frømandskorpsets udstyr
Fra : Thomas H. Andersen

Dato : 05-01-06 22:47

Hejsa

Er her nogen som kan sige hvilket dykkerudstyr frømandskorpset bruger?

Jeg går ud fra det er Aqualung Rocket Fins, måske Aqualungs dykkerkniv,
Dräger dolphin rebreather... men er ikke sikker...

Er her nogen som kan komme med mere til listen? våddragten, tørdragten,
masken, reg'en etc etc...

Mvh

Thomas

Fra : Johnny Christensen

Dato : 05-01-06 23:42

"Thomas H. Andersen" <sakosod@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Dräger dolphin rebreather... men er ikke sikker...
>
> Er her nogen som kan komme med mere til listen? våddragten, tørdragten,

De bruger vist lidt af hvert, men Dolphin er jeg ret sikker på ikke falder i
deres smag
Fra Dräger er det Lar V som der har været anvendt (og måske stadig gøres ??)

Men tager du deres anvendelse af et produkt som et kvalitetsstempel ?
Så skulle du jo dykke i sort Viking gummidragt uden lynlås og til max 6-8m
på en hellukket oxygen rebreather. Det har jo ikke meget praktisk
anvendelighed i den civile verden.

mvh
JZC

Fra : Thomas H. Andersen

Dato : 06-01-06 03:20

"Johnny Christensen" <johnny_chri@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Så skulle du jo dykke i sort Viking gummidragt uden lynlås og til max 6-8m
> på en hellukket oxygen rebreather. Det har jo ikke meget praktisk

Hejsa

Nej tager det IKKE som et kvalitetesstempel... det er bare almendelig
interesse.

Dolphin... hvorfor ikke???

Mvh

Thomas

Fra : Johnny Christensen

Dato : 06-01-06 04:04

> Nej tager det IKKE som et kvalitetesstempel... det er bare almendelig
> interesse.
>
> Dolphin... hvorfor ikke???

Usikkert civil pjat, hvor den indåndede blanding varierer med
arbejdsbelastningen.
Den er semiclosed, så fordelene mht usynlighed er kun halvt opfyldt.

Den er ikke latterlig dyr i indkøb, i forhold til antal dele som den er
fremstillet af

mvh
JZC

Fra : Søren Arnvig

Dato : 06-01-06 18:07

"Thomas H. Andersen" <sakosod@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> dykkerkniv, Dräger dolphin rebreather... men er ikke sikker...
>
> Er her nogen som kan komme med mere til listen? våddragten,

Jeg har set dem demonstrere en semiclosed rebreather,
der er umagnetisk og stort set lydløs, som de bruger til
minerydning. Selve åndesækken er en art harmonika bælg
og den kan lukkes, så den fungerer som closed circuit i
kortere perioder.

Jeg kender ikke fabrikatet

Søren Arnvig

Fra : Thomas H. Andersen

Dato : 06-01-06 20:12

"Søren Arnvig" <sarnvig@FJERNget2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> minerydning. Selve åndesækken er en art harmonika bælg
> og den kan lukkes, så den fungerer som closed circuit i

Okay... men er det sådan at selv om det meste af deres udstyr kan genkendes,
(finner) så er det ikke noget man reklamere med??? Jeg mener hvad kan der
ske ved det?? Er det ikke næsten det samme udstyr de fleste EU lande og USA
bruger? altså dem som har seals/frømænd etc??? Skulle det ske der er en som
ryger kan han vel ikke kende ud fra hans udstyr alene...

Thomas

Fra : Per Siebeneicher

Dato : 06-01-06 21:01

Den hedder "Interspiro ACSC (Alternativeiy Cloced-Semocloced Circuit) ".

Der bruges også Dräger lar V.

og div. 2*10 , 2*7 og 15 l.

mvh Per.

Fra : AK

Dato : 07-01-06 13:13

Viking gummidragt? er du helt sikker?
jeg mener at have hørt at de ligesom Navy seals dykker i DUI TLS 350

Fra : Scubadue

Dato : 07-01-06 14:31

"AK" <Anders_Sjod@Yahoo.dk> skrev i en meddelelse
Viking gummidragt? er du helt sikker?
jeg mener at have hørt at de ligesom Navy seals dykker i DUI TLS 350

-------

Det har jeg også læst et eller andet sted for ikke så forfærdenlig længe
siden......

XXX
Henrik