Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Bedste A4 foto printer?
Fra : michael bs

Dato : 17-12-05 16:25

Emnet er af og til oppe aat vende, men nu er tiden kommet til at give sig
selv en julegave...er træt af online fremkaldelser.
Jeg har ikke fulgt med den seneste udvikling, så jeg ville gerne høre hvad
der pt er bedste bud på en A4 fotoprinter under 6000kr?
Sorte farver skal ikke være matte, (hvilket i hvert fald tidligere var et
problem) og kvaliteten skal mindst være på højde med de bedste online
fremkaldelser.
Nogen bud?

mvh Michael

Fra : E.M.

Dato : 17-12-05 19:06

> [...]
> Sorte farver skal ikke være matte, (hvilket i hvert fald tidligere var et
> problem) og kvaliteten skal mindst være på højde med de bedste online

Canon Pixma IP5200, pris 1400-1700

Mvh. E.M.

Fra : michael bs

Dato : 17-12-05 21:20

"E.M." <em@dbmail.dk> skrev i en meddelelse

> Canon Pixma IP5200, pris 1400-1700
>
> Mvh. E.M.

og den har ikke det problem at sorte felter fremstår mere matte eller mindre
glossy end andre farver?

mvh Michael

Fra : E.M.

Dato : 17-12-05 21:39

> og den har ikke det problem at sorte felter fremstår mere matte eller
> mindre glossy end andre farver?
>
> mvh Michael

Ikke på de billeder jeg har printet på den, sort står lige så skinnende
blank som alle andre farver, det skyldes nok at den har en speciel foto-sort
patron.

Mvh. E.M.

Fra : michael bs

Dato : 18-12-05 00:10

> Ikke på de billeder jeg har printet på den, sort står lige så skinnende
> blank som alle andre farver, det skyldes nok at den har en speciel
> foto-sort patron.
>
> Mvh. E.M.
Er der nogen der kender Epsons R800? Er det A4 udgaven af R2400? Eller
findes der ikke en model med til A4 med dennes nyeste teknologi?

mvh Michael

Fra : Ole Larsen

Dato : 18-12-05 08:31

michael bs skrev:

> Er der nogen der kender Epsons R800? Er det A4 udgaven af R2400?
>
> mvh Michael

Et kort kik på photo-i får mig til at tro at det er tilfældet
--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
New Images And Design 2005-11-17

Fra : michael bennati scho~

Dato : 19-12-05 12:08

> Et kort kik på photo-i får mig til at tro at det er tilfældet
> --
Og så alligevel ikke.

Findes der ikke en A4 pendant uanset mærke, der kan konkurrere med Epson
r2400 på billedkvalitet??

mvh Michael

Fra : Lars Holst

Dato : 18-12-05 13:11

"michael bs" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> said in

> "E.M." <em@dbmail.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der kender Epsons R800? Er det A4 udgaven af R2400? Eller
> findes der ikke en model med til A4 med dennes nyeste teknologi?
>
> mvh Michael

Jeg har levet med topmodellerne fra h.h.v. Epson, Canon og HP.
Jeg kom hurtigt til den konklusion at HP ikke kunne følge de andre i
kvalitet og alsidighed.
Jeg kom langsomt til den konklusion at Epson er en lille bitte smule
bedre i printkvalitet end Canon men til gengæld er Canon langt overlegen
i hastighed, støjniveau og blækøkonomi.

Meget langsomt (nærmest snigende) fandt jeg ud af at Epson maskinen
ødelagde sig selv ved at rullerne sugede blæk som aflejrede sig på
printene.

Jeg ville købe Canon hvis jeg var mig.

--
Lars Holst

Fra : michael bs

Dato : 18-12-05 15:23

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse >>

> [...]
>
> Meget langsomt (nærmest snigende) fandt jeg ud af at Epson maskinen
> ødelagde sig selv ved at rullerne sugede blæk som aflejrede sig på

Ja, men det er lang tid siden de er kommet med nye modeller i den seriøse
ende af skalaen, er det ikke?
Altså i9950, deres topmodel, er joefterhånden en gammel svend.
Jeg ved så ikke om nogle fra PIXMA serien er oppe i samme kvalitet..??

mvh Michael

Fra : Jacob

Dato : 18-12-05 18:07

"michael bs" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> skrev i en
meddelelse news:43a570a7$0$1754$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> Altså i9950, deres topmodel, er joefterhånden en gammel svend.
> Jeg ved så ikke om nogle fra PIXMA serien er oppe i samme kvalitet..??

