Lidt OT - Navi
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 08-01-06 14:23

Er der nogen der ved om alle typer/mærker GPS-navigation kan klare 24
volt. F.eks. fra cigartænderstikket i en lastbil?

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-06 14:35

> Er der nogen der ved om alle typer/mærker GPS-navigation kan klare 24
> volt. F.eks. fra cigartænderstikket i en lastbil?

Kiggede lige på min og den hedder 12V / 3.4V
Altså fra 12 til 3.4 så den kan sikkert ikke. Det er en Mio.

Er cigarettænderstikket ikke lavet om til 12V ?
Jeg har da. bla. haft juletræer og køletasker i "min" Scania P114
og de brændte ikke af.

Mvh. Allan

Fra : Hans Jensen

Dato : 08-01-06 15:02

> Er der nogen der ved om alle typer/mærker GPS-navigation kan klare 24
> volt. F.eks. fra cigartænderstikket i en lastbil?
>
> Venlig hilsen
> Folmer

Ikke alle men TomTom GO kan 24v / 12v

Mvh Hans

Fra : Nansen

Dato : 08-01-06 15:02

> Er der nogen der ved om alle typer/mærker GPS-navigation kan klare 24
> volt. F.eks. fra cigartænderstikket i en lastbil?

Nej... Ikke alle.
Men Garmin Produkter kører generelt 10 - 30 v.

Nansen

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 08-01-06 21:49

> Er der nogen der ved om alle typer/mærker GPS-navigation kan klare 24
> volt. F.eks. fra cigartænderstikket i en lastbil?

Kig på brugsforviringen Folmer, mange af de adaptere som i dag produceres
laves som "switchmode" da denne for for adapter er næsten fri for
converteringstab.

Mange af disse kan klare både 12 & 24 volt, har set nogle som havde
virkeområde fra 8 til 32 volt, vel og mærke uden nogen form for omskiftning
eller tilpasning, men - som sagt kig i instruktionsforvirringen, eller på
adapteren ofte står det på den.

MVH Hans

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 09-01-06 00:08

> Er der nogen der ved om alle typer/mærker GPS-navigation kan klare 24
> volt. F.eks. fra cigartænderstikket i en lastbil?

Jeg bruger min Garmin til både 12 og 24V - det er 2 forskellig størrelse
stik, men da det er de samme biler jeg stikker dem i ved jeg ikke om der er
forskel "ude i samfundet".

--
Per, Esbjerg

Fra : Henrik B.

Dato : 09-01-06 22:29

> Er der nogen der ved om alle typer/mærker GPS-navigation kan klare 24
> volt. F.eks. fra cigartænderstikket i en lastbil?

Min Medion kører både 12V og 24V. Det står altid på adapteren, hvad den kan
køre på.

Er der ikke 12V i cigartænderstikket på nye truckere? Ellers har både Velo
og Skånia et 12 V udtag lige ved siden af.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Finn Guldmann

Dato : 13-01-06 03:28

Folmer Rasmussen wrote:
> Er der nogen der ved om alle typer/mærker GPS-navigation kan klare 24
> volt. F.eks. fra cigartænderstikket i en lastbil?

Der må du hellere regne med at de *ikke* kan. Medmindre det står på
deres strømforsyning.

Selvom vi efterhånden er rigtig mange der har dem, er det altså ikke
os de bliver lavet til. :-/

--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/