Tips til kørsel i sne
Fra : rune.larsen@gmail.co~

Dato : 04-01-06 08:08

Hej folkens,

jeg har netop booket en hytte i det svenske, hvor konen og jeg vil
køre på vinterferie.
I den forbindelse, ville jeg høre om der var nogen fifs til at køre i
sne, og om der er nogen tips til hvordan man kommer fri, hvis man nu er
så uheldig at køre fast.

Bilen er baghjulstrukket og der er desværre ikke plads til snekæder
mellem hjulene og skærmene, selvom det er originalmontering af dæk og
den ikke er sænket eller noget.

Jeg har hørt om et fif med at have nogen måtter af en art med, til at
smide under hjulene? Jeg tar selvf. sneskovl med også.
Hvordan med at trække bilen fri af sne?
Iflg. manualen må man ikke bruge den almindelige trækkrog man kan
skrue i kofangeren til at trække bilen ud af sne. Gevindet ka nok ikke
ta det.

Hilsen Rune

Fra : Anders

Dato : 04-01-06 08:27

<rune.larsen@gmail.com> wrote in message
[...]

Så skal du måske prøve multigrip ?
http://biltilbehoer.com/product.asp?product=2692&lang=dk
Har aldrig prøvet dem så jeg ved ikke om de virker.

Hvad er det for en bil der har så lidt plads ?

Mvh
Anders

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-06 15:40

"Anders" <nejtaktilspam@hotmail.cmo> skrev i en meddelelse

> Jeg har hørt om et fif med at have nogen måtter af en art med, til at
> smide under hjulene? Jeg tar selvf. sneskovl med også.

Vi kom fri i dag, vha. et ganske alm. stort stykke pap.
Der var dog ikke meget/ dyb sne, der hvor vi sad fast, men vi havde
sommerdæk på.

Har nu endelig fået vinterdæk på. Sikke en forskel.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : rune.larsen@gmail.co~

Dato : 04-01-06 08:38

Anders skrev:

> Så skal du måske prøve multigrip ?
> http://biltilbehoer.com/product.asp?product=2692&lang=dk
> Har aldrig prøvet dem så jeg ved ikke om de virker.

Jeg har overvejet dem lidt, men ka ikke rigtigt finde nogen uafhængige
tests af dem?

> Hvad er det for en bil der har så lidt plads ?

Bmw 330. Har 17" hjul pga. bremserne. Måske jeg skulle få den
_hævet_ til vinterbrug

/Rune

Fra : KASO

Dato : 04-01-06 10:34

>Bilen er baghjulstrukket og der er desværre ikke plads til snekæder
>mellem hjulene og skærmene, selvom det er originalmontering af dæk og
>den ikke er sænket eller noget.

Du burde have plads til
http://www.biludstyr.dk/produkter/agenturoversigt/autosock/

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 04-01-06 20:14

<rune.larsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

Bilen er baghjulstrukket og der er desværre ikke plads til snekæder
mellem hjulene og skærmene, selvom det er originalmontering af dæk og
den ikke er sænket eller noget.

Hvis ikke der er plads til snekæder er bilen ikke lovlig, uanset hvordan den
er ekviperet med dæk.

MVH Hans

Fra : Kim Schwalbe

Dato : 04-01-06 21:59

> Hvis ikke der er plads til snekæder er bilen ikke lovlig, uanset hvordan
den
> er ekviperet med dæk.
> MVH Hans

I følge FDM er snekæder ikke et krav i Sverige.
Pigdæk og snekæder: Det er påbudt for svenskere at køre med vinterdæk i
Sverige fra 1.12 - 31.03 Dette gælder ikke for danskere, men vinterdæk
anbefales til vinterkørsel. Pigdæk er tilladt fra 1.10 - 30.4. Snekæder er
ikke påbudt. Ifølge svensk lov er minimumsdybden på dæk 1,6 mm. Dog
anbefales 3,0 mm.

http://www.fdm.dk/public/altomferien/feriedatabasen/visland.asp?country=45&s
ubmit1=Alle+oplysninger

MVH Kim

Fra : MGJ

Dato : 04-01-06 20:18

AUTOSOCK er absolut at foretrække frem for snekæder. Jeg brugte dem da vi
kom hjem fra ski ferie i uge 7 sidste år og skulle køre fra frederikshavn
til Århus i snestorm og de var kanon. Hvis du har abs bremser skal du helst
have 4 stk. når bilen er bagtrukken.

MGJ

Fra : rune.larsen@gmail.co~

Dato : 04-01-06 21:29

Jeg syntes de virker lovende, men vil stadig gerne se nogen uafhængige
tests.
Har nogen erfaringer eller links til test?

/Rune

Fra : rune.larsen@gmail.co~

Dato : 04-01-06 21:30

Hvor står det?
Som sagt er det de originale størrelser fra konstruktøren. Køber du
en ny tilsvarende bil idag, får du samme hjul på.

/Rune