Ekkolod - igen - råd søges
Fra : Jan Birk

Dato : 22-01-06 14:27

Jeg prøver igen,

Vi skal bruge et nyt ekkolod - inkl. transducer. Er der nogen som kan
anbefale et til under 4000,- Det skal kun anvendes til at lokalisere
vrag. Vi er lige glade med fisk og slige ting !

På forhånd tak

/Jan

Fra : Søren Bergh Jensen

Dato : 22-01-06 18:29

Hej Jan

Jeg bruger et FURONO LS 6000. (Hedder i dag LS 6100) Det har et stort disply
og en række gode funktioner f.eks. Zoom og A-scope samt vandtæt display.

M.v.h.
Søren BJ

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 22-01-06 23:14

Jan Birk wrote:
> [...]
> anbefale et til under 4000,- Det skal kun anvendes til at lokalisere
> vrag. Vi er lige glade med fisk og slige ting !

Jeg ved af erfaring at Eagels billigste model til kr 1000,- er
tilstrækkeligt til dette formål. Så er der 3000 kr sparet (nok til
den GPS I også skal bruge).

Jens Olsen

Fra : Jan Birk

Dato : 23-01-06 06:49

> Jeg ved af erfaring at Eagels billigste model til kr 1000,- er
> tilstrækkeligt til dette formål. Så er der 3000 kr sparet (nok til
> den GPS I også skal bruge).

Tak. GPS har vi

/Jan

Fra : Claus Grell Hansen

Dato : 23-01-06 09:58

Jeg ved af erfaring at Eagles billigste model til 1000,- IKKE er
tilstrækkelig til dette formål.
Måske hvis det er vrag på 10 meter vand man søget men skal man finde noget
på 40+ og ikke kender det præcise position, skal der mere til. Jeg er også
til FURONO. Jeg selv har en LS4100 og det virker.

Et godt råd: Køb ikke for billigt.

Claus

Fra : Per Siebeneicher

Dato : 23-01-06 10:43

Hej Jan.

Har prøvet div. små 200khz. ekkelodder uden held. De har ikke effekt nok til
at finde vrag på dybder > 30 m.

Har selv FURONO LS 6000 og har ikke problemer med at finde vrag (også små )
ned til +70m.

mvh Per.