Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Alternativ til Canon EF 17-40mm f/4L USM
Fra : Ras

Dato : 06-12-05 10:39

Jeg har hørt meget godt om dette objektiv til D20
hvad kunne et prisbilligere alternativ være?

(det må gerne være lysstærkt)

Fra : Alex W

Dato : 06-12-05 11:14

> Jeg har hørt meget godt om dette objektiv til D20
> hvad kunne et prisbilligere alternativ være?
>
> (det må gerne være lysstærkt)

Der findes ikke noget der er lige så godt som et Canon 17-40L

Prisbilligere ... det må være Sigma 17-35 2.8-4
http://www.technikdirekt.de/main/foto/fotodigital/objektive/obj-canon/page.html?page=2&brand=SIG&eurorate=1
Euro 449,-

Eller Sigma 18-50 f:2.8
http://www.technikdirekt.de/main/foto/fotodigital/objektive/obj-canon/page.html?page=3&brand=SIG&eurorate=1
Euro 463,-

/Alex W

Fra : waal

Dato : 06-12-05 12:26

"Alex W" <alex@(slet)skriverstuen.dk> skrev i en meddelelse

> Der findes ikke noget der er lige så godt som et Canon 17-40L

Det er ikke alle der er lige begejstrede for ovenævnte
http://www.16-9.net/lens_tests/1740.html
mvh
Michael

Fra : Hans Kruse

Dato : 06-12-05 13:49

"waal" <waal@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ikke alle der er lige begejstrede for ovenævnte
> http://www.16-9.net/lens_tests/1740.html

Sigma 15-30mm er som nævnt i denne test efter min erfaring også skarp, men
kun mellem 15mm og op til ca. 24mm.
Den er faktisk blevet billig, jeg gav 599euro for min for 2 år siden og nu
koster den 399euro!

Et andet indlæg omkring 17-40mm'eren
http://www.luminous-landscape.com/reviews/lenses/canon-17-40.shtml

Mvh, Hans

Fra : Ras

Dato : 06-12-05 22:41

> Prisbilligere ... det må være Sigma 17-35 2.8-4
> [...]

Tak til alle for gode råd
Sigma lyder som et fint alternativ
hvad er forskel på de to objektiver (udover forskellen i brændvidde)?

Fra : Peer K

Dato : 08-12-05 20:12

Alex W wrote:

> Prisbilligere ... det må være Sigma 17-35 2.8-4
> http://www.technikdirekt.de/main/foto/fotodigital/objektive/obj-canon/page.html?page=2&brand=SIG&eurorate=1
> Euro 449,-

Den har jeg og er ret tilfreds med til prisen. Måske en lillebitte smule
langsom AF, men ikke noget, der generer mig..

--
Peer K
http://www.klercke.dk

Fra : Stig Linander

Dato : 06-12-05 12:04

Tue, 6 Dec 2005 10:39:22 +0100, skrev Ras bl.a. ...

> Jeg har hørt meget godt om dette objektiv til D20

Du mener formentlig 20D ...

> hvad kunne et prisbilligere alternativ være?

Da 20D er "crop'pet", vil jeg foreslå EF-S 17-85mm 1:4-5.6 IS USM.

IS er værd at gå efter - kan i de fleste tilfælde gøre det ud for 3
blændetrin mere!

Mange hilsner,

Stig.
--
Stig Linander | Farum - Denmark | http://www.linander.dk/stig/
The Ophiuchan | 55d49'N 12d21'E | mail: "Who am I?" on Home Page

Fra : Alex W

Dato : 06-12-05 14:38

> Da 20D er "crop'pet", vil jeg foreslå EF-S 17-85mm 1:4-5.6 IS USM.
>
> IS er værd at gå efter - kan i de fleste tilfælde gøre det ud for 3
> blændetrin mere!

Hej Stig
.... han skrev prisbillig

En 17-85 IS er ikke prisbillig.

Jeg har begge objektiver.
17-40L er et bedre objektiv.
Prismæssigt ligger de ikke så langt fra hinanden.

/Alex W

Fra : Stig Linander

Dato : 06-12-05 14:59

Tue, 6 Dec 2005 14:38:14 +0100, skrev Alex W bl.a. ...

> ... han skrev prisbillig

Nej, han skrev prisbilligere

> En 17-85 IS er ikke prisbillig.

Næh, men dog en tusse billigere end 17-40, har et større område og
er med IS.

Mange hilsner,

Stig.

Fra : Søren Andersen

Dato : 06-12-05 18:08

> Jeg har hørt meget godt om dette objektiv til D20
> hvad kunne et prisbilligere alternativ være?

Jeg vil anbefale dig at kigge på Sigma 18-50/2.8 EX DG det er efter min
mening lige så skarpt ved f4 som 17-40/4L. Det er ikke (lige så) skarpt ved
f2.8 men du har det... Rækkevidden på (effektivt) +16mm er heller ikke at
kimse af.
Fokus er sikkert langsommere end 17-40'eren, men det var ikke noget jeg
tænkte så meget da jeg havde det.

Fra : Lars Månsson

Dato : 06-12-05 18:40

"Ras" <forman@erindring.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> Jeg har hørt meget godt om dette objektiv til D20
> hvad kunne et prisbilligere alternativ være?
>
> (det må gerne være lysstærkt)

Her prøv at læse
http://www.photozone.de/8Reviews/index.html
http://www.fredmiranda.com/reviews/
http://www.pcphotoreview.com/

Hilsen
-Lars-

Fra : Anders Rasmussen

Dato : 06-12-05 20:32

Alternativet kunne være, at bruge kit-objektivet (18-55) til du har råd til
det rigtige køb (Canon EF 17-40).

Jeg har selv købt Canon EF-S 17-85 IS og er egentligt ikke så imporneret.
Jeg har dog mest brugt det indendørs endnu, men lysstyrke og skarphed kunne
være bedre. Jeg skulle nok havde købt en EF 17-40.