/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Lusket Kadett E....
Fra : Henrik \(Silkeborg\)


Dato : 03-01-06 22:17

Nu lader kadetten, MEN der er et-eller-andet der
sluger strømmen.

Så den vil ikke starte hvis den har stået længe nok til at
alt strømmen er brugt, hvad dælen kan det være?

En klassisk Kadett fejl???

Henrik



 
 
Armand (03-01-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 03-01-06 22:29

Henrik (Silkeborg) wrote:
> Nu lader kadetten, MEN der er et-eller-andet der
> sluger strømmen.
>
> Så den vil ikke starte hvis den har stået længe nok til at
> alt strømmen er brugt, hvad dælen kan det være?
>
> En klassisk Kadett fejl???

Pil polklemmerne af batteriet næste gang du forlader den - Hvis den
stadig aflader så er det batteriet der er klappet sammen i en fatal grad

--
Armand.

Jesper Hedegaard (03-01-2006)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 03-01-06 22:58


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:i0Cuf.3881$Cl2.97853@news000.worldonline.dk...
> Henrik (Silkeborg) wrote:
>> Nu lader kadetten, MEN der er et-eller-andet der
>> sluger strømmen.
>>
>> Så den vil ikke starte hvis den har stået længe nok til at
>> alt strømmen er brugt, hvad dælen kan det være?
>>
>> En klassisk Kadett fejl???
>
> Pil polklemmerne af batteriet næste gang du forlader den - Hvis den stadig
> aflader så er det batteriet der er klappet sammen i en fatal grad
>
> --
> Armand.

Som jeg har prøvet det - godt nok ikke med en Kadett - så er et
sammenklasket batteri kun meget dårligt i stand til at starte bilen efter en
nat med laderen på.
Til gengæld havde jeg en gang en Toyota, der brugte strøm som en gal. Det
viste sig at være relæet til elbagruden. Det hang så elbagruden var tændt
konstant - også selv om nøglen til bilen lå i min lomme!
Prøv at fjerne ledningerne til de forskellige strømslugere i bilen - sådan
en ad gangen. Med lidt held kan du finde synderen på den måde.
Eller måske ligefrem prøve med et voltmeter ?

Same bil, hvor batteriet klappede sammen, smed generatoren 2 gange. Med
fuldt ladet batteri ku jeg lige køre Amager-Øbro-Amager på en nats
opladning - den døde ligesom jeg havde parkeretigen hjemme - er du helt
sikker på at den lader ?
Og at ladestrømmen kommer frem til batteriet ?

Ak ja - desværre blot flere muligheder

--
---------------
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller
Volvo når det spilder



Armand (04-01-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 04-01-06 00:14

Jesper Hedegaard wrote:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:i0Cuf.3881$Cl2.97853@news000.worldonline.dk...
>
>>Henrik (Silkeborg) wrote:
>>
>>>Nu lader kadetten, MEN der er et-eller-andet der
>>>sluger strømmen.
>>>
>>>Så den vil ikke starte hvis den har stået længe nok til at
>>>alt strømmen er brugt, hvad dælen kan det være?
>>>
>>>En klassisk Kadett fejl???
>>
>>Pil polklemmerne af batteriet næste gang du forlader den - Hvis den stadig
>>aflader så er det batteriet der er klappet sammen i en fatal grad
>
>
> Som jeg har prøvet det - godt nok ikke med en Kadett - så er et
> sammenklasket batteri kun meget dårligt i stand til at starte bilen efter en
> nat med laderen på.

Som jeg andetsteds i tråden har berettet, så klarede svigerindens Fiat
at blive jump-startet; "køre strøm på" á en længere tur og test-starte
ved hjemkomst - Men 1½ time senere var batteriet atter dødt!
udskiftning af det kun et par år gamle batteri løste problemet permanent

Afmontering af polklemmerne vil i dét tilfælde affærdige enhver tvivl om
krybestrøm som årsag til strømtabet og således i givet fald tydeligt
dømme batteriet ude - Og når nu manden er i dyb tvivl om problemets
arnested, så er der kun at begynde at diagnosticere sig gennem el-nettet
og dér er afmontering af polskoene en enkel operation at starte
fejlsøgningen med, og som tillige kan spare en for meget arbejde hvis
man derigennem får pinpointet batteriet som synderen :-|

--
Armand.

Uffe Ravn (04-01-2006)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 04-01-06 00:52

Henrik (Silkeborg) wrote:
> Nu lader kadetten, MEN der er et-eller-andet der
> sluger strømmen.

Mål dig frem

> Så den vil ikke starte hvis den har stået længe nok til at
> alt strømmen er brugt, hvad dælen kan det være?
>
> En klassisk Kadett fejl???

En bagdør der lukker dårligt!

Hvis bagagerumsklappen ikke lukkes ordenligt lyser bagagerumsbelysningen,
hvilket er nok!

Mvh. Uffe Ravn



Broegger (04-01-2006)
Kommentar
Fra : Broegger


Dato : 04-01-06 09:03

"Henrik \(Silkeborg\)" <henrik_newsNOSPAMHERE@yahoo.dk> skrev
news:43bae9d3$0$15792$14726298@news.sunsite.dk:

> Så den vil ikke starte hvis den har stået længe nok til at
> alt strømmen er brugt, hvad dælen kan det være?

Prøv at pille den ene pol af batteriet og sætte en prøvelampe imellem
polen og klammen. Hvis den lyser har du afladning. Ellers er det som
allerede skrevet batteriet der er blevet træt.
Hvis det er afladning skal du have et amperemeter på, så kan du få en
indikation på hvormeget det er, og dermed en ide til hvor afladningen kan
være.

--
Hilsen Thomas
du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...

http://www.broeggerklanen.dk

Henrik \(Silkeborg\) (04-01-2006)
Kommentar
Fra : Henrik \(Silkeborg\)


Dato : 04-01-06 21:18

>
> Prøv at pille den ene pol af batteriet og sætte en prøvelampe imellem
> polen og klammen. Hvis den lyser har du afladning. Ellers er det som
> allerede skrevet batteriet der er blevet træt.
> Hvis det er afladning skal du have et amperemeter på, så kan du få en
> indikation på hvormeget det er, og dermed en ide til hvor afladningen kan
> være.
>
> --
> Hilsen Thomas
> du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...
>
> http://www.broeggerklanen.dk

Den slår en lille gnist.....

Henrik



Broegger (04-01-2006)
Kommentar
Fra : Broegger


Dato : 04-01-06 22:01

"Henrik \(Silkeborg\)" <henrik_newsNOSPAMHERE@yahoo.dk> skrev
news:43bc2d73$0$15791$14726298@news.sunsite.dk:

> Den slår en lille gnist.....

Så er der afladning. Har du prøvet at holde en prøvelampe i mellem? På
værkstedet sagde vi i min tid (15 år siden) at hvis det ikke var nok til at
få pæren til at gløde, så var det næppe der problemet ligger.
Og en gnist kan springe selv med et meget lille forbrug.
Alternativt smid et amperemeter imellem.

--
Hilsen Thomas
du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...

http://www.broeggerklanen.dk

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408908
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste