Tunge nøglebundter - holder den i byretten~
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 03-01-06 16:17

Jeg har fået samlet mig en orn´lig flok nøgler i mit nøglebundt og de hænger
selvfølgelig alle i tændingslåsen på min bil, når jeg kører i den.

Er det direkte usundt for tændingslåsen?

--
Per, Esbjerg

Fra : Martin Vollert

Dato : 03-01-06 18:00

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote in message
> Jeg har fået samlet mig en orn´lig flok nøgler i mit nøglebundt og de
> hænger selvfølgelig alle i tændingslåsen på min bil, når jeg kører i den.
>
> Er det direkte usundt for tændingslåsen?

Nææ men hvis politiet ser det får du sikkert et klip i kørekortet.

--
Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 03-01-06 18:11

> Jeg har fået samlet mig en orn´lig flok nøgler i mit nøglebundt og de
hænger
> selvfølgelig alle i tændingslåsen på min bil, når jeg kører i den.
>
> Er det direkte usundt for tændingslåsen?

Nå, jeg troede lige ifølge emnet, at vi skulle til at have en tåget
forklaring om at du var undskyldt den tunge højrefod, fordi dit nøglebundt
var så stort....

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Armand

Dato : 03-01-06 22:13

Per Henneberg Kristensen wrote:
> Jeg har fået samlet mig en orn´lig flok nøgler i mit nøglebundt og de hænger
> selvfølgelig alle i tændingslåsen på min bil, når jeg kører i den.
>
> Er det direkte usundt for tændingslåsen?

I biler med decideret svag tændingslås (Peug. 205, f.eks.) er det
ihvertfald ikke til nogen gavn!

Hvad med et mandtal i nøglebundtet og en seperat nøglering til alle dem
du sikkert ikke kan præcisere brugen af men alligevel ikke tør smide ud
(nøgler ér en art dokumenter - Jeg har masser liggende helt tilbage fra
da jeg boede hjemme i min læretid, og mit svendebrev fylder 26 år denne
måned!). Og hvis du stadig har en nøglelomme som en arrestforvarer, så
skil da også bilnøglen ud for sig (evt. med et Jaguar-vedhæng ).

--
Armand.
(der netop blev vænnet til at bruge flere nøglebundter, af sin 205'er)

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 03-01-06 22:29

> Per Henneberg Kristensen wrote:

> Hvad med et mandtal i nøglebundtet og en seperat nøglering til alle dem du
> sikkert ikke kan præcisere brugen af men alligevel ikke tør smide ud

Problemet er at jeg har nøgler til flere steder, hvor jeg har prøvet at
ankomme uden at have nøgler med - og både hvor jeg har vist jeg ville
ankomme og hvor jeg tilfældigt var kommet forbi ...

Nå ... jeg vil se hvad jeg kan gøre ved det. Det er også træls at løbe rundt
med så mange nøgler i bundet ..

--
Per, Esbjerg

Fra : Anders Majland

Dato : 04-01-06 15:28

> Hvad med et mandtal i nøglebundtet og en seperat nøglering til alle dem du
> sikkert ikke kan præcisere brugen af men alligevel ikke tør smide ud
> (nøgler ér en art dokumenter

Jeg har løst problemet med nogle små "lukker" fra en nøglebutik. Så har jeg
et master bundt hvor jeg kan hægte de små bundter på. Er masterbundtet
"fulgd" ved jeg at jeg har alle nøgler med, men jeg kan så hægte de
nøglebundter af jeg skal bruge. F.eks har jeg nøgler tilk tændingslås,
skivebremselås og kædelås sammen til mc'en, et bundt med nøgler til hjemmet,
et til arbejde osv. Ideen er smittet til nogle venner og i denne uge er der
lige hægtet en ford nøgle på istedet for mc nøglerne.

Jeg ved ikke hvad de hedder men yderdelen er bare en cylinder med en rille
indvendigt. Inderdelen er så en pind, et par kugler og en fjederbelastet
krave man trækker tilbage når man vil skille dem ad. Er min forklaring helt
håbløs så sig lige til så vi jeg smide det par billeder online ....

Fra : Uffe Ravn

Dato : 04-01-06 01:03

> [...]

> hænger selvfølgelig alle i tændingslåsen på min bil, når jeg kører i
> den.
>
> Er det direkte usundt for tændingslåsen?

Alt afhænger af tændingslåsens konstruktion, jeg har de sidst 25 år rendt
rundt med en 6" svensknøgle i nøglebundtet, de eneste problemer jeg har haft
med tændingslåsen, er problemer som biltyve har påført mig.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Rune Larsen

Dato : 04-01-06 10:13

> [...]
> selvfølgelig alle i tændingslåsen på min bil, når jeg kører i den.
>
> Er det direkte usundt for tændingslåsen?

Da min hedengangne Citroen ZX havde kørt ca. 300.000km var tændingslåsen
så slidt, at man kunne trække nøglen ud under kørsel. Altså uden at
dreje den først.

Mvh Rune

Fra : JK

Dato : 04-01-06 12:36

On Tue, 3 Jan 2006 16:16:53 +0100, "Per Henneberg Kristensen"
<phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

>Jeg har fået samlet mig en orn´lig flok nøgler i mit nøglebundt og de hænger
>selvfølgelig alle i tændingslåsen på min bil, når jeg kører i den.
>
>Er det direkte usundt for tændingslåsen?

Ja, det kan afstedkomme lys-blinkeri. Jeg havde det på min passat
engang. Jeg fik skiftet en billig ring-ting i låsen, og så holdt
blinkeriet op.

Det kunne give nogle fæle misforståelser. F.eks. ved en
vejindsnævring: jeg bremser op, herved belastes låsen med mine nøgler
og lyset blinker, og derfor kører den anden holdende bilist straks
frem. jeg har jo blinket til ham.

mvh

John

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 04-01-06 15:09

> [...]
> hænger selvfølgelig alle i tændingslåsen på min bil, når jeg kører i den.
>
> Er det direkte usundt for tændingslåsen?

"nogen" siger at man kan risikere at trække "noget" skævt så den ikke kan
læse chippen i nøglen ordenligt..

meen om det er en and.. dont know

Fra : Gismo

Dato : 04-01-06 22:07

Flemming Lynggaard wrote:

> "nogen" siger at man kan risikere at trække "noget" skævt så den ikke
> kan læse chippen i nøglen ordenligt..

Pas på, en Chip kommer til at koste klip i kortet

Gismo