Strøm til autoradio i 98'er Passat
Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 03-01-06 09:56

Hej

Sorry for crosspost, men jeg er ikke helt sikker på om dette er et
bil-issue eller et radio-issue. Jeg har foræret en veninde en
autoradio med CD-afspiller i julegave i 2004, da den radio hun havde i
sin Sharan ikke havde CD-afspiller. Hun fik den så aldrig sat i, men
har nu købt ny brugt bil, og der satte vi den i med det samme. Bilen
er en 98'er Passat 1,8 sedan.

Radioen er en Grundig SCD 5290. Problemet er, at strømmen åbenbart
bliver afbrudt helt, så hver gang bilen har været slået fra tænding og
nøglen har været taget ud, så skal radioen startes op med pin-kode og
gemte stationer, indstillinger osv. er gået tabte.

Er det noget der skal ændres på bilen, så den bliver ved med at holde
standby-strøm på et eller andet bestemt ben, eller er det noget man på
en eller anden måde kan ændre på radioen, så den tapper strøm fra et
andet ben i multistikket eller noget i den stil?

Jeg ved ikke en klap om den slags, men hun skal have den en tur til
forhandleren på mandagen for at få monteret anhængertræk, og hvis det
er noget der skal moddes på bilen, kan de jo nok gøre det. Men derfor
ville jeg nu alligevel godt have et bud på, hvad der kan være galt...

--
Med venlig hilsen / Best regards
Daniel Stjernholm Andersen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-01-06 10:00

Daniel Stjernholm skriver:

> [...]
> en eller anden måde kan ændre på radioen, så den tapper strøm fra et
> andet ben i multistikket eller noget i den stil?

Du skal have bytet 2 stik i ISO connectoren. Der er byttet om på "fast
spænding" og "spænding efter tænding".

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Henrik Boegh

Dato : 03-01-06 12:09

On Tuesday 03 January 2006 09:55, Daniel Stjernholm wrote in dk.fritid.bil:

[...]

> [...]
> en eller anden måde kan ændre på radioen, så den tapper strøm fra et
> andet ben i multistikket eller noget i den stil?

Det er fordi VAG er nogle papskaller. Du skal bytte om på 12V-tænding og
12V-fast i ISO-stikket. Så virker det.

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Boegh || http://lagengymnastik.dk/

"I want you to make your self as home. You can have sex anywhere"
-- Mimi Kennedy as Abigail "Abby" O'Neil in 'Greg & Dharma'

Fra : stationaer

Dato : 03-01-06 15:51

"Henrik Boegh" <boegh@FJERNlagengymnastik.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> "I want you to make your self as home. You can have sex anywhere"
> -- Mimi Kennedy as Abigail "Abby" O'Neil in 'Greg & Dharma'

Oss en mulighed
Jeg har same problem i nissanen dog er det en kodefri radio
På min er det pga et for lille batteri da bilen under start sluger alt strøm
fra batt = alt slukker til bilen er startet
Løsning: Nyt batteri

OZ3BTO