Sharm: bedste dagsturs-sites ?!
Fra : rosenauer.dk

Dato : 24-01-06 20:20

Hej gruppen, der plejer at være oraklet heromkring :)

Jeg skal til Sharm engang i april og i år bliver det desværre ikke til
liveaboard. Derfor må jeg nok desværre tage til takke med 2-3 dage med 2-3
dyk/dag. Men hvilke af de divesites (gerne forholdsvis nye "efterretninger")
der kan nås fra Sharm (og f.eks. tilbydes af Ocean College, One-world eller
noget helt 3. ?) kan anbefales ?! (Thistlegorm har jeg selvfølgelig besøgt
tidligere, og finder det for langt til en dagstur).

Tak for al hjælp!

Med venlig hilsen

Martin Rosenauer
http://rosenauer.dk

Fra : Søren Reinke

Dato : 24-01-06 20:58

rosenauer.dk wrote:
> [...]
> noget helt 3. ?) kan anbefales ?! (Thistlegorm har jeg selvfølgelig besøgt
> tidligere, og finder det for langt til en dagstur).

Hejsa

Efter at havde arbejdet dernede i 6 måneder og været på ferie der x
antal gange. Er min personlige holdning at Shark Reef er det ultimative.
Skarpt forfulgt af dyk ved Thomas Canyon i tiran strædet (du skal være
tech for at få lov at dykke ned i canyon). Bagsiden af Jackson reef også
i tiran strædet er en godt sted til at finde hajer, men i April skal du
være ret heldig for at støde på dem.

Jackfish Alley er også et udemærket sted, specielt hvis du tager
ydersiden af the Alley.

Hvis du ligesom mig selv elsker klovnefisk, skal du tage Shark Reef med
start på Anemone City, der er gigantiske anemoner med 20,30 og endnu
flere klovnefisk i. Virkeligt flotte at se.

De store dykkercentre dernede har allesamme turen til både Ras Mohamed
(Shark Reef, Jackfish Alley osv) og Tiran Strædet hver eneste dag.

--
Best regards
C.T.O. Søren Reinke

Fra : kim

Dato : 25-01-06 16:41

Jeg har meget gode erfaringer med One World Divers..

Jeg kender Mohrad Gorge fra hans tid i Dive Africa.

Han er god både til lands og til vands !

Mvh.

Kims