Diffuser til blitz
Fra : René

Dato : 28-12-05 18:00

hej

jeg er ved at skal købe blitz til mit kamera Canon S1 IS og har ikke
så meget kendskab til det men har fundet frem til en blitz som
kameraet kan håndter men så fandt jeg et nyt problem.

1) er det nødvendig med Diffuser??

2) hvilket farvand skal man bruge de forskellige farver til,
hvid/blå/rød??

blitzen er en INON D-2000 S-TTL.

mvh

René A.

Fra : Johnny Christensen

Dato : 28-12-05 19:06

"René" <rba74@get2net.dk> skrev i en meddelelse
hej

1) er det nødvendig med Diffuser??

Det kommer an på hvad du skal bruge blitzen til. Vidvinkelbilleder er der
hvor man oftes putter en diffuser på for at bløde lysudladningen lidt op.
Makro / close up har ikke helt de samme behov

2) hvilket farvand skal man bruge de forskellige farver til,
hvid/blå/rød??

???????? øhhh

blitzen er en INON D-2000 S-TTL.

Har du et link til det? Så kan det være at der kan gives et lidt bedre svar.

mvh
JZC
uv-foto... 20% mere vanedannende end hårde stoffer

Fra : René

Dato : 28-12-05 19:44

hej JZC

jeg skal bruge den til både makro og vidvinkel.

her et link hvor jeg har set dem i flere farver
http://inonamerica.com/content/docs/D2000_brochure.pdf

der står mere om blitz på
http://inonamerica.com/products.php?product_id=233&prodcat=1&subcat=1&PHPSESSID=f71e436632de0a93dcee3130e5db710c

mvh

René A.

Fra : Johnny Christensen

Dato : 29-12-05 14:53

[...]

Hmmmnnnn.... de forskellige farver difusers er vist mest tænkt som
korrektion -overfor en uheldig kamera korrektion. Dvs, at man retter en
fejl, ved at indskyde en forkert farve.
Mit råd ville være, at lade være med de funky farver, sætte kameraets
hvidbalance på sollys som udgangspunkt og skyde med hvid diffuser. Hvis det
så skulle vise sig nødvendigt, bearbejde slutresultatet på computeren
bagefter.
Det andet virker som endnu en lap oven på en lappeløsning i mine øjne.

Der er ikke andet for at eksperimentere lidt. Grundlæggende med de samme
ting som i analog foto. Din hvidbalance kan sammenlignes med de forskellige
karakeristikker på forskellige film. Men i digital form, kan du skyde dig
ind på resultatet 1000 gange hurtigere.

mvh
Johnny