Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Dansk manual til Casio EX-Z500?
Fra : Kent

Dato : 14-12-05 21:17

Er der nogen, der ved, hvor man kan downloade en dansk
manual til digitalkameraet Casio EX-Z500?

På forhånd tusin tak

Vh
Kent

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-05 21:31

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen, der ved, hvor man kan downloade en dansk
> manual til digitalkameraet Casio EX-Z500?

uha, nu kommer hylekoret snart og bebrejder dig at du har købt kameraet i
udlandet i stedet for hos den lokale foto-pusher

--
Tom

Fra : Kent

Dato : 14-12-05 21:37

> [...]
>
> uha, nu kommer hylekoret snart og bebrejder dig at du har købt kameraet i
> udlandet i stedet for hos den lokale foto-pusher

Det har jeg sgutte . Og hvis jeg havde, kunne jeg nu ikke forestille
mig, at jeg ville få et hylekor. Mange herinde har da købt kameraer
i udlandet, ved jeg da.

Kent.

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 14-12-05 21:49

On Wed, 14 Dec 2005 21:37:03 +0100, Kent wrote:

> Det har jeg sgutte . Og hvis jeg havde, kunne jeg nu ikke forestille
> mig, at jeg ville få et hylekor. Mange herinde har da købt kameraer
> i udlandet, ved jeg da.
>
> Kent.

Er ligeglad om du har købt kameraet i dk eller udland. Mit Canon 20d
kommer fra tyskland og jeg klarer med den tyske manaul selvom jeg ikke er
specielt god til tysk, har dog downloadet en engelsk. Prøv på Casio's
hjemmeside om den skulle være der i enten dk eller engelsk udgave. Ellers
må du jo nok ty til at købe den på dk, da jeg ikke tror der findes en dk
udgave der kan downloades nogen steder.

Køber man i udlandet må man tit nøjes med manualen for det land man har
købt det i (og måske en engelsk) og for mit vedkomne er det ok. En del af
prisen i DK er at du betaler for en oversat manual.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard - Der nu har Canon Eos 20D

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 14-12-05 22:21

Kent skrev følgende på usenet:
> Det har jeg sgutte . Og hvis jeg havde, kunne jeg nu ikke
> forestille mig, at jeg ville få et hylekor. Mange herinde har da købt
> kameraer
> i udlandet, ved jeg da.

Der er ingen der rynker på næser af kameraer købt i udlandet - det bruger
mange.

Det der rynkes på næsen af er at nogle så ikke har tænkt så langt, at de kan
regne ud at manualen ikke er på dansk.

Så når man køber i udlandet, så må man også regne med at få en udenlandsk
manual - kan man ikke leve med det, så må man handle i Danmark, så man får
en dansk manual.

Jeg ved ikke noget om Casio - men f.x. Canon - der står Canon Danmark selv
for at udgive den danske manual - og tillader derfor ikke at den dowsnloades
gratis til folk, der har købt kameraet udenom dem - og det er vel rimelig
nok ?

Men de sælger den meget gerne gennem fotohandlerne - og måske Casio gør det
samme, hvis du spørger din lokale fotohandler.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Kent

Dato : 15-12-05 00:02

> [...]
> Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk
> Erstat invalid med dk ved mail - men indlæg bør besvares i gruppen.

Jeg spørger meget simpelt, om nogle kender et sted at downloade
en dansk manual på nettet - og vil venligst have mig frabedt mig
gisninger om grunden. Jeg prøver at hjælpe en ven! Selv har jeg
en Casio EX Z750 og er meget glad for den.

Kameraet er købt i BILKA i DK, kan jeg så oplyse. Der er manual
med på engelsk og norsk/svensk. Dermed er lovkravet om en
manual på et af de nordiske sprog opfyldt. Men min kammerat
vil gerne have en manual på dansk!! Det er så dét, jeg prøver
at hjælpe ham med.

Filen findes - ved jeg. Det vil jeg ikke pt. forklare nærmere,
for det er en lang historie .

Tak for svaret.

Kent

Fra : Jacob

Dato : 14-12-05 21:43

> [...]
> Er der nogen, der ved, hvor man kan downloade en dansk
> manual til digitalkameraet Casio EX-Z500?

Det burde du have fået med da du købte den. hvis ikke kontakt casio danmark.
de ligger vist i glostrup.

Jacob