6600D printer pænere end i9950/ip8500

Fra : michael bs

Dato : 19-12-05 10:54

"Jacob" <bip@bop.dk> skrev i en meddelelse

> 6600D printer pænere end i9950/ip8500

Hvor har du den konklusion fra? Har du testet begge? Eller har du et link?

mvh Michael

Fra : www.jkhansen.dk

Dato : 18-12-05 16:46

"michael bs" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> skrev i en
meddelelse news:43a49ae7$0$1761$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Er der nogen der kender Epsons R800? Er det A4 udgaven af R2400? Eller
> findes der ikke en model med til A4 med dennes nyeste teknologi?

Jeg bruger R800, og den bruger en ekstra patron med lak, som efter valg
eller pr automatik påføres. Derved sikres ensartet glossy finish, uanset
farve.
--
MVH J K Hansen
www.jkhansen.dk

Fra : Jan Bøgh

Dato : 18-12-05 17:03

www.jkhansen.dk wrote:
> [...]

> Jeg bruger R800, og den bruger en ekstra patron med lak, som efter
> valg eller pr automatik påføres. Derved sikres ensartet glossy

Uden at vide det, kunne jeg forestille mig at det var billigere at give
billede et pust med billedlak fra en sparydåse, hvis det handler om at få¨en
lakeret overflade.

mvh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : www.jkhansen.dk

Dato : 18-12-05 18:00

> Uden at vide det, kunne jeg forestille mig at det var billigere at give
> billede et pust med billedlak fra en sparydåse, hvis det handler om at
> få¨en lakeret overflade.

Det er billigere, ja. Men ikke bedre. Iøvrigt tales der om at opnå ensartet
"glossy" finish. Jeg véd ikke om det er det samme du mener, når du snakker
om en lakeret overflade?

Jeg bruger iøvrigt selv en spray fra tetenal, men det er for at opnå (endnu)
højere modstandsdygtighed overfor UV. Den fås både som mat og glossy.
--
MVH J K Hansen
www.jkhansen.dk

Fra : ha

Dato : 18-12-05 15:16

michael bs wrote:
> og den har ikke det problem at sorte felter fremstår mere matte eller
> mindre glossy end andre farver?

Det kan du bedst selv afgøre ved at bestille et gratis testprint af et af
dine billeder.
http://www.yourprint.canon-europe.com/details.html?pid=PIXMA%20iP5200

/ha

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 18-12-05 16:41

michael bs wrote:
> og den har ikke det problem at sorte felter fremstår mere matte eller
> mindre glossy end andre farver?
> mvh Michael

Nu har jeg "kun" en Pixma IP4000 - og jeg synes ikke, at den har problemet.

Og den ekstra sorte patron til foto er helt fin til at få netop den sorte
perfekt.

Farverne kan hver for sig justeres i driveren, så de er optimale til
papiret - så skulle den sorte være lidt mat på en type papir - så får den
sorte bare lige lidt ekstra i egenskaber - og det samme med de øvrige farver
jeg bruger f.x. følgende på TPI-papir:

Color Balance: C: +2, M: -2, Y: -4, K: 0, I: +2.

Men det vil helt sikkert også afhænge af papiret.

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-05 19:04

On Sun, 18 Dec 2005 16:41:24 +0100, "Jan Vestergaard"
<jan@jve.invalid> wrote:

> [...]
>jeg bruger f.x. følgende på TPI-papir:
>
>Color Balance: C: +2, M: -2, Y: -4, K: 0, I: +2.
>
>Men det vil helt sikkert også afhænge af papiret.

Jeg har også en IP4000 og synes den printer nogle (K)Canon flotte
billeder, men det kan da godt være jeg skal prøve at lege lidt med
indstillinger, selv om jeg faktisk ikke ved hvad jeg skulle rette

mvh Falcon