Hurghada
Fra : Ukendt

Dato : 05-01-06 14:19

Hej Gruppe

Efter et dybt kig i tegnebogen her ovenpå jul og nytår, så kan der (med lidt
besvær) blive plads til en en uge i rødehavet i efterårsferien +/- lidt.

Efter at have fulgt med her og googlet lidt omkring, så forekommer Hurghada
mig som et rimeligt sted.

Vi er to voksne og to halvvoksne, og er i besiddelse af 1 junior OWD, 1
senior OWD, en AOWD, og en CMAS**. En hel uges live aborad vil være for
meget, men 3 dage vil være pasende, kombineret med lidt landbasseret turisme
også.

Mit spørgsmål til jer kloge hoveder er derfor.

Er Hurghada et OK valg??

Har I nogen erfaring med dykkercentre dernede??

På forhånd tak

hilsen John

Fra : Jan Peterson

Dato : 05-01-06 17:25

Der er mange fine koralrev ved Hurghada ude til søs. De strandnære gode
koralrev skal man længere mod syd for at finde. Men der er også rev med en
del døde områder ind imellem. Jeg har været der 3 gange nu - heraf 1 gang i
el Gouna - og kun dér, og kan derfor ikke sammenligne med Sharm eller Marsa
Alam.
Jeg har hver gang dykket med Colona. De er rimeligt billige, har fine både,
ok udstyr, oxybox, og er du heldig får du en dansk dykkerleder. En af dagene
her i julen var danskerne oven i købet i flertal, resten var svenskere, så
dive-briefingen foregik på dansk. Men det normale er engelsk. Dykkerlederne
er udmærkede - dog oplevede jeg i sidste uge en enkelt undtagelse: En
komplet uuholdelig svensk børnehavefrøkenagtig kælling, der opførte sig som
en blanding af en andemor og en overemsig turistguide, men hun var gudskelov
kun dykkerleder på eet dyk, og var absolut en undtagelse.
--
Hilsen Jan

Fra : jens jensen

Dato : 05-01-06 19:00

Jeg kan også godt anbefale colona divers de har ret meget styr på tingene
også det sikkerheds mæssige,
og der er mange gode dykkersteder i hurghada,vi var der sidst i november,
hvor vores store søn var på en 3 dages live abord som han pralede meget af
,besøg bla. tidselgorm, dykning med delfiner og meget mere, maden ombord er
også udemærket. kan varmt anbefales
mvh Jens

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-06 10:17

Hej Jan og Jens

Tak for Jeres svar. Det var sådan en tredages live aboard Jeg var begyndt at
lure lidt på.

En hel uge er for meget for den samlede familie, men blandingen af tre dage
til søs og 3 dage som landturister tror jeg vil være perfekt.

Jeg har kigget lidt på Colona Dives hjemmeside, og med mindre der kommer
andre oplevelser, så kan det godt blive dem.

Hilsen John