lakering af ford sierra
Fra : hammock

Dato : 08-01-06 09:36

har en sølvgrå sierra sedan som trænger til en omlakering.Bilen er uden rust
men fuld af ridser og småskrammer.Er det en stor opgave at lakere selv når
bilen skal have samme farve og ellers kan stå indendørs under lakeringen?
Hvor meget lak går der til sådan en operation?
er der nogen hjemmesider som beskriver en billakering så menigmand forstår
det:
Takker for al hjælp.

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-06 10:06

"hammock" <b.kjeldsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvor meget lak går der til sådan en operation?
> er der nogen hjemmesider som beskriver en billakering så menigmand forstår

Du skal ikke regne med at det bliver pænt når du laver det selv. Alene den
måde du spørger på gør at jeg ikke tror at du har erfaring med at
sprøjtelakere og det er ikke let for en begynder at sprøjtelakere.
Der går ca. 2 liter metallic farve til en Sierra og 2-3 gange så meget i
klarlak.
Har man ikke erfaring med at svinge sprøjtepistolen så kan man let bruge 5
gange så meget malig

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-06 10:13

> Du skal ikke regne med at det bliver pænt når du laver det selv. Alene den
> måde du spørger på gør at jeg ikke tror at du har erfaring med at
> sprøjtelakere og det er ikke let for en begynder at sprøjtelakere.

Her kan jeg KUN gi Tom ret, jeg har lakeret både biler og motorcykler, og
det er ikke bare noget man gør fra dag 1, det kræver altså en del træning,
Specielt når det er metallak, da der så skal klarlak på igen bagefter. Alm
lak er noget nemmere, men igen hvis du aldrig har haft en sprøjtepistol i
hånden, så skal du ikke begynde med en hel bil nu ! Find en orange lakker
istedet..

Mvh
Morten

Fra : hammock

Dato : 08-01-06 11:17

> [...]
> klarlak.
> Har man ikke erfaring med at svinge sprøjtepistolen så kan man let bruge 5

nu har jeg prøvet at lakkere motorhjelm,skærme mm men aldrig en hel
bil.derfor er jeg lidt usikker på fremgangsmåden hvor man starter o.lign.
Og hvor utroligt det end lyder har jeg et par eksempler på at folk har
lakkeret under presenning om sommeren

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-06 10:08

> [...]
> Hvor meget lak går der til sådan en operation?
> er der nogen hjemmesider som beskriver en billakering så menigmand forstår

Klart den skal stå indenfor mens den lakeres.
Kan du selv fjerne ALLE dele eller skal maler betales for dêt ?
Skal det være en lakering som skal være flot og føles 'rar' ?
-dvs. en bil du vil beholde mange år endnu og glædes ved,
eller er det mere af praktiske årsager (konen), som ikke
synes en ridset bil er FLOT selvom den jo kører ??

Du skal nok regne i omegnen af 10.000,- gætter jeg på.

/Sierra (rød)...