Frossen dørmekanik
Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 04-01-06 09:12

Hej bilvenner -

Min gamle Passat 2,0 st. car årg. 1996/4 har nogle frostproblemer ved
fordørene.

Jeg kan åbne dørene - men kan efterfølgende ikke lukke dem igen, før kabinen
er varmet op.

Er der nogle her der kender til problemet - og eventuelt kan hjælpe med et
løsningsforslag?

Tak for hjælpen!

- Jensby

Fra : Nygaard

Dato : 04-01-06 09:30

> [...]
> er varmet op.
>
> Er der nogle her der kender til problemet - og eventuelt kan hjælpe med et

Jep, min gamle Transporter gjorde det samme...
Når du har den tøet op på et tidspunkt, så giv de (undskyld mig, jeg aner
simpelthen ikke hvad fagudtrykket er) bevægelige gribe-fat-i-dimsen-for-at
holde-døren-lukket dele en god gang tyndtflydende olie, og åben og luk døren
en masse gange for at få det hele smurt godt og grundigt...

/Nygaard

Fra : Kim Persson

Dato : 04-01-06 13:44

>en god gang tyndtflydende olie, og åben og luk døren
> en masse gange for at få det hele smurt godt og grundigt...
>
> /Nygaard

Nogen referer også til denne substans som silikone , som kan erhverves på
en hvilken som helst tank station

//Kim

Fra : Nygaard

Dato : 04-01-06 14:03

> Nogen referer også til denne substans som silikone , som kan erhverves

> en hvilken som helst tank station

Det var nu ikke silikone jeg brugte, men noget tyndt olie a-la wd40 (mener
det hedder super coil 2000). Silikone plejer jeg nu kun at bruge til
gummilister - men skal da ikke afvise, at det også fungerer bevægelige
metalstumper...

/Nygaard

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-06 15:10

> [...]
> det hedder super coil 2000). Silikone plejer jeg nu kun at bruge til
> gummilister - men skal da ikke afvise, at det også fungerer bevægelige

der ville jeg godt nok også bruge olie, eller fedt..

Mvh
Morten

Fra : Kim Persson

Dato : 04-01-06 17:04

> [...]
> det hedder super coil 2000). Silikone plejer jeg nu kun at bruge til
> gummilister - men skal da ikke afvise, at det også fungerer bevægelige

Hmm sandt nok. du har ret. troede faktisk det var gummilisterne manden mente
og ikke dørlåsmekanismen....
anyway begge dele(hver sit sted) ville nok næppe skade...

//Kim

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 04-01-06 21:04

"Nygaard" wrote

> [...]
> døren
> en masse gange for at få det hele smurt godt og grundigt...

Mener du de synlige mekaniske dele (altså ikke noget med at skille døren ad)
når du benytter udtrykket "de bevægelige gribe-fat-i-dimsen-for-at
holde-døren-lukket dele "?

Hvad er tydntflydende olie? Symaskineolie? Låseolie? Syrefri?

Tak for hjælpen!

- Jensby