Bruger vand
Fra : Rene og Louise

Dato : 08-01-06 16:46

Hej,jeg har en buick fra 88 det er en 2,8 v6 nu bruger den ca 3 liter pr.
100 km. men jeg kan intet vand se i olien,hvad er problemet??Vist det er
toppakningen ville der så ikke kommme den xtra mængde væske i motoren som
jeg fylder i xpantions beholderen??

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 08-01-06 17:00

Rene og Louise wrote:
> [...]
> toppakningen ville der så ikke kommme den xtra mængde væske i motoren som

Hvis det er toppakningen så vil det ikke resultere i ekstra væske i
olien, da den sandsynligvis vil forbrænde, du vil dog sikkert kunne se
noget mayonaise-agtig snask i olien hvis der er vand i olien.

Med den mængde vand burde det helt klart kunne ses på udstødningen, hvis
den er meget hvid selvom motoren er varm, så er det næsten helt klart
toppakningen.

Men et andet sted kan være enten slanger, køler eller varmeapparat. Men
det burde du helt klart kunne se enten inde i kabinen (meget fugtig,
dugger nemt til og lugter underlig sødligt) eller også på jorden under
bilen. Prøv at lade bilen køre i tomgang mens du går slanger og køler
efter. En del værksteder vil kunne teste kølevæsken for
udstødningsgasser og/eller lave en kompressionstest for at se om
toppakningen er røget.

Held og lykke med eftersøgningen

Thomas

Fra : Rene og Louise

Dato : 10-01-06 14:05

det var bare en utæt kølerslange...puha

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 08-01-06 17:03

"Rene og Louise" <anemonevej18@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> toppakningen ville der så ikke kommme den xtra mængde væske i motoren som

Kig bagud, der vil du se (meget)damp hvis det er toppakningen, ellers må det
dryppe nedenud af en utæthed.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ole H

Dato : 08-01-06 17:05

Først er du nød til at sætte sytemet under tryk, har du ikke en trykpumpe,
kan du køre den varm, check så alle slanger og køleren især, her kan der
godt være små utætheder man ikke kan se fordi det fordamper langsomt.

Varmeapparatet kan være utæt check alle samlinger mv.

Toppakningen, grunden til at man ikke altid kan se vandet i olien kan være
at den bliver forbrænd sammen med benzinen, prøv når motoren er varm, at
holde en flad hånd bag udstødningen, bliver du våd på hænderne så jar du dit
vand der? Noget kan/vil være kondensvand fra benzintanken, men hvis motoren
er varm burde der ikke være vand i udstødningsgassen.