Et par sekunders for høj tomgang... Afsnit~
Fra : Dak

Dato : 04-01-06 16:11

Tjaa som kom dagen efter det famøse "uheld".

Jeg startede maskinen her til eftermiddag og den gik igang med det samme.
Men den går som regel op til 2000o/m og falder til ca. 1100o/m og står og
blir varm hvorefter den falder til de 900o/m.

I dag gik den så bare op til 2000o/m og blev der et pænt stykke tid. Så
måtte jeg jo poppe hjelmen og se om der var noget der. Tjekkede og speeder
kablet skulle havde en fingre med i spillet, da jeg jo selv havde skiftet
det for nyligt(kunne jo være der var gået noget galt, selvom det er højst
usandsynligt. ). Nå men efter 10 mins. testing så lagde jeg jo mærke til
at den ikke blev i høje omdr. når jeg trykkede på speederen.

Så derfor er mit problem nu løst.

Men hvordan skal være uvist, det kan være julemanden ikke havde noget at
lave i nat.

Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-01-06 17:19

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Men den går som regel op til 2000o/m og falder til ca. 1100o/m og står og
> blir varm hvorefter den falder til de 900o/m.

Det er chokerfunktionen du slår fra når du trykker på speederen...

--
Per, Esbjerg

Fra : Dak

Dato : 04-01-06 19:19

> Det er chokerfunktionen du slår fra når du trykker på speederen...

okay, troede den stoppede når motoren er nået en bestemt temp.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 04-01-06 20:05

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev :

>Det er chokerfunktionen du slår fra når du trykker på speederen...

Ikke på en SIerra 2.0i DOHC

--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Fra : Armand

Dato : 04-01-06 18:47

Dak wrote:
> [...]
> trykkede på speederen. Så derfor er mit problem nu løst.
>
> Men hvordan skal være uvist, det kan være julemanden ikke havde noget at

Skil ad - Kig dumt på mekanikken - Saml; dét er en klassisk
reperatur-procedure!

--
Armand.

Fra : Dak

Dato : 04-01-06 19:18

> Skil ad - Kig dumt på mekanikken - Saml; dét er en klassisk
> reperatur-procedure!

Skil ad?!? husk at jeg er en newbie, så en sådan avanceret metode er jeg
ikke nået til! nøjes kun med at kigge og røre lidt.

Fra : Uffe Ravn

Dato : 04-01-06 21:05

> [...]

> Så derfor er mit problem nu løst.
>
> Men hvordan skal være uvist, det kan være julemanden ikke havde noget at

Mon ikke bare motorstyringen havde registreret at bilen havde problemer ved
lave omdrejninger, og havde resat den normale motorindstilning?
Efter et stykke tids drift finder motoren igen selv de optimale
indstilninger. Hvilket du også oplevede.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Dak

Dato : 04-01-06 21:40

> [...]
> Efter et stykke tids drift finder motoren igen selv de optimale
> indstilninger. Hvilket du også oplevede.

kan min bil al det? damn det er avanceret stuff...

Fra : jan@stevns.net

Dato : 04-01-06 21:57

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev :

>kan min bil al det? damn det er avanceret stuff...

Den kan mer' end bare det - du skal nok ikke ønske dig en
demonstration af det hele

(Min kører sin sidste køretur om et par timer - den skal lige lege
sneskraber inden skrotbilen henter den i morgen tidlig)

Fra : Uffe Ravn

Dato : 04-01-06 22:13

<jan@stevns.net> skrev

> [...]
>
> (Min kører sin sidste køretur om et par timer - den skal lige lege
> sneskraber inden skrotbilen henter den i morgen tidlig)

Hvorfor tror jeg at din signatur lige netop i aften har større betydning?

Jo min egne biler har altid fået lidt strigl på den sidste tur inden
pladeafmonteringen.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : jan@stevns.net

Dato : 04-01-06 22:29

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>Hvorfor tror jeg at din signatur lige netop i aften har større betydning?

Måske fordi jeg ikke gider skovle 75kubikmeter frossen sne væk fra
gårdspladsen, men tror det vil være ganske meget sjovere at lege
rambuk med bilen - Nu er markvejen jo pludseligt blevet "farbar", så
jeg har 300meter tilløb ;)

>Jo min egne biler har altid fået lidt strigl på den sidste tur inden
>pladeafmonteringen.

Osse dig ? <grin>

En af de gamle Sierra'er kunne sgu køre 15 kilometer med fuld skrue,
uden vand, olie m.v. ..... Fyfasan den lugtede grimt.

Men sjovt det var !

(Hold da helt op ...... OneTwo og "midt i en drøm", kan sgu få
gø-dyret til at forlade stuen ?????)