Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Batteridæksel olympus C-750 UZ
Fra : DeBoss

Dato : 26-11-05 21:27

Hej..

Jeg har været en klovn og har tabt kærestens digi camera, og det resulterede
i at batteridækslet knækkede.
Den ene lille tab der gør at det hænger fast er knækket af.

Vores fotomand fortæller at det skal sendes ind, og det nok vil koste
omkring 1500kr at lave..
Det er jo ikke nok værd til at ofte så meget, men på den anden side er det
for godt til at smide ud..

Er der nogen der har en godt råd til udbedring, eller selv har prøvet en
anden løsning?

Pft Dennis

Fra : Bo Bjerre

Dato : 26-11-05 21:37

DeBoss wrote:
> [...]
> Den ene lille tab der gør at det hænger fast er knækket af.
>
> Vores fotomand fortæller at det skal sendes ind, og det nok vil koste

En ualmindeligt flabet pris

> Det er jo ikke nok værd til at ofte så meget, men på den anden side er det
> for godt til at smide ud..

Gaffatape ?

Bo //

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 26-11-05 21:53

DeBoss wrote:

> Er der nogen der har en godt råd til udbedring, eller selv har prøvet en
> anden løsning?

Købe en rulle gaffa-tape i en 10-kronersbutik, et lille stykke af det kan
nok holde batteridækslet lukket...

På et tidspunkt kan du måske være heldig at få fat et tilsvarende kamera,
hvor elektronikken er gået i udu, og så tage batteridækslet derfra.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Bo Bjerre

Dato : 26-11-05 22:02

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Købe en rulle gaffa-tape i en 10-kronersbutik, et lille stykke af det
> kan nok holde batteridækslet lukket...

Nokia, connecting poeple
Gaffa, keeping them together

Bo //
-godt humør, dårlig humor...

Fra : DeBoss

Dato : 26-11-05 22:36

> Nokia, connecting poeple
> Gaffa, keeping them together
>
> Bo //
> -godt humør, dårlig humor...

Haha.. I skal have tak begge to..

Det er en mulighed, men jeg tvivler på at kæresten bliver helt tilfreds med
det

Jeg håber på at nogen kender en eller anden fusker der kan ordne det et sted
i DK..

Men tak
Dennis

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 26-11-05 22:49

DeBoss wrote:

> Jeg håber på at nogen kender en eller anden fusker der kan ordne det et sted
> i DK..

Det finder du næppe, alle de små kameraværksteder er lukket og slukket,
der findes kun importørernes autoriserede værksteder, for de er de eneste
der kan få fat i reservedele, og det er garantireparationerner der gør,
at de eksisterer.

Den tekniske udvikling går nemlig så stærkt, at det slet ikke kan betale
sig at reparere på et digitalt kamera, der er så gammelt, at garantien er
udløbet...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 26-11-05 22:39

Bo Bjerre wrote:

> Nokia, connecting poeple
> Gaffa, keeping them together
>
> Bo //
> -godt humør, dårlig humor...

Ja Gaffa-tape er smadder go' ting...

Jeg har en bekendt, der efter min smag bruger det for flittigt, hans bil
er bl.a. holdt sammen med Gaffa, jeg stikker til ham, men han er
ligeglad, han har i sine yngre dage fløjet som purser, og har været med
til at flyve en DC3'er hjem, hvor styregrejet var repareret med Gaffa...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Dennis

Dato : 28-11-05 09:12

> [...]
> han har i sine yngre dage fløjet som purser, og har været med til at flyve
> en DC3'er hjem, hvor styregrejet var repareret med Gaffa...

Haaaaahah.. GULD...

Det tror jeg ikke lige alle var informeret om inden afgang *GGGGG*

Fra : waal

Dato : 28-11-05 10:10

> Ja Gaffa-tape er smadder go' ting...

Det hedder gaffer tape

mvh
Michael

Fra : Max

Dato : 28-11-05 11:03

Hej

> Det hedder gaffer tape

Det hedder faktisk oprindelig Duck tape og skiftede
navn senere til Duct tape.

Mvh Max

Fra : waal

Dato : 28-11-05 12:12

> Hej

> Det hedder faktisk oprindelig Duck tape og skiftede
> navn senere til Duct tape.

Det lader til at "Duck" i denne sammenhæng er et firmanavn
http://www.duckproducts.com/ men alle 3 betegnelser figurerer på diverse
sider, "gaffer-tape" skyldes overelektrikeren fra Hollywood og duct betyder
kanal eller rør. Kært barn har som bekendt mange navne.

mvh
Michael

Fra : Max

Dato : 28-11-05 13:25

Hej Michael

> Det lader til at "Duck" i denne sammenhæng er et firmanavn

Nej, den blev udviklet til at lukke amunnitionskasser vandtæt
med under WWII, ordet Duck hentyder til den vandskyende
effekt.

Mvh Max

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 28-11-05 13:36

> Nej, den blev udviklet til at lukke amunnitionskasser vandtæt
> med under WWII, ordet Duck hentyder til den vandskyende
> effekt.

Hej

Her oppe i Nordjylland kalder vi det "Hamster-tape", det vikles om
bagkroppen på hamsteren, så flækker den ikke når man har samleje med den

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : waal

Dato : 28-11-05 14:14

> [...]
>
> Nej, den blev udviklet til at lukke amunnitionskasser vandtæt
> med under WWII, ordet Duck hentyder til den vandskyende

Ifølge ordbogen betyder "duck" også ravndug , bomuldslærred eller sejldug,
så det må være materialet tapen er navngivet efter.

mvh
Michael

Fra : ThomasM

Dato : 28-11-05 21:09

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> Hej Michael

> Nej, den blev udviklet til at lukke amunnitionskasser vandtæt
> med under WWII, ordet Duck hentyder til den vandskyende
> effekt.

Duck er nu nok alligevel firmanavnet... www.duckproducts.com/

Det er ved at være en anelse off-topic det her

/Thomas

Fra : Max

Dato : 28-11-05 22:21

Hej

> Duck er nu nok alligevel firmanavnet... www.duckproducts.com/

http://www.ideafinder.com/history/inventions/ducttape.htm

Mvh Max

Fra : ThomasM

Dato : 28-11-05 23:27

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> Hej

> http://www.ideafinder.com/history/inventions/ducttape.htm
>
> Mvh Max

http://en.wikipedia.org/wiki/Duct_tape

/ThomasM

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 28-11-05 12:17

Max wrote:

> Det hedder faktisk oprindelig Duck tape og skiftede
> navn senere til Duct tape.

Rigtig Gaffer-tape findes i mange kvaliteter, de dyreste typer, som
ligger i flymekanikkernes værtøjskasse, koster flere tusinde kroner for
en rulle, men de kan også klæbe på våde, frosne og varme overflader, og
de er ikke til at rive over...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : waal

Dato : 28-11-05 14:17

> [...]
> men de kan også klæbe på våde, frosne og varme overflader, og de er ikke

Det lyder som den type jeg klunser mig til i den lokale trælast. Holder fint
på tagplader og tagrender i årevis

mvh
Michael

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 27-11-05 00:10

"DeBoss" <Dennis@REGNORMbitnisse.dk> skrev i en meddelelse
> Hej..
>
> Er der nogen der har en godt råd til udbedring, eller selv har prøvet en
> anden løsning?

Hej

Jeg kender ikke kameramodellen, men hvis du kan lade batteriet i mens det
sidder i kameraet, så lim dækslet på, brug netop så meget lim at det holder,
men heller ikke mere end det er til at lirke af hvis batteriet bliver
dårligt og skal skiftes.

Fra : Dennis

Dato : 28-11-05 09:14

> [...]
> sidder i kameraet, så lim dækslet på, brug netop så meget lim at det
> holder, men heller ikke mere end det er til at lirke af hvis batteriet

Det var faktisk ikke en ringe ide...
Det vil jeg lige undersøge om det kan.. Det aner jeg faktisk ikke, da vi
altid bruger en alm batterilader ;)

Eneste anke er så at man kun kan bruge et sæt batterier..
Tror nok de skal skifte med et sæt med højeste kapacitet inden evt. limning

Tak for ideen
Mvh Dennis

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 28-11-05 10:21

Dennis wrote:

> [...]
>
> Eneste anke er så at man kun kan bruge et sæt batterier..
> Tror nok de skal skifte med et sæt med højeste kapacitet inden evt. limning

En fastlimning af dækslet ikke er så synlig, så det råd lyder meget
besnærende, men du vil med garanti fortryde den løsning, når du får behov
for at skifte batterier...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 28-11-05 11:21

> En fastlimning af dækslet ikke er så synlig, så det råd lyder meget
> besnærende, men du vil med garanti fortryde den løsning, når du får behov
> for at skifte batterier...

Hej niels

Fra : Elmer

Dato : 27-11-05 19:34

Lige præcis hvilken tab er knækket af?

Send billed - tror muligvis jeg kan lave det.

..Elmer

Fra : Dennis

Dato : 28-11-05 09:12

Send billed - tror muligvis jeg kan lave det.

..Elmer

---------------

Hahah.. Det løs sku som en joke *GGGG*
Cameraet virker ikke skide godt uden batteri dæksel

Jeg prøver lige at låne et andet camera til at tage et billede at dimsen..

Hvordan vil du lave det - tænker du?
Problemet er at batterierne trykket temmelig hårdt på dækslet, så det skal
holde rimeligt godt...
Men jeg er da bestemt interesseret ;)

Mvh Dennis

Fra : ThomasM

Dato : 28-11-05 11:25

"DeBoss" <Dennis@REGNORMbitnisse.dk> wrote in message
> [...]
> for godt til at smide ud..
>
> Er der nogen der har en godt råd til udbedring, eller selv har prøvet en

I tidernes morgen har jeg selv lavet samme stunt. Den lokale fotohandler
skaffede et nyt dæksel hjem til mig som jeg (med rystende hænder selv
monterede. Det skader ikke at spørge...

/Thomas

Fra : Dennis

Dato : 29-11-05 13:52

> I tidernes morgen har jeg selv lavet samme stunt. Den lokale fotohandler
> skaffede et nyt dæksel hjem til mig som jeg (med rystende hænder selv
> monterede. Det skader ikke at spørge...

Hmm - Det er gjort, og der fik vi svaret at det skulle sendes ind, og det
ville koste omkring 1500kr..
Måske man skulle lede lidt på nettet efter en fotofætter der kan/vil sælge
det løst..
Nogen ideer til hvor?

Så vidt jeg kan se, kan det faktisk skilles ad, hvis man har en skruetrækker
lille nok *GGGG*

Mvh Dennis

Fra : waal

Dato : 29-11-05 18:03

"Dennis" <Dennis@Fjern.Bilinfo.ogDette.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ville koste omkring 1500kr..
> Måske man skulle lede lidt på nettet efter en fotofætter der kan/vil sælge

Ring til den danske importør Olympus Danmark, Tempovej 48-50, 2750 Ballerup
Telefon 447347000.

mvh
Michael

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 28-11-05 11:43

> [...]

"DeBoss" <Dennis@REGNORMbitnisse.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der har en godt råd til udbedring, eller selv har prøvet en

Hej

Da jeg efterfølgende har erfaret at kameraet bruger alm. penligth batterier,
er løsningen med limen ikke så god, da der ikke er mulighed for at lade
disse i kameraet på ret mange modeller.
Så du kan i stedet få fat i en 3mm. aluminium- eller rustfast stålplade, i
denne borer du et hul der hvor stativgevindet sidder, undersænker det, og
skruer den fast med en 1/4" fladhovedet bolt/skrue.
Det kræver nok at du selv kan smede, eller kender en der kan lave det i
"frokostpausen".
Så følger denne skinne/plade bare bunden af kameraet og den kan tildannes
efter kameraets facon.

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Dennis

Dato : 29-11-05 13:49

> [...]
> "frokostpausen".
> Så følger denne skinne/plade bare bunden af kameraet og den kan tildannes

Hehe endnu en god ide...

Men jeg tvivler på at nogen kan lave det i frokost pausen *GGG*
Her er kun nørder som jeg selv ;)

Men det skulle vel ikke være et problem at lave selv..
Det tager bare længere tid *GGG*

Mht at lime, så synes jeg det er en god ide..
Der ER indgang for en 6,5v PSU, så derfor tror jeg da også den kan lade
batterierne..

Jeg overvejer blot at købe et sæt nye batterier, med max kapacitet og
holdbarhed, og så klistre skidtet
Men den plade der, vil jeg lige overveje igen....

Tak for fortsat gode forslag ;)

Mvh Dennis