Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Tip: Bille og nem flash kopiering
Fra : Claus Tersgov

Dato : 03-12-05 13:40

Hej

Jeg synes lige, at jeg ville dele dette tip. Aldi havde for et par uger
siden en lille USB kopiboks på tilbud, men jeg ved, at der er flere
butikker, som har en del tilbage.

Muligvis kan de købe andre steder, jeg har bare ikke set dem billigt nok
endnu.

Boksen kører på batteri eller strøm fra en USB port, og tillader, at man kan
kopiere nemt mellem standard USB lagerenheder, f.eks. kortlæser til USB pen
eller harddisk. Eller direkte fra kamera, hvis kameraet er en standard USB
lagerenhed.

Den koster kun 179,- og da alle vel har en løs kortlæser i forvejen, og
måske en USB pen eller to, så er det en ret billig løsning i forhold til
eventuelt at købe flere hukommelseskort. En USB pen koster jo ikke meget,
Aldi har f.eks. i denne uge en 512 mb til 249,- (det er også den på
billedet)

Selve boksen er lille og er nem at have med rundt. Den bruge AAA batterier
og tillader at tilsluttede enheder trækker op til 400mA.

Genopladelige batterier må anbefales, hvis den skal bruges sammen med
harddiske, som bruger strøm fra USB porten.

Den kører kun 12mbit, så den er altså ikke voldsom hurtig, hvis man har
travle eller har hurtige hukommelseskort.

Den er lynskudt her: www.tersgov.dk/usbbox.jpg

Claus

Fra : Kim Jensen

Dato : 03-12-05 15:59

Claus Tersgov wrote:
> [...]
> eventuelt at købe flere hukommelseskort. En USB pen koster jo ikke meget,
> Aldi har f.eks. i denne uge en 512 mb til 249,- (det er også den på

Et 512 MB CF kort (Kingston) kan købes for 225,- (fx hos
www.bjtrading.dk) så jeg kan ikke helt se hvor besparelsen skulle være -
med mindre man selvfølgelig har et arsenal af USB-penne liggende.

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk

Fra : Jens Christensen

Dato : 03-12-05 16:49

"Kim Jensen" <kim@_NOSPAM_litewerx.dk> wrote in message

> Et 512 MB CF kort (Kingston) kan købes for 225,- (fx hos www.bjtrading.dk)
> så jeg kan ikke helt se hvor besparelsen skulle være - med mindre man
> selvfølgelig har et arsenal af USB-penne liggende.

Eller en ekstern harddisk...så kan jeg da godt se fordelen!

--
Mvh.
Jens Christensen

Fra : Gert Medom

Dato : 04-12-05 06:54

"Kim Jensen" <kim@_NOSPAM_litewerx.dk> skrev i en meddelelse

> Et 512 MB CF kort (Kingston) kan købes for 225,- (fx hos
> www.bjtrading.dk) så jeg kan ikke helt se hvor besparelsen skulle være -
> med mindre man selvfølgelig har et arsenal af USB-penne liggende.

Fordelen kan ligge ved dyrere korttyper end CF og SD. For eksempel er der
lidt fidus i det med sony´s memory stick, men overvejelsen omkring end
billedbank er nærliggende....

/ Gert

Fra : Claus Tersgov

Dato : 04-12-05 11:43

> [...]

> så jeg kan ikke helt se hvor besparelsen skulle være - med mindre man
> selvfølgelig har et arsenal af USB-penne liggende.

Nu er der jo masser af folk, som af princip ikke handler postordre. Samtidig
er det lidt nemmere med en USB pen, fordi man ikke er bundet af , at man
enten skal medbringe en kortlæser eller at maskinen skal have en kortlæser.
Jeg har da flere gange stået i en situation, hvor jeg ikke kunne overføre
mine billeder til nogen,. fordi der pc ikke havde kortlæser, og fordi mit
kamera ikke er standard.

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 04-12-05 11:47

"Kim Jensen" <kim@_NOSPAM_litewerx.dk> skrev i

> Et 512 MB CF kort (Kingston) kan købes for 225,- (fx hos

Det er jo ikke rigtigt!

Hvorfor udelader du bevidst omkostningerne? Der kommer jo både porto og
gebyr oveni...

Har man ikke dankort, så koster kortet 305,- !

Claus

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-12-05 15:15

In article <4392c95d$0$15789$14726298@news.sunsite.dk>, Claus Tersgov wrote:

> [...]
> gebyr oveni...
>
> Har man ikke dankort, så koster kortet 305,- !

Den lokale biks i Århus skal have 238 kr for et standard 512MB kort
fra Kingston.

m-e.dk / shg.dk / pc-lager.dk er alle fysiske butikker med salg over disken.
Man kan også bestille på nettet, hente og betale i butikkn, og dermed få
sine 14 dages returret.

Fra : Kim Jensen

Dato : 04-12-05 21:45

Claus Tersgov wrote:
> Det er jo ikke rigtigt!

Jo, det er det faktisk.

> Hvorfor udelader du bevidst omkostningerne?

Hvem siger at det var bevidst?

> Der kommer jo både porto og gebyr oveni...

Og hvis jeg ikke bor i nærheden af Aldi, skal der tillægges udgift til
befordring og medgået tid til transport!? Hvad er din pointe?

> Har man ikke dankort, så koster kortet 305,- !

Nej, kortets pris er 225. Hvilke øvrige udgifter du måtte være pålagt
pga. din geografiske placering, din angst for onlinehandel, dine
tilgængelig betalingsmidler m.v. er da irrelevant.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 05-12-05 13:54

"Kim Jensen" <kim@_NOSPAM_litewerx.dk> skrev

> Hvem siger at det var bevidst?

Det gør 99% af alle dem, som henviser til edbpriser!

> Og hvis jeg ikke bor i nærheden af Aldi, skal der tillægges udgift til
> befordring og medgået tid til transport!? Hvad er din pointe?

Min pointe er, at hvis du vil sammenligne priser, så gør det anstændigt.

Claus