Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Flash ram problem - formatering
Fra : Anders Majland

Dato : 01-12-05 10:49

Jeg har forsøgt at søge tilbage i gruppen - de fleste indlæg handler om at
redde data..

Nå men batteriklappen gik på på mit canon digital ixus imens det var ved at
gemme et billede - filen blev ødealgt og en chekcdisk lavede ca 10000
entries i lost+found. Dem begyndte jeg bare at slette - men det tog laaaang
tid så jeg formaterede bare kortet på min windows xp maskine (sikkert
faet16). Efterfølgende ville kameraet ikke bruge kortet, og det fejler også
når jeg forsøger at formatere det. Windows maskinen vil heller ikke slette
partionen på disken.

Jeg tror ikke flashrammen fejler noget så jeg vil gerne have det i brug
igen. Nogen forslag til et program til det ?

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : ms

Dato : 01-12-05 11:33

> [...]
>
> Jeg tror ikke flashrammen fejler noget så jeg vil gerne have det i brug
> igen. Nogen forslag til et program til det ?

Altså når du siger kameraet ikke vil bruge kortet, så har du prøvet at
formatere det i kameraet?

/Max

Fra : Anders Majland

Dato : 01-12-05 13:19

> Altså når du siger kameraet ikke vil bruge kortet, så har du prøvet at
> formatere det i kameraet?

Ja - og det melder ikke fejl efter formateringen men kameraet nægter at
bruge det.

Fra : s.v.nielsen

Dato : 01-12-05 13:47

Anders Majland wrote:

>... så jeg formaterede bare kortet på min windows xp maskine (sikkert
>faet16). Efterfølgende ville kameraet ikke bruge kortet, og det fejler også
>når jeg forsøger at formatere det...

Mig bekendt skal farmatet være FAT16 men det er altid bedst at formatere
kortet i kameraet. Har du gjort det? det fremgår ikke klart! Af
ovenstående ser det ud som om du ikke kan formatere med kameraet og af
dit svar til 'ms' lyder det som om du har formateret med kameraet

Søren Videbæk Nielsen

Fra : Anders Majland

Dato : 01-12-05 15:27

> [...]
> ovenstående ser det ud som om du ikke kan formatere med kameraet og af dit
> svar til 'ms' lyder det som om du har formateret med kameraet

Jeg har prøvet at formatere i kameraet - men først eftre at jeg gjorde det i
ms xp (og det var nok fejlen). Jeg tror at hvis jeg blot kunne slette den
partion der ligger der er mit problem løst ...

/A

Fra : HKN

Dato : 01-12-05 15:52

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:438f083a$0$47017$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Jeg har prøvet at formatere i kameraet - men først eftre at jeg gjorde det
> i ms xp (og det var nok fejlen). Jeg tror at hvis jeg blot kunne slette
> den partion der ligger der er mit problem løst ...

Jamen, XP formaterer da i FAT32 eller NTFS så mon ikke det er der du skal
finde fejlen?

-Henrik

Fra : ms

Dato : 02-12-05 07:11

> Jamen, XP formaterer da i FAT32 eller NTFS så mon ikke det er der du skal
> finde fejlen?

Man kan også vælge FAT.

Hmm...jeg sad også lige og formaterede mit kort og pludseligt havde jeg kun
508mb på mit 1gb kort, der var blevet oprettet en ekstra partion(?)...

/Max

Fra : Anders Majland

Dato : 02-12-05 09:15

> Hmm...jeg sad også lige og formaterede mit kort og pludseligt havde jeg
> kun 508mb på mit 1gb kort, der var blevet oprettet en ekstra partion(?)...

For når jeg nu forsøger at formatere den i windows melder den fejl efter
100% - men jeg kan godt bruge kortet under windows alligevel ......

Det er "kun" et 512MB kort - men hvad - skulle det være dødt er skaden jo
ikke så stor. De er jo blevet temmeligt meget billigere over de sidste par
år

/A

Fra : Simon Nielsen

Dato : 02-12-05 11:53

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:43900291$0$47032$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
> ikke så stor. De er jo blevet temmeligt meget billigere over de sidste par

Prøv at hente trial versionen af partitionmagick, den kan godt klare små
ting uden at man skal betale for den, her vil du kunne slette partitionen og
installere den uden noget filsystem, det kan kameraet så gøre under sin
formatering.

Mvh
Simon

Fra : Ms

Dato : 03-12-05 08:44

> [...]
> ikke så stor. De er jo blevet temmeligt meget billigere over de sidste par

Okay, det ar nu også mit eget kort jeg snakkede om, mit blev løst ved at
formatere kortet som NFTS(eller hvad det nu hedder) og derefter sætte det i
kameraet og så formatere det der i, da kameraet ikke kunne kende systemet,
formaterede det selv i det's eget system.
Jeg ved ikke om det viker i dit kamera, mit kamera er et d70.

/Max

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 03-12-05 16:47

"ms" <maxses_Snot_@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Man kan også vælge FAT.

[KLIP]

> /Max
+++++++++++++++

Næ, ikke altid, jeg kan f.eks. heller ikke formatere i FAT32 i winxp. Mon
ikke det kommer an på disken størrelse?

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern "NOMORESPAM" ved svar på email.

Fra : Simon Nielsen

Dato : 02-12-05 11:16

"HKN" <mabehemaFJERN@DETTEtdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> message news:438f083a$0$47017$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Jamen, XP formaterer da i FAT32 eller NTFS så mon ikke det er der du skal

Nej når mediet er under en hvis størrelse kan man bruge FAT16 og det er det
man skal bruge hvis kameraet skal have en jordisk chance for at formatere
det selv, eller bruge det. Fat16 op til 4.6 GB og over det hedder det FAT32
eller NTFS.

Mvh
Simon

Fra : Bo Bjerre

Dato : 02-12-05 16:03

Simon Nielsen wrote:

> [...]
> det man skal bruge hvis kameraet skal have en jordisk chance for at
> formatere det selv, eller bruge det. Fat16 op til 4.6 GB og over det

Det er ikke helt rigtigt: mit kamera bruger FAT32 til de kort, jeg
sætter i det.

Og jeg har endnu IKKE set NTFS i nogen kameraer. NTFS er et filsystem
som micro$oft bruger, og der udleveres ikke information om hvordan man
skriver det.

Licensrettighederne til FAT ejes stadig af microsoft:
http://www.microsoft.com/whdc/system/platform/firmware/fatgen.mspx

Bo //

Fra : Claus Tersgov

Dato : 04-12-05 11:50

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev

> Jeg har prøvet at formatere i kameraet - men først eftre at jeg gjorde det
> i ms xp (og det var nok fejlen). Jeg tror at hvis jeg blot kunne slette
> den partion der ligger der er mit problem løst ...

www.tersgov.dk/delpart.exe

Den kan slette alle partitioner, men jeg aner ikke, om den kan bruges på
ramkort. Det har jeg aldrig prøvet.

Claus