har læst om i-TTL flash i manualen!

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
New Images And Design 2005-11-17

Fra : Peter Schrøder

Dato : 21-12-05 08:39

Ole Larsen skrev:

> Sikkert nogle flere, der ikke har læst om i-TTL flash i manualen!

Sikkert. Hvis du ved hvad problemet er, hvorfor fortæller
du det så ikke til Rabbit?
Og læg lige mærke til at det funker med Viborg-optikken
men ikke med den originale...

Peter Schrøder

Fra : Ole Larsen

Dato : 21-12-05 08:58

Peter Schrøder skrev:

> Sikkert. Hvis du ved hvad problemet er, hvorfor fortæller
> du det så ikke til Rabbit?

Det står enhver frit at læse her på gruppen

> Og læg lige mærke til at det funker med Viborg-optikken
> men ikke med den originale...

Påstår du. Er der lavet et kontrollerede forsøg med dem, hvad
Viborg-optik så end måtte være?

Eller er det blot den sædvanlige "jeg har hørt" der skal kolporteres
videre?

Fra : Rabbit_HGC

Dato : 21-12-05 08:55

Takker for jeres svar, go jul