Carbonfalsker
Fra : Lars Damkjaer

Dato : 20-01-06 21:41

I tyskland reklamere de meget med Carbonfalsker. Er der nogen fordel ved
dem, og kan de trykprøves herhjemme?

Lars

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-06 23:12

Lars Damkjaer wrote:
> I tyskland reklamere de meget med Carbonfalsker. Er der nogen fordel

grunden til man bruger carbon er for at få en lettere flaske, feks til
røgdykning er det meget vigtigt.
nu findes der mage typer Carbon flasker,
de billige er en tynd stål flaske som er forstærket udenpå med carbon.
den er letter en en ren stål flaske, men kan stadig ruste inden i.
den dyre model er carbon hele vejen igennem,så fordelen ved den er at den
ikke kan ruste inden i og den er endnu lettere.

lette flasker er jo fedt på land, dejlig lette at bære rundt på, MEN det er
jo så noget pis at de også er lette under vandet, så nu har du pludselig en
flaske der er måske (rent gæt) 10kg positiv, så i stedet for 10kg bly bældte
ska du nu have 20kg bly hængende lige på lænden, og det er lige til at
smadre ryggen af, okay hvis det så er dobelt sæt kan du jo sætte en stor bly
kile mellem flaskerne, men så er sættet jo ikke let at slæbe rundt på mere.

så efter min mening er det det værste spil af penge jeg meget længe har set.
det eneste jeg kunne forestille mig de var smarte til i forbindelse med
dykning var, hvis man feks ville have en stor flaske med rent O2 til nøds
tilfølde (altså oppe i båden som første hjælps flaske), så var det da smart
at den ikke vejer noget.

> ved dem, og kan de trykprøves herhjemme?

de kan godt trykprøver i DK og de kan også købes i DK

mvh Morten