s: 8L aluflasker
Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 11-01-06 21:05

Hej,

Jeg har et par aluflasker jeg skal af med, det drejer sig om 2 8L flasker
fra '78 sidst trykprøvet i 1988. De er med ventiler med burstdisc. Pris 400
pr. stk. giv et bud.

mvh
Jonas

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 11-01-06 21:17

"Jonas Lüttichau" <jluttichau@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har et par aluflasker jeg skal af med, det drejer sig om 2 8L flasker
> fra '78 sidst trykprøvet i 1988. De er med ventiler med burstdisc. Pris
400
> pr. stk. giv et bud.

Jeg skal lige nævne at de ikke er egnede til at fylde med tryk hvorfor
prisen kan forhandles..

mvh
Jonas

Fra : Henrik Manley

Dato : 11-01-06 21:25

> Jeg skal lige nævne at de ikke er egnede til at fylde med tryk hvorfor
> prisen kan forhandles..

Hvad man så fylde dem med? Vakuum?

--
Henrik Manley
email m@nley.dk http://bends.dk

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 11-01-06 21:31

"Henrik Manley" <m@nley.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad man så fylde dem med? Vakuum?

Det kan du sagtens.. er det et bud?

Fra : Henrik Manley

Dato : 11-01-06 21:43

> Det kan du sagtens.. er det et bud?

Tjaa hvis de kostede 400 kr da man troede der kunne komme 200 bar i dem så
må de jo koste -2,00 kr hvis de kun kan bruges til vakuum.

--
Henrik Manley
email m@nley.dk http://bends.dk

Fra : Nicholas

Dato : 12-01-06 06:19

> [...]
> 400
>
> Jeg skal lige nævne at de ikke er egnede til at fylde med tryk hvorfor

Lyder som en dyr og dårlig handel....

Men det er jo bare min mening....

Nick

Fra : Jan Birk

Dato : 12-01-06 13:35

> Lyder som en dyr og dårlig handel....
>
> Men det er jo bare min mening....

touché

/Jan

Fra : Claus Grell Hansen

Dato : 12-01-06 13:51

Ja den lå nok lige til Jan's højreben...

Claus

Fra : Nicholas

Dato : 16-01-06 11:07

"Claus Grell Hansen" <nospam@divein.dk> skrev i en meddelelse
> Ja den lå nok lige til Jan's højreben...
>
> Claus
>

> "Jan Birk" <jan.birk@invalid.domain.null> wrote in message

Ja, - undskyld Jan, - blev bare træt af at nogen mennesker har en mening
(relevant eller ej)om alt... :)

Nick

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 16-01-06 23:29

"Nicholas" <nvrfjerndette@scttransport.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, - undskyld Jan, - blev bare træt af at nogen mennesker har en mening
> (relevant eller ej)om alt... :)

Så du tænkte, hvis jeg nu poster min egen i protest så vil de andre nok
forstå det??.. svømmeklap til dig! :)

mvh
Jonas

Fra : Nicholas

Dato : 17-01-06 07:15

> "Nicholas" <nvrfjerndette@scttransport.dk> skrev i en meddelelse
>
> Så du tænkte, hvis jeg nu poster min egen i protest så vil de andre nok
> [...]

Jan & Claus forstod det da

Så ja... - det forventede jeg at alle andre forstod - dig undtaget
naturligvis

Nick

Fra : Tom F.

Dato : 12-01-06 08:46

Jonas,

Jeg forstår ikke rigtigt hvad man så kan bruge dem til!

Kan du forklare hvilke anvendelses muligheder du ser?

Tom F.

Fra : Thomas VJ

Dato : 12-01-06 12:50

"Tom F." <tofo@postpåengelsk.dk> skrev i en meddelelse
> Jonas,
>
> Jeg forstår ikke rigtigt hvad man så kan bruge dem til!
>
> Kan du forklare hvilke anvendelses muligheder du ser?

Find to ekstra, sav toppen af og brug dem som sofabordben.
Det ser noget coolere ud end de bordben man kan købe i Ikea.

--
Mvh,
Thomas VJ

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-06 13:59

> Find to ekstra, sav toppen af og brug dem som sofabordben.
> Det ser noget coolere ud end de bordben man kan købe i Ikea.

Så hører den vist ikke til her i gruppen for dykning, eller???

Så fut til dk.marked.møbler

\michael

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 12-01-06 14:16

"Tom F." <tofo@postpåengelsk.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg forstår ikke rigtigt hvad man så kan bruge dem til!
>
> Kan du forklare hvilke anvendelses muligheder du ser?

Hum.. jeg havde tænkt mig at lave en fadøls tap ud af den ene af dem, men
klubben ville gerne have at jeg skulle prøve at sælge dem først så det
prøver jeg.

Men jeg vil ikke sælge nogen katten i sækken, og da flaskerne er fra dengang
hvor de havde nogle problemer med en aluminiums legering finder jeg det
bedst at folk ved det før de køber dem.

Mvh
Jonas

Fra : Allan Hansen

Dato : 12-01-06 14:26

> Hum.. jeg havde tænkt mig at lave en fadøls tap ud af den ene af dem, men
> klubben ville gerne have at jeg skulle prøve at sælge dem først så det
> prøver jeg.

Et 8 l fadølsanlæg. Er det en kvindedykkerklub du er medlem af

Allan Hansen

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 12-01-06 15:18

"Allan Hansen" <alhansenfjern@fjernrh.dk> skrev i en meddelelse
> Et 8 l fadølsanlæg. Er det en kvindedykkerklub du er medlem af

høhø.. nej idéen var at man kunne tappe fadøl af flasken ikke at flasken
skulle indeholde fadøl.. :)

Fra : Niels Mølgaard Peder~

Dato : 13-01-06 13:04

Jonas Lüttichau <jluttichau@gmail.com> skrev:

>høhø.. nej idéen var at man kunne
>tappe fadøl af flasken ikke at flasken
>skulle indeholde fadøl.. :)
>
>mvh

Hvordan i himlens navn kan man tappe fadøl af en flaske, der
ikke indeholder fadøl?

Er det en yderligtgående men meget velkommen og ganske praktisk
anvendelig tunneleffekt, vi skal være vidner til...?

VH Niels

Fra : anders

Dato : 14-01-06 15:10

Niels Mølgaard Pedersen skrev:

> Hvordan i himlens navn kan man tappe fadøl af en flaske, der
> ikke indeholder fadøl?
>
> Er det en yderligtgående men meget velkommen og ganske praktisk
> anvendelig tunneleffekt, vi skal være vidner til...?

Det er nok ikke langt fra! Jeg gætter på at Jonas vil kamouflere en
alm fadølshane vha en flaske med ventil -> en såkaldt dykkergimmick?
Hvordan det så skal kunne lade sig gøre...

DYK har haft en flaske med vin i på et tidspunkt somde kunne tage med
på messer o lign. På den måde er det ikke papvin men aluvin.

mvh
Anders