Kørekortklip nonsense
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 03-01-06 18:19

http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=411360/

Uddrag:

"Han (Karsten Nonbo, red.) tilføjer, at klippeordningen også har været årsag
til mange gode forslag fra trafikanterne. F.eks. har en ung mand foreslået,
at når knallert-ejere mellem 16 og 18 år ulovligt borer deres knallert, skal
de have et klip i kørekortet på forhånd, så de starter med kun to klip, når
de bliver 18 og får kørekort til bil.

- Jeg synes, ideen er godt tænkt af en mand i aldersgruppen, selv om det
ikke ligger i vore første overvejelser, siger Karsten Nonbo. "

Og jeg synes det er bemærkelsesværdigt, at formanden for Folketingets
Færdselssikkerhedskommision ikke ved at 18-årige starter med 2 klip når de
får kørekort ...

Fra : alexbo

Dato : 03-01-06 19:26

"Per Henneberg Kristensen" skrev

> [...]
>
> Og jeg synes det er bemærkelsesværdigt, at formanden for Folketingets
> Færdselssikkerhedskommision ikke ved at 18-årige starter med 2 klip når de

Faktisk troede jeg at man startede uden klip.
Mon ikke Nonbo`s udtagelser går på at han synes det var godt tænkt med et
klip for boret knallert.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-06 19:36

> "Per Henneberg Kristensen" skrev

> Faktisk troede jeg at man startede uden klip.
> Mon ikke Nonbo`s udtagelser går på at han synes det var godt tænkt med et
> klip for boret knallert.

Så burde det også give klip i kørekortet at gå over for rødt lys eller cykle
uden lys om aftenen og når vi er igang så burde det også give klip i
kørekortet at fiske uden fisketegn.......hvilket alt sammen er grove
lovovertrædelser

---
Tom

Fra : BJ

Dato : 03-01-06 19:49

KLIP

> [...]
> cykle uden lys om aftenen og når vi er igang så burde det også give klip i
> kørekortet at fiske uden fisketegn.......hvilket alt sammen er grove

Tilføj også: at føre våben med en lille skid på...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : alexbo

Dato : 03-01-06 19:50

"Tom" skrev

> Så burde det også give klip i kørekortet at gå over for rødt lys

Jeg er sikker på at hvis en lille pige hiver Nonbo i ærmet ved en
fodgængerovergang, peger på en dame der går over for rødt, og siger "den
dame skulle have et klip i kørekortet".
Så ville Nonbo sige, det var godt tænkt min pige.

Det bør ikke få os andre til at lege H.C. Andersen, og køre videre med
fjeren og de fem høns.

mvh
Alex Christensen

Fra : BJ

Dato : 03-01-06 20:07

KLIP

> Det bør ikke få os andre til at lege H.C. Andersen, og køre videre med
> fjeren og de fem høns.

Den er vi nødt til at lade stå lidt.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Gismo

Dato : 03-01-06 20:10

alexbo wrote:

> [...]
> "den dame skulle have et klip i kørekortet".
> Så ville Nonbo sige, det var godt tænkt min pige.

Skyldes det ikke at manden ikke kan tænke selv.

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 03-01-06 23:23

Per Henneberg Kristensen wrote:

> [...]
> de have et klip i kørekortet på forhånd, så de starter med kun to klip, når

"Han (Karsten Nonbo, red.) ved åbenbart ikke så meget om den ordning han
kommenterer på. Folk med nyt kørekort skal, de første tre år, kun lave
to-klip forseelser før det giver konsekvenser. Og konsekvensen er i
dette tilfælde en ubetinget frakendelse. Så deeeet...

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : blue

Dato : 04-01-06 17:01

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> to-klip forseelser før det giver konsekvenser. Og konsekvensen er i dette
> tilfælde en ubetinget frakendelse. Så deeeet...

Nej, konsekvensen er kørselsforbud. Så deeeet...

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 05-01-06 12:56

blue wrote:

> Nej, konsekvensen er kørselsforbud. Så deeeet...

Det er så sandt nok, kan jeg se. Men:
Hvis du får kørselsforbud, skal du aflevere dit kørekort. Du må først
køre igen, når du har
- gennemgået 7 teoritimer og 8 køretimer hos en kørelærer og
- bestået en kontrollerende køreprøve

Det er /næsten/ en ubetinget frakendelse :)

Fra : Johnny

Dato : 05-01-06 16:16

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> - gennemgået 7 teoritimer og 8 køretimer hos en kørelærer og
> - bestået en kontrollerende køreprøve
>
> Det er /næsten/ en ubetinget frakendelse :)

Og 145 km/t er næsten 130 km/t

johnny
www.kritikken.dk