Sea&Sea blitz til Olympus kamera
Fra : Anja Pedersen

Dato : 19-01-06 20:26

Hej NG

Jeg har et Olympus 5060W og det tilsvarende hus PT-020. Nu er jeg ude
efter en undervandsblitz hertil og ser p.t. på en Sea&Sea YS 50 TTL
(yellow sub), så jeg vil gerne høre om der er nogen som ved om de kan
"snakke" sammen?

Hvis jeg ikke kan bruge YS 50 TTL, vil jeg gerne vide om der er nogen
som evt. kender andre Sea&Sea blitz'er, som jeg vil kunne bruge sammen
med PT-020?

Pft.
Anja

Fra : Johnny Christensen

Dato : 20-01-06 22:22

Jeg vil umiddelbart sige nej. YS50 arbejder med den gamle TTL protokol til
filmkameraer. Dvs. at TTL kommer ikke til at virke (ligesom 98% af de andre
digital kameraers vedkommende) Og YS 50 har kun 2 manuelle indstillinger,
tændt eller slukket...

Beklager
JZC

Fra : Poul Olesen

Dato : 22-01-06 11:10

Er der en god løsning med digital kamera og TTL forbundet ekstern blitz?

Jeg har et Olympus 5050 og tilsvarende hus PT-15 og her er der ingen
ekstern blitz forbindelse, derfor er der kun mulighed for slave blitz.
Det er ikke så svært at få en slave blitz forbundet med et fiber kabel
(f.eks. epoque ES-150), men så skal man jo selv styre blitzen. Jeg mener
at man skulle have et andet hus for at få en TTL løsning, men så er
prisen og noget højere.

MVH
Poul

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-06 15:30

> [...]
> Hvis jeg ikke kan bruge YS 50 TTL, vil jeg gerne vide om der er nogen
> som evt. kender andre Sea&Sea blitz'er, som jeg vil kunne bruge sammen

Jeg har samme kamera og hus, så jeg er med på en "lytter".
Nogen, der kan give os et godt tip til en ekstern blitz?
Henning Brodersen
www.hbrodersen.dk

Fra : Johnny Christensen

Dato : 21-01-06 15:49

Tror at Inon ville være det bedste bud (uden at vide det 100%)
Det er SVJH forsynet med fiberoptik kabel, så du er ikke afhængig af diverse
fabrikanters udformning af stikforbindelser.

--
www.johnnychristensen.com
Inspiration til nordisk dykning

Fra : Sten Nordstrøm

Dato : 21-01-06 21:24

Jeg har Epoque ES- 150 DS som jeg bruger på en Sony MPK-P5 samt et
lyslederkabel, på blitzen skal man selv stille ledetallet og det virker
fint.

Sten

Fra : Michael Christiansen

Dato : 22-01-06 12:58

Hej Anja,

prøv eventuelt at se følgende tyske hjemmeside:

http://www.heinrichsweikamp.net

her vil du blandt andet kunne se hvilke Sea&Sea flash der er anvendelige
sammen med dit kamera, samt se en løsning som kan give dig TTL exposure med
dit kamera. Dette er en bedre løsning fremfor de mere gængse løsninger med
en extern flash som slave for den interne flash.

mvh, Michael Christiansen