Priser på OWD i Danmark.
Fra : Mark S.

Dato : 08-01-06 19:18

Min hjerterdame er lige kommet hjem fra i Egypten. Her var hun bla. ude at
snorkle, og nu går snakken om at blive "rigtig dykker". Jeg har så kikket
lidt på nettet, og set priser for OWD fra 2900 til 3900 !?

Hvor i Danmark (Jylland) finder man det til beste pris? is kunne hun tage
kurset under sydlige himmelstrøg. Men efter min mening vil det være bedre at
tage det her (koldt vand, tungere grej etc.) og så nyde turen til foråret
til El Gouna.

Men hvor finder vi kurset, uden at blive flået, i den nordlige enden af
Jylland?

M.

Fra : KC

Dato : 09-01-06 20:16

Hej Mark!

Som med næsten alt muligt andet får man hvad man betaler for.
Hvis prisen er din eneste parameter for valg af kursussted får din
hjerterdame helt sikkert en "halvlunken" oplevelse med dykning i Danmark (i
værste fald dykning generelt).

I burde spørge hvilken instruktør er mest inspirerende og har den mest
alsidige baggrund.
Det er ikke hardware du skal ud og købe, så du kan ganske enkelt ikke
sammenligne to forskellige tilbud på et OWD kursus udelukkende ved, at
spørge på prisen.

Send en mail eller ring til 3-4 dykkercentre og bed dem sende dig dykker-CV
på den instruktør der skal uddanne. CV'et skal mindst indeholde
instruktørens antal loggede dyk som IKKE er dyk i forbindelse med
uddannelse. Hvis centret ikke kan opfylde den simple forespørgsel
tilfredsstillende skal I holde jer langt væk, for så er det helt sikkert
mere en dykkerfabrik end et inspirerende dykkermiljø centret tilbyder.

Der er ekstremt meget forskel på "karriereinstruktøren" som havde 101 dyk
første gang han underviste elever og instruktører med en bred erfaring -
ellers kunne man jo bare købe et brevskolekursus!

KC

www.kcdk.com
PADI OWSI, CMAS***, GUE Fundamentals

Fra : Jan Kisak Rasmussen

Dato : 09-01-06 21:32

Prøv at spørge i den lokale dykkerklub. Hvis ikke de har et "attraktivt"
tilbud, er det nok her du får den mest objektive vurdering af områdets
dykkercentre og instruktører. Og måske til den bedste pris.

MVH
Jan Kisak Rasmussen
aalborgdyk.dk

Fra : Søren Reinke

Dato : 09-01-06 21:51

Mark S. wrote:
> Min hjerterdame er lige kommet hjem fra i Egypten. Her var hun bla. ude at
> snorkle, og nu går snakken om at blive "rigtig dykker". Jeg har så kikket
> lidt på nettet, og set priser for OWD fra 2900 til 3900 !?

Yeps, det er ikke utænkeligt den svinger så meget, det er ikke alle
steder der fortæller dig hvad der er inkl. i prisen.

Det afhænger nemlig tit af om bøger, certifikat osv er inkl.

> [...]
> tage det her (koldt vand, tungere grej etc.) og så nyde turen til foråret

Smag og behag, der findes gode og dårlige centre over alt.

Men ring rundt få præcist at vide hvad der er inkl. i prisen, be om at
snakke direkte med instruktøren osv. Så du kan finde ud af om
vedkommende lyder okay, spørg også til deres erfaring.

> Men hvor finder vi kurset, uden at blive flået, i den nordlige enden af
> Jylland?

Kan jeg desværre ikke svare på, var det i den anden ende kunne jeg havde
hjulpet.

Spørg evt. også til hvad undervisnings erfaring de har og ikke mindst
hvor de har lært at undervise, ikke alle der har instruktør status i
diverse dykkerorganisationer, har reelt lært at stå ved en tavle og
undervise osv. Og det synes jeg personligt er vigtigt, specielt hvis en
eller flere af eleverne ikke forstår tingene med det samme.

--
Best regards
C.T.O. Søren Reinke