Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvordan gør jeg vedhæftede billeder mindre~
Fra : Ebbe

Dato : 17-12-05 17:34

Hvis jeg skriver en mail, og indsætter et foto, kommer det til modtageren i
meget stor størrelse.
Hvis jeg højreklikker på et billede, bliver jeg spurgt om mine billeder
skal gøres mindre, men så kommer der en hel masse gentagelser om billederne
og
ingen signatur.
Findes der ikke en metode så billederne kan gøres mindre ved at indsætte dem
direkte.

Ebbe
ebson@kabelmail.dk

Fra : Brizz

Dato : 18-12-05 17:25

Ebbe skrev:
> [...]
> ingen signatur.
> Findes der ikke en metode så billederne kan gøres mindre ved at indsætte dem

Hvorfor ramte denne besked lige fotogruppen?
Tror du skal hen i
news:dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express for at få svar

--
Mvh Brian
--

Venimus Conglaciati Vicimus

Fra : John Larsson

Dato : 18-12-05 21:01

"Ebbe" <ebson@kabelmail.dk> writes:
>Findes der ikke en metode så billederne kan gøres mindre ved at indsætte
>dem
>direkte.

Det kunne være at du skulle downloade Picasa. Det er Google der står bag,
men søg bare med [picasa] i Google!

John

Fra : JK

Dato : 19-12-05 12:27

On Sat, 17 Dec 2005 17:33:43 +0100, "Ebbe" <ebson@kabelmail.dk> wrote:

> [...]
>ingen signatur.
>Findes der ikke en metode så billederne kan gøres mindre ved at indsætte dem

Dette er jo lidt goddag-økseskaft. For du burde forklare lidt bedre,
hvad problemet er.

1) outlook er ikke til at se billeder med, - men man kan vedhæfte
filer.

Er disse filer for store, skal de gøres mindre. Det gøres med et
billedredigeringsprogram som f.eks. PaintShopPro, eller Adobe
Photoshop.

Indsætter du et billede i teksten i Outlook, og det bliver for stort.
Så igen: reducer billedet i et andet program. Men da Outlook minder
meget om Word: der kan man højreklikke og under billedegenskaber få en
størrelsesredigering.

Du kan jo også vedhæfte en word-fil med alle billederne. Men husk at
internet-udbyderne forlanger, at der højest sendes f.eks. 5 Mbyte med
een mail.
Det er nemlig noget svineri, - og stakkels modtager der kun har et
modem.

mvh

John

Fra : Jan Bøgh

Dato : 19-12-05 14:04

JK wrote:

> Du kan jo også vedhæfte en word-fil med alle billederne. Men husk at
> internet-udbyderne forlanger, at der højest sendes f.eks. 5 Mbyte med
> een mail.

Gør de det? Jeg har 3 postbokse - ingen af dem har denne begrænsning.

> Det er nemlig noget svineri, - og stakkels modtager der kun har et
> modem.

Folk med modem er selv ude om det

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 19-12-05 20:42

"Ebbe" <ebson@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og
> ingen signatur.
> Findes der ikke en metode så billederne kan gøres mindre ved at indsætte

Brug du XP, så kan du markere, højreklikke, vælge 'send til' og
'postmodtager'. Der kommer så en rude, hvor man kan vælge mellem tre
pakningsgrader, der typisk får 3mb til at fylde 30-100 kb. Efter det, er
brevet klart til at få afsender m.m. på, inden der trykkes på send.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen