Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Element 3
Fra : jane

Dato : 02-12-05 19:28

Når man ændre i et billed f.eks. "blomst.jpg"- og man siger ja til at gemme
ændringerne, hvorfor skal man så pludselig gemme det i psd format, ellers
kan man kun gemme det som "blomst kopi.jpg" Det bør da være valgfrit om man
vil overskrive det orginale billed "blomst.jpg" eller gemme billedet med
evt. ændringer som en kopi.

Man bør da kunne gemme ændringerne i det format, som billedet har, når det
åbnes, kan man ikke det?

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Steen Larsen

Dato : 02-12-05 20:10

In article <Xns9720C63105E38nokvinFJrnDttehotmai@212.242.40.196>,
jane <nokvin@FJørnDættehotmail.com> wrote:

> [...]
> evt. ændringer som en kopi.
>
> Man bør da kunne gemme ændringerne i det format, som billedet har, når det

Det er formentlig fordi du har brugt funktioner som f.eks. lag som ikke
kan gemmes i jpg-format. Derfor tilbyder programmet at gemme i
PSD-format så dine lag bevares.

Fra : jane

Dato : 03-12-05 13:50

Steen Larsen <slykking.remove@this.gmail.com> wrote in

> Det er formentlig fordi du har brugt funktioner som f.eks. lag som
> ikke kan gemmes i jpg-format. Derfor tilbyder programmet at gemme i
> PSD-format så dine lag bevares.

Det eneste jeg gør, er at åbne billedet "blomst.jpg" Derefter bruger jeg
"T" og skriver "fin blomst" på billedet, når jeg så lukker billedet
bliver jeg spurgt om jeg vil gemme ændringerne i "blomst.jpg" jeg siger
ja, og så er det, at der kommer en ny box hvor hvor det så kan gemmes i
PSD, vælger jeg så jpg, kan jeg kun gemme det som kopi.jpg

Kan man ikke skrive tekst i et billed uden at bruge lag?

Nogen gange kommer der en box som jeg heller ikke forstår.

(Commit the type layer edits before closing?)
(commit cancel discart)

Hvad menes der med det?

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Ole Christiansen

Dato : 03-12-05 17:12

"jane" <nokvin@FJørnDættehotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Nogen gange kommer der en box som jeg heller ikke forstår.
>
> (Commit the type layer edits before closing?)

Commit betyder i databasesprog: sammenhæng. Så programmet kan
finde ud, hvad der hænger/hører sammen.
/Ole

Fra : Edmund

Dato : 03-12-05 18:05

Ole Christiansen wrote:

> [...]

Du kan samle lagene efter du har skrevet teksten ved at vælge
Layer / Flatten image

Så gemmer den som jpg

--
Mvh Edmund

Fra : jane

Dato : 04-12-05 11:35

"Edmund" <nospam@surfpost.dk> wrote in news:4391d05e$0$2102
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Du kan samle lagene efter du har skrevet teksten ved at vælge
> Layer / Flatten image
>
> Så gemmer den som jpg
Mange tak for hjælpen, det var lige det der skulle til.

Hvad betyder Flatten image?

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 04-12-05 13:07

> Hvad betyder Flatten image?
> --
> Venlig hilsen
> Jane

Det betyder at du "smelter" lagene sammen så du kun har ét lag tilbage.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern "NOMORESPAM" ved svar på email.

Fra : jane

Dato : 04-12-05 17:14

"Jørgen Nielsen" <longhorn_1969@hotmailNOMORESPAM.com> wrote in

> "jane" <nokvin@FJørnDættehotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det betyder at du "smelter" lagene sammen så du kun har ét lag tilbage.
Ok så er jeg med, mange tak

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 02-12-05 20:10

> [...]
> evt. ændringer som en kopi.
>
> Man bør da kunne gemme ændringerne i det format, som billedet har, når det

++++++++++++++++++

Har du prøvet både med save as og save ?

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Ved svar på E-mail fjern "NOMORESPAM"

Fra : jane

Dato : 03-12-05 13:52

> Har du prøvet både med save as og save ?

Ja, og også at lukke billedet på x, men der sker det samme hver gang.

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Alex W

Dato : 02-12-05 22:14

> Man bør da kunne gemme ændringerne i det format, som billedet har, når det
> åbnes, kan man ikke det?

Hej Jane

Det kan du ændre under menuen Edit i preferences(nederst) (Billededitoren)

/Alex W

Fra : jane

Dato : 03-12-05 13:26

"Alex W" <alex@skriverstuen.dk> wrote in

> Hej Jane
>
> Det kan du ændre under menuen Edit i preferences(nederst)
> (Billededitoren)

Jeg er ret ny i billedbehandling, så kan du forklare det lidt nærmere,
for jeg syntes ikke, jeg kan finde nogen steder i preferences, hvor jeg kan
ændre det. kan heller ikke under preferences finde noget om billededitoren.

--
Venlig hilsen
Jane