Weezle extreme+ og dump valve
Fra : AK

Dato : 03-01-06 23:53

Hej NG,

Da vandet er blevet så koldt, måtte min faste makker og jeg ud at
investerer i nye inderdragter, og da jeg var meget glad for min weezle
extreme inderdragt hoppede vi begge på en Weezle extreme+
Dragterne er utrolig varme, men min makker har problemer med at lufte
sin tørdragt ud.

Jeg ved jeg har hørt om dette problem før, men hvilke erfaringer har
i? hvad gør man ?

Hvis det er væsentligt, så er tørdragten vi dykker i en DUI TLS 350

på forhånd tak

Anders Knudsen

Fra : Nicholas

Dato : 04-01-06 07:06

"AK" <Anders_Sjod@Yahoo.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Hej Anders (og Peter)

Jeg har dykket med Weezle Extreme + i to år... - Jeg kender til
problemet... - Min løsning af været at være lidt mere på forkant med tingene
mht. afbalancering... - Dvs. at jeg starter min udluftning af draget lidt
før alle andre..., - og hvis jeg får smidt for meget luft ud tager jeg lige
et par finne slag... - Luften skal nok komme ud, - det tager bare lidt
tid...

Nick

Fra : Jan Birk

Dato : 04-01-06 18:52

> [...]
> et par finne slag... - Luften skal nok komme ud, - det tager bare lidt

Det er ikke den oplevelse jeg har haft. Indtil jeg fandt løsningen med
et arm-elastik-bind, har jeg flere gange måtte lufte ud gennem
halsmancetten da luften ikke har kunne komme ud i det tempo som min plan
har krævet. På med elastikbindet og vær glad

/Jan

Fra : Nicholas

Dato : 05-01-06 07:53

"Jan Birk" <jan.birk@invalid.domain.null> skrev i en meddelelse

> [...]
> da luften ikke har kunne komme ud i det tempo som min plan har krævet. På

Jeg har heldigvis aldrig måtte gå til den slags yderligheder :) - Omvendt
har jeg altid planlagt mine dyk med meget langsomme opstigningstider, - men
det har nu ikke være pga. udluftning af dragten...

Nick

Fra : Henrik

Dato : 04-01-06 07:06

Er det ikke fordi dragten bliver "suget" ud mod udluftningsventilen og
"blokerer" denne ?
Jeg har prøvet det og afhjalp det ved at rulle en omgang gaffatape om
armen ved ventilen...

Mvh
Henrik
www.scubasserne.dk

Fra : f_chinmart@yahoo.dk

Dato : 04-01-06 08:00

En af mine faste dykkerkammarater benytter sig af et armbind af noget
elastisk materiale til at holde dragten væk fra udluftningventilen og
det virker fint for ham.

Felix

Fra : Jan Birk

Dato : 04-01-06 08:19

> Dragterne er utrolig varme, men min makker har problemer med at lufte
> sin tørdragt ud.

Jeg havde samme problem og har løst det ved at købe et elastikbind i
Matas og tage det rundt om armen.

/Jan

Fra : Claus Grell Hansen

Dato : 04-01-06 09:01

Hej..

Jeg dykker selv i samme inderdragt, uden de nævnte problemer.
Dog er dragten så tyk at det i lavt vand (læs:3-8 meter) godt kan
være nødvendigt at "kramme sig selv" for at få luften ud.

Claus

Fra : Tom F.

Dato : 05-01-06 10:01

Du skal bare have meget mere bly på

Så er det ikke så svært at få luftet ud og det er meget varmere.

Tom F